Valokuva työhakemukseen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Näkyy joku uusi trendi, valokuva tai videoesittely. Siis mitä täh? Duuni sellainen että törmännee tietokonenäytön lisäksi ehkä mahdollisesti pomoon joskus. Ymmärtäisin jos näyttelijäksi tai malliksi hakemassa, vaan ei...ei ymmärrä. Muut törmänneet vastaaviin typeryyksiin, mitähän noille pitäisi? Taitanen lusmuksi minimipäivärahoille, kekkuloitkoon keskenään kameran edessä jos sillä työt mukamas tehdyksi...

Kommentit (14)

Vierailija

Ensivaikutelma työhönottajalle on se tärkein. Laitakaa vaan kuvia mukaan. Mieluimmin sellaisia, joissa olette työntouhussa. Niin ja tietenkin itse kohdehakemukseen liittyviä. Videot ei oikein sovi mielestäni noihin juttuihin, koska menevät linkkien taakse. Muutama edustava työhön liittyvä kuva on oikeastaan suotavaa.
Jos vielä etsisin esim. firmaa edustavaa myyntineuvottelijaa, niin en varmasti palkkaisi mitään, ketään tonnikeijua. Ne ajat osaltani ovat kyllä menneet. Eikä tämä ole mitään syrjintää, vaan faktaa. Kauneus on katsojan silmissä.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007
JiiPeeKoo
Ensivaikutelma työhönottajalle on se tärkein. Laitakaa vaan kuvia mukaan. Mieluimmin sellaisia, joissa olette työntouhussa. Niin ja tietenkin itse kohdehakemukseen liittyviä. Videot ei oikein sovi mielestäni noihin juttuihin, koska menevät linkkien taakse. Muutama edustava työhön liittyvä kuva on oikeastaan suotavaa.
Jos vielä etsisin esim. firmaa edustavaa myyntineuvottelijaa, niin en varmasti palkkaisi mitään, ketään tonnikeijua. Ne ajat osaltani ovat kyllä menneet. Eikä tämä ole mitään syrjintää, vaan faktaa. Kauneus on katsojan silmissä.

Ja minä taas väitän, että luonne on se tärkeämpi tekijä myyntitöissä.

Per se

Vierailija
Reiska
JiiPeeKoo

Ja minä taas väitän, että luonne on se tärkeämpi tekijä myyntitöissä.
Minä taasen väitän yli 20 vuoden IT-alan yrittäjyyden perusteella, että luonne on tietenkin tärkeää, mutta tärkeämpää on edustava ulkoinen olemus. Ei yritystoiminta ole mitään suojatyökeskustoimintaa.

Jos kysessä olisi joku takahuone ohjelmoitsija, niin silloin on luonne tärkeämpää. Jotenkin uskon, että esim. UPM ei ottaisi paperitehtaalleen trukkikuljettajaksi 120 kiloista läskiä. Saatika kraanakuskiksi vaikka millaisilla papereilla olevaa henkilöä, joka ei edes pystyisi kiipeämään torniin. Edes mahtuisi turvakaarista. Nythän näitä nosturin ohjaajia koulututetaan tietokonesimulaattoreilla. Metsäkone-puolella tuota joystik-pelleylyä on harjoitettu pitkään. Satun tietämään Jämsän Metsäoppilaitos jutuista tuonkin verran [size=70:26o5t609](aikaisemmin Jämsänkosken metsäkonekoulu. Nyt kuuluu Jämsään)[/size:26o5t609]
Kyse ei ole tosiaan syrjinnästä, mutta asia on vaan näin.

Vierailija

Jonkun tutkimuksen mukaan nainen työllistyy huonosti jos on kaunis. Miehet ei halua päänvaivaa ja naispomot on mustasukkaisia.

Vierailija
JiiPeeKoo
Minä taasen väitän yli 20 vuoden IT-alan yrittäjyyden perusteella, että luonne on tietenkin tärkeää, mutta tärkeämpää on edustava ulkoinen olemus.

