Suomen Lämpötilan nopea muutos

Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006

Lämpötila(t) Suomessa on noussut nyt lähipäivinä varmaan keskimäärin 20 astetta.. ei varmaa tietoa mutta oma arvio on näin. Töissä tulee seurattua lämpötiloja(tosin vain muutamalla alueella), koska työskentelen osan päivää läpi vuoden ulkona.

Nyt Suomeen tuntuu puhaltavan erittäin lämmin virtaus joka silminnähden sulattaa kertynyttä lunta ja jäätä. Menkää itse ulos ja todetkaa tämä. Valoisalla tietysti, vielä ehtii ainakin osassa maata.

Saa nähdä kuinka paljon jäätä kyseinen virtaus sulattaa. Loppuuko talvi vai jatkuuko se vielä 1-2kk?

Veikkauksia

Itse veikkaan kevään tulevan aikaisemmin kuin on kalenterin mukaan totuttu. Eli pidän erittäin mahdollisena, että kevät alkaa muutaman viikon sisällä, 31.3 -> alkaa näkyä ensimmäiset yksivuotiset kasvit. No.. voi mennä pieleenkin, mutta.. katsotaan

On tullut jonkinverran liikuttua luonnossa sekä töissä ulkona, vähintään 4h talvella ja kesällä lähes kokoajan(nukun tietysti sisällä ). Tätä on tullut tehtyä useampi vuosi ja on tullut seurattua säännöllisesti luontoa ja analysoiden sen syy-seuraus yhteyksiä, työn vuoksi pakko.

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

Sivut

Kommentit (16)

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006
CE-hyväksytty
anklebone
Koska alkaa näkyä ensimmäisiä kevään kasveja?

Missä?

Tampereen "alapuolella" vaikka? Mutta miksi rajata aluetta?

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006

Kolme äänestykseen vastaajaa vasta, mutta enemmistö(vielä) on sitä mieltä, että kevät alkaa viimeistään kuukauden kuluttua, 2/3=66%

Lisää vastaajia, nyt tarvitaan kunnon asiantuntevia "veikkauksia"!

edit: Noniin.. hajontaa alkaa tulemaan, mutta vastaajia tarvitaan huomattavasti enemmän.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
anklebone
CE-hyväksytty
anklebone

Missä?

Mä en näe tampereen alapuolelle mutta tampereella tuskin parissa viikossa herää mikään kasvi.

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006
CE-hyväksytty

Mä en näe tampereen alapuolelle mutta tampereella tuskin parissa viikossa herää mikään kasvi.

Muutaman viikon eli aikaisintaan kolmen viikon päästä.

Vierailija

Vaasan seudulla veikkaisin jotain vihertävän maassa huhtikuun alkuun mennessä. Noin kuukaudessa siis. Ellei tule samanlaista megapyryä kuten viime vuonna, joka romutti meikäläisien kevään odotuksen aika totaalisesti.

Vierailija
anklebone
CE-hyväksytty
anklebone

Missä?

Kasvihuoneessa näkyy paljon aikaisemmin kuin ulkona suomessa.

Vierailija

Eikös ne sääprofeetat vasta ennustelleet pitkää ja kylmää kevättä? Kevät tulee huhtikuun puolenvälin jälkeen.

Valio
Seuraa 
Viestejä1691
Liittynyt14.3.2010

Ilmastonmuutos on jo alkanut, mutta katastrofaalista lämpenemistä saamme odotella yli kuukauden. Valtaosa lumista häipyy huhtikuun puoliväissä, mutta vapunseutuun sataa räntää.

On paljon parempi tietää kaikesta jotakin, kuin jostakin kaikki. Pascal

Ja muutoin olen sitä mieltä, että Petteri Taalas pitää erottaa!

Vierailija

Melko alarmistinen otsikko

Veikkaan että lumen esiintymisalue tulee siirtymään pohjoiseen ja etelässä viihtyvät lumihiukkaset saattavat kohdata lämpökuoleman.

Vierailija

Kevään ennustamissessa tyydyn vanhaan kansaan ja sen viisauksiin. "Jos ei maaliskuussa maata näytä, niin huhtikuussa humahtaa."

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat