Superpositio kyseenalaistus ja muuta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hei tein blogin ja kirjoitin artikkelin, missä selitän mikä on fotoni, miksi kaukaiset objektit ovat pienempi silmissämme, miksi näemme värejä ja miksi superpositio on mielestäni bullshittiä.

Ideoita ei ole vedetty tyhjästä vaan ne on suoria päätelmiä materiaalin ja valon käyttäytymisestä jo tehdyistä helposti saatavilla olevista kokeista.

http://pseudoilija.blogspot.com/

Toivoisin kysymyksiä, vastailen kun ehdin.

Kommentit (8)

Vierailija

Kuvailen saman asian tähän.

Uskon että fotoni on tälläinen

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Jokainen piste on yhtä suuri kuin h, eli plankin konstantti
Pisteiden välimatka on yhtä kuin aallonpituus
Jokaisella h:n kokoisella yksiköllä on magneettinen momentti, joka vastaa polarisaatiotilaa.

E=hf

Taajuus tarkoittaa sitä monta noita tulee sekunnissa ruutuun.

Jos nuo partikkelit kasautuisi yhteen niin se olisi yhden valosekunnin pitkä... mikä hiukkanen on sellainen?

h:n kokoinen partikkeli käyttäytyy kuin aalto johtuen sen magneettisesta momentista. Mutta se on partikkeli jolla on jonkunlainen pyörimismomentti.

Kaksoisrakokoe jossa ammutaan "yksi fotoni" ammutaankin kasapäin noita h:n kokoisia partikkeleita ja ne interferoivat ilmassa ja muodostavat interferenssikuvion. Eli samaa kaksoisrakokoetta jota pidetään superposition todisteena voisi pitää edelläkuvailemani teorian todisteena ... Eli siis teleporttailun voisi selittää näinkin yksinkertaisesti ...

Mitäs mieltä olette?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26854
Liittynyt16.3.2005
Svymp
Mitäs mieltä olette?

Miten senkin nyt korrektisti sanoisi.

En tiedä mitä tarkoitat "koolla", mutta ainakin koon normaali fysikaalinen merkitys liittyy massaan tai pituusdimensioiden potensseihin. Planckin vakion yksikkö on aivan eri, joten sitä ei voi mielekkäästi pitää massana tai pituutena (tai sen korkeampina potensseina).

Jos määrittelet omia suureita tai termejä, älä käytä samoja sanoja kuin fysiikassa tai arkikielessä käytetään jollekin toiselle asialle. Se tekee sepustuksestasi jo kielellisesti mielettömän.

Vierailija
Neutroni
Svymp
Mitäs mieltä olette?

Miten senkin nyt korrektisti sanoisi.

En tiedä mitä tarkoitat "koolla", mutta ainakin koon normaali fysikaalinen merkitys liittyy massaan tai pituusdimensioiden potensseihin. Planckin vakion yksikkö on aivan eri, joten sitä ei voi mielekkäästi pitää massana tai pituutena (tai sen korkeampina potensseina).

Jos määrittelet omia suureita tai termejä, älä käytä samoja sanoja kuin fysiikassa tai arkikielessä käytetään jollekin toiselle asialle. Se tekee sepustuksestasi jo kielellisesti mielettömän.

En tiedä miten tuota h-pakettia kutsuisi, no sanotaan vaikka kvantiksi. Olen pirun häpeissäni tuosta artikkelista, mutta viedään nyt se loppuun kun kerran aloitin. Siis mitä minä yritän sanoa, yhtälö E=hf tarkoittaa että sekunnin sisällä tapahtuu jotain. Sekunti on yhtä kuin valosekunti. Jos siis photoni olisi 'yhtenäinen' hiukkanen se tarkoittaisi auttamatta sitä että se olisi 300 000km pitkä, tai sitä että sen hertsimäärä olisi 1. Joten mielestäni olisi parempi olettaa että kun puhutaan fotonin energiasta puhutaan siitä määrästä kuinka monta kvanttia liikkuu valosekunnin aikana 'pötkönä' ja osuu vaikka johonkin anturiin antaen 'taajuuden'.

Vai teenkö minä nyt itsestäni idiootin ja tämä asia on näin? En voi uskoa sitä sitten että kun puhutaan että ammutaan fotoni kerrallaan kaksoisrakokokeessa, sehän tarkoittaisi mustan kappaleen säteilyä ja sitähän on noissa kopeissa mielettömästi ...

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
Svymp

Vai teenkö minä nyt itsestäni idiootin ja tämä asia on näin? En voi uskoa sitä sitten että kun puhutaan että ammutaan fotoni kerrallaan kaksoisrakokokeessa, sehän tarkoittaisi mustan kappaleen säteilyä ja sitähän on noissa kopeissa mielettömästi ...

Pahoin pelkään ja aavistan että teet.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

visti
Seuraa 
Viestejä6331
Liittynyt16.11.2009

En ole erityisemmin fysiikkaan perehtynyt. mutta olen miettinyt kuitenkin aikalailla asioita ja maailmankaikkeuden vaikeimmat ongelmat olen ratkaissut seuraavasti:
---------

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26854
Liittynyt16.3.2005
Svymp
Siis mitä minä yritän sanoa, yhtälö E=hf tarkoittaa että sekunnin sisällä tapahtuu jotain. Sekunti on yhtä kuin valosekunti.

Sekunti on ihmisen hatusta repäisemä aikamäärä (jonkun maailmankaikkeuden kannalta merkityksettömän planeetan pyörähdysaika jaettuna jonkun kahelin keisarin stetsonista tempaisemalla vakiolla). Ei sillä ole mitään fysikaalista merkitystä. Luonnon kannalta ihmisen aikayksikkö voisi olla yhä lailla fentosekunti tai vuosimiljardi, eivätkä luonnonlait siitä muuttuisi.

Valosekunti on pituuden mittayksikkö. Se on selvästikin aivan eri asia kuin ajan yksikkö.

Jos siis photoni olisi 'yhtenäinen' hiukkanen se tarkoittaisi auttamatta sitä että se olisi 300 000km pitkä, tai sitä että sen hertsimäärä olisi 1.

Miksi juuri 300000 km tai 1 s?

Joten mielestäni olisi parempi olettaa että kun puhutaan fotonin energiasta puhutaan siitä määrästä kuinka monta kvanttia liikkuu valosekunnin aikana 'pötkönä' ja osuu vaikka johonkin anturiin antaen 'taajuuden'.

Nyt käytät taas fysiikassa yhdeksi fotoniksi määriteltyä käsitettä, kvanttia, johonkin aivan muuhun.

En voi uskoa sitä sitten että kun puhutaan että ammutaan fotoni kerrallaan kaksoisrakokokeessa, sehän tarkoittaisi mustan kappaleen säteilyä ja sitähän on noissa kopeissa mielettömästi ...

Mustan kappaleen säteilyä ei ole mielettömästi, vaan tietty lämpötilasta riippuva määrä, joka voidaan laskea ja mitata. Fotonilaskennassa on täysin välttämätöntä, että systeemin terminen säteily on hallinnassa. Yleisin mekanismi on se, että mitataan näkyvän valon fotoneja huoneenlämpöisellä laitteistolla. Huoneen lämpötilassa termisiä tuon aallonpituusalueen fotoneja on äärimmäisen vähän (mutta kuitenkin tunnettu määrä, jonka vaikutukset voidaan laskea ja todeta koetuloksen tulkitsemisen kannalta merkityksettömäksi).

Uusimmat

Suosituimmat