Myyntitöissä väittäisin että tärkeinta isot korvat ja aivot jotka kykenevät nopeasti reagoimaan ärsykkeisiin. Siis että osaa kuunnella asiakasta ja salamannopeasti muokata myyntistrategiaa sen mukaan. Ulkonäkö siinä(kin) ihan sivuseikka. Itsekin kovin kriittisenä asiakkaana sortunut tosi hassun näköiseltä ostelemaan. Se mitä avauksessa ihmettelin että karannut tämä kuvainnostus muihinkin tehtäviin...mitähän ihmettä suunnitteluhommissa ulkonäöllä merkitystä?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
JiiPeeKoo
Minä taasen väitän yli 20 vuoden IT-alan yrittäjyyden perusteella, että luonne on tietenkin tärkeää, mutta tärkeämpää on edustava ulkoinen olemus. Ei yritystoiminta ole mitään suojatyökeskustoimintaa.

Ja minä taas väitän todistetuksi tämän kommentin perusteella että käsityksesi sosiaalisista kyvyistä ovat nollaluokkaa.

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain
Ja minä taas väitän todistetuksi tämän kommentin perusteella että käsityksesi sosiaalisista kyvyistä ovat nollaluokkaa.

Ja minä taas väitän että jos Vatkain olisi vähänkin etelämpää, kellistäisin sen kunnolla. Ihan sama onko se kuvan mukainen luurankotyyppi, söpö ja seksikäs se on silti;)

Enempää en uskalla sanoa, päivän loput oluet turvasyistä lähibaarissa. Silleen.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
automaatti
Vatkain

Ja minä taas väitän että jos Vatkain olisi vähänkin etelämpää, kellistäisin sen kunnolla. Ihan sama onko se kuvan mukainen luurankotyyppi, söpö ja seksikäs se on silti;)

Enempää en uskalla sanoa, päivän loput oluet turvasyistä lähibaarissa. Silleen.

B.Y.O.C. Bring your own condomes. Mää voin panna loput.

Hämmentää.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
JiiPeeKoo

Osoitat olevasi totaalisen ignorantti väittämälläsi.

Jos kysessä olisi joku takahuone ohjelmoitsija, niin silloin on luonne tärkeämpää. Jotenkin uskon, että esim. UPM ei ottaisi paperitehtaalleen trukkikuljettajaksi 120 kiloista läskiä. Saatika kraanakuskiksi vaikka millaisilla papereilla olevaa henkilöä, joka ei edes pystyisi kiipeämään torniin. Edes mahtuisi turvakaarista. Nythän näitä nosturin ohjaajia koulututetaan tietokonesimulaattoreilla. Metsäkone-puolella tuota joystik-pelleylyä on harjoitettu pitkään. Satun tietämään Jämsän Metsäoppilaitos jutuista tuonkin verran [size=70:13ryvu6o](aikaisemmin Jämsänkosken metsäkonekoulu. Nyt kuuluu Jämsään)[/size:13ryvu6o]
Kyse ei ole tosiaan syrjinnästä, mutta asia on vaan näin.

Kyse onkin siitä, pitäisikö sen olla niin. Toki yhdyn simuloinnissa osittain kantaasi, mutta ei sen kustannustehokkuutta nyt voi oikeen kiistääkään.

Sinä tunnet ja sinä olet. Niin minäkin.

Vierailija
JiiPeeKoo

Ei sen kyllä luulisi mitään kauneuskilpailutoimintaakaan olevan.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Työnantajan esittämään kuvapyyntöön voi olla syynä myös se, että haastattelutilanteessa halutaan tunnistaa henkilö oikein. Valokuva auttaa haasttelijoita myös myöhemmin muistamaan, kuka kukin on hakijoitten joukossa.
Mutta voidaanko selvittää sitä, miten usein hakemukseen liitetty valokuva johtaa hylkyyn jo tässä vaiheessa - eli hakija ei etene edes haasteluun pelkän kuvan kertoman ulkoisen olemuksensa perusteella?
Niin, ja kuvaahan voidaan myös muokkailla ... tai lähettää vuosia vanha otos.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Piru Naiseksi
Työnantajan esittämään kuvapyyntöön voi olla syynä myös se, että haastattelutilanteessa halutaan tunnistaa henkilö oikein. Valokuva auttaa haasttelijoita myös myöhemmin muistamaan, kuka kukin on hakijoitten joukossa.

Tällöin otetaan se kuva haastattelutilanteessa, muistaminen ei ole syy pyytää kuvaa jo hakemukseen.

Ulkonäköön liittyvä karsinta on syrjintää. Muistaakseni tästä on ihan oikeuden päätöskin, lihonutta laihutusryhmän vetäjää ei saanut irtisanoa lihomisen takia.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Uusimmat

Suosituimmat