Avaruuskynä

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mä ihmettelin puoli päivää että mitä mun piti sanoo mutta onnesta tietää muistutti tahtomattaan.

tietää toisessa ketjussa
Nasa esitteli mustekynän joka toimii painottomuudessa. Kustannukset taisi olla pari milliä...

Sitä vaan että missä niitä avaruuskyniä myydään? Kun sohvalla selällään täyttelee sanaristikoita tulee ongelmia tavallisten kynien kanssa.

Sivut

Kommentit (31)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
CE-hyväksytty

Sitä vaan että missä niitä avaruuskyniä myydään? Kun sohvalla selällään täyttelee sanaristikoita tulee ongelmia tavallisten kynien kanssa.

Ja osaako joku kertoa miten tällanen avaruuskynä toimii, mihin musteen tulo kynän kärjestä perustuu? Onko siellä painetta mikä puskee musteen ulos kun kynän kärki koskettaa paperia?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

syytinki
Seuraa 
Viestejä8920
Liittynyt18.8.2008
CE-hyväksytty
Missä niitä myydään? HÄ!

En tiedä missä myydään. Kokeile tilata NASA:sta.

Vahtoehtona kokeile lyijykynää. Toimii missä asennossa tahansa ja painosta ei ole väliä.

Kosmoskyniä ei taideta enää myydä. Valmistus kuulemma lopetettu. Näyttivät ihan lyikynältä, mutta kun kielellä kasteli, värjäsi siniseksi. Mulla taitaa olla vielä yksi jemmassa ja luovutan sen aikanaan Kansallismuseoon.

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
CE-hyväksytty
syytinki
Vahtoehtona kokeile lyijykynää. Toimii missä asennossa tahansa ja painosta ei ole väliä.

Ei sanaristikoita voi lyijykynällä täyttää.

Kyllä voi. Se vaatii vaan enemmän luonteenlujuutta.

Vapaa radikaali
Seuraa 
Viestejä1570
Liittynyt26.8.2009
Astronomy
CE-hyväksytty

Ja osaako joku kertoa miten tällanen avaruuskynä toimii, mihin musteen tulo kynän kärjestä perustuu? Onko siellä painetta mikä puskee musteen ulos kun kynän kärki koskettaa paperia?

Se on tommonen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Pen

Aikoinani omistin moisen kynän, mihinkä lie hukkunut. Ei se kovin hyvä kynä ollut, tosin ei ollut tilaisuutta päästä kokeilemaan sitä mikrogravitaatiossa. Sanaristikoden täyttäminen selällään maaten sillä kyllä onnistui.

Gentlemen, start polishing your tin foil hats!

Vierailija

Kosmoskynä oli kyllä ihan kiinteää ainetta käyttävä. Kynän päätä varoitettiin nuolaisemasta, koska se oli muka myrkyllistä. Jälki oli sinertävää, mutta miksi ei yksinkertaisesti käytetty tavallista lyijykynää, ei minulle koskaan selvinnyt.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005
CE-hyväksytty

Lyijykynät ja tussit ovat minusta varsin tavallisia kyniä. Kuulakärkikynä on Beelsebulin keksintö, jota ilman maailma olisi astetta parempi paikka. Jos avaruudessa toimiva maksaa miljoonan, ihmisasumuksen oloissa toimivastakin pitäisi kai pulittaa henkilöauton hinta.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
Neutroni
CE-hyväksytty

Lyijykynät ja tussit ovat minusta varsin tavallisia kyniä. Kuulakärkikynä on Beelsebulin keksintö, jota ilman maailma olisi astetta parempi paikka. Jos avaruudessa toimiva maksaa miljoonan, ihmisasumuksen oloissa toimivastakin pitäisi kai pulittaa henkilöauton hinta.

Ettet vaan nyt hieman liioittele...

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Neutroni
CE-hyväksytty

Lyijykyniä pitää teroittaa ja tusseja käytän tärkeämpiin tehtäviin.

Goswell
Seuraa 
Viestejä10360
Liittynyt8.3.2010
Catilina
mutta miksi ei yksinkertaisesti käytetty tavallista lyijykynää, ei minulle koskaan selvinnyt.

Samasta syystä kuin jenkkien pitkänmatkan pommariin maksaa kahvinkeitin 20000 taalaa virkatietä pitkin, kun kaupasta saa saman 50 taalalla.

Minun mielestä noin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat