Taljajousi, metsästys.

Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Ostin tänään uuden lelun. Taljajousen hirvenmetsästykseen, se on vielä aika alkeellisilla tähtäimillä, mutta tilaan siihen heti ensi tilassa uudet.

Tarkoituksena olisi ruveta metsästämään kesän koittaessa. Otan kuvia, kunhan ehdin.

65lbs talja siis kyseessä, otan kohta kuvia.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Kommentit (15)

Epic
Seuraa 
Viestejä2174
Liittynyt16.5.2009
JuurikinNiin
Ostin tänään uuden lelun. Taljajousen hirvenmetsästykseen, se on vielä aika alkeellisilla tähtäimillä, mutta tilaan siihen heti ensi tilassa uudet.

Tarkoituksena olisi ruveta metsästämään kesän koittaessa. Otan kuvia, kunhan ehdin.

Mulla on jotenkin sellainen käsitys, että Suomessa ei jousella saa hirveä metsästää? Siitä on aikaa kun metsäskorttia hankin joten voin olla väärässä.

EDIT. ei saa.

Nyt kävi näin.

Vierailija

Onnea vaan suurelle valkoiselle metsästäjälle. Itse kuitenkin suosin isäpapan 270 Winchester magnumia. Näyttäisi kuitenkin siltä, että ensi syksynä olisi allekirjoittaneenkin metsästysvaistoja heräteltävä ruususenunestaan.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Tässäpä vähän kuvia.
Tuo ei ehkä ole kuitenkaan primitiivimetsästystä...

Tommonen "lelu", voi ampua vaikka norsun, oikeasti...

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008
Epic
JuurikinNiin

Mulla on jotenkin sellainen käsitys, että Suomessa ei jousella saa hirveä metsästää? Siitä on aikaa kun metsäskorttia hankin joten voin olla väärässä.

EDIT. ei saa.

Ei myöskään kesällä saa metsästää, vaikka olisi millainen ase.

Sorsastus taitaa osua heinäkuulle???

Epic
Seuraa 
Viestejä2174
Liittynyt16.5.2009
syytinki
Epic
JuurikinNiin

EDIT. ei saa.

Ei myöskään kesällä saa metsästää, vaikka olisi millainen ase.

Sorsastus taitaa osua heinäkuulle???

Juu ei saa, elokuussa alkaa sorsastus.

EDIT jotain kyyhkysiä kai saa metsästää kesällä.

Nyt kävi näin.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Mulla on vähän käytön vuoksi uudenkarhea tsekkoslovakialainen win 308. Norsuista puheen ollen, muistelisin että .303 enfield olisi kaatanut suhteellisesti niitä eniten. Kaaripyssy on kesämökin puuvajassa ja nippu sekalaisia nuolia. Olen muinoin ammuskellut pitkillä nuolilla kutulahanaa ja -haukea.

- Ubi bene, ibi patria -

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Se on käsittämätöntä, ettei noilla saa metsästää, noh, mä asun sen verta lähellä luontoa, että etupihalla viimekesänä oli muutama teeri.
Josko tässä pääsee riistanmakuun...

Vierailija
JuurikinNiin
Tommonen "lelu", voi ampua vaikka norsun, oikeasti...

Voihan sillä tokikin norsua ampua, tulee vain hieman kiire sen jälkeen päästä elävänä karkuun siltä.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Kyllä niillä vaan ampuu, toki on hyvä olla kiväärimies varmistamassa, jos osuma ei ole täydellinen...

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
JuurikinNiin
Se on käsittämätöntä, ettei noilla saa metsästää,

Mieli voi muuttua kun ensin pääset harjoittelemaan. Metsästyksessä tarkkaa etäisyyttä ei voi ennalta oikein tietää joten etäisyyden arviointi on avainasemassa. Treenaa siten että kun olet ylipäätään oppinut nuolen maaliin saamaan, koeta samaa vaihtelevilta etäisyyksiltä. Muista, että etäisyyttä kun olet vaihtanut, tulisi ensimmäisellä yrityksellä osua korkeintaan 10cm ympyrään muutoin on turha yrittää mitään lehmää pienempää.

Laillinen ja haastava konsti toteuttaa metsästysviettiään on kalastaminen juurikin tuommoisella härpäkkeellä. Melko pienin lisävarustein homma onnistuu ja haasteet eivät lopu kesken.

Ja saahan noilla metsästää. Harvat ja valitut saavat erikoisluvalla harventaa pääkaupunkiseudun kanikantaa.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

kohe
Seuraa 
Viestejä1257
Liittynyt30.8.2009

Kauris on suurin mitä suomessa saa jousella metsästää. Mutta mahtaako ketjun aloittajalla olla edes metsästyskorttia.
Tai sitten vaan huvikseen vedättää.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Tuommosella rambojousella silppuaa ja hukkaa nuolet jos on kova lähtönopeus. Taitaa olla kallista lystiä. Minulla on ollut ihan pihlajakaarikin kalastellessa. Ei säry nuolet, eivätkä uppoa koko mitaltaan savipohjaan ja voi itse väsätä nuolet tarpehen mukaan.

- Ubi bene, ibi patria -

Uusimmat

Suosituimmat