Kestävät tuotteet lista

Seuraa 
Viestejä153
Liittynyt15.1.2009

Aloitin tämän ketjun siksi, että en joutuisi ostamaan tavaroita niin paljon.

Nurkissa ja kaapeissa pölyttyy tavaraa, jota en tarvitse. Jatkuvasti tulee lisää, enkä hoksaa sitä mukaa heittää pois, kun tavaraa tulee.

Joten, kun menen kauppaan, haluan ostaa tavaran, joka kestää vähintään 10 vuotta. Mahdoton ajatus? Ehkä

Laittakaa tänne merkkejä jotka kestää

Olen saattanut olla tätä mieltä

Sivut

Kommentit (143)

i_gabe
Seuraa 
Viestejä153
Liittynyt15.1.2009

Vaimollani on Bernina merkkinen ompelukone lainassa äidiltään, jonka hänen äitinsä on saanut aikoinaan lahjaksi mieheltään n. 15 vuotta sitten.

Hyvin on toiminut. Rikki ei ole ollut kertaakaan.

i_gabe
Seuraa 
Viestejä153
Liittynyt15.1.2009

Tuli mieleen vielä Nokian vanhan malliset laturit... Nehän vaihettiin "pieni päisiin", että hajoaisivat joskus. Itselläni kaikki vanhan malliset ehyenä, mutta "pieni päinen" hajosi jo vuoden päästä ostosta.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Vasara, mallia Rocket. Made in USA. Aivan huippu verme. Toisia ollut ja niistä on vääntyny varsi tai lohjennut ihan palojakin. Tuo on kulunut., mutta aivan käyttökuntoinen, ehkä vähän parempikin, kuin uusi.

i_gabe
Seuraa 
Viestejä153
Liittynyt15.1.2009
Denzil Dexter
Mitkä tahansa umpipuusta tehdyt huonekalut. Noita on tosin vaikea löytää nykyään, mutta käytettykin on huomattavasti parempi kuin uusi lastulevyp:a.

Itse olen aina pitänyt umpipuusta tehdyistä huonekaluista.
Ei vain ole vara ostaa, kun ovat monenkertaisesti kalliimpia, kuin ns. tavalliset pöydät. Kaikki huonekalut meillä on ostettu käytettyinä.
Itse olen puusta väsännyt hyllyn ja penkin.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Sauvasekoitin, merkkiä Bamix.

Samalla käyttöajalla on tuhoutunut 1 Moulinex (ikuisessa boikotissa, koska uuden laakeri hirtti kiinni ja muoviosat sulivat kaviaari-hyydykkeen joukkoon), sekä 2 x Braun. Braunin käyttöohjeessa oli maininta, että ei jäiden murskaamiseen - Bamixin ohjeessa taas kerrottiin, että mikä terä soveltuu parhaiten jäiden murskaamiseen.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009

Maxellin 8GB-USB-muistitikku.

Mm. kylpenyt vesijäähdytteisen sähkögrillin liki kiehuvassa vedessä pitkälti toista tuntia. Ei mitään vaikutusta.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Volitans
Sauvasekoitin, merkkiä Bamix.

Samalla käyttöajalla on tuhoutunut 1 Moulinex (ikuisessa boikotissa, koska uuden laakeri hirtti kiinni ja muoviosat sulivat kaviaari-hyydykkeen joukkoon), sekä 2 x Braun. Braunin käyttöohjeessa oli maininta, että ei jäiden murskaamiseen - Bamixin ohjeessa taas kerrottiin, että mikä terä soveltuu parhaiten jäiden murskaamiseen.

nuo Braunin sauvasekoittimet ovat ihan paskaa. käytin ehkä 20 kertaa kyseistä laitetta ja se levisi siihen. teräpyöri, mutta tehot eivät enää riittäneet sekoittamiseen. kuumenikin kovasti käytössä silloin, kun toimi.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Työntömitta. Ostin 1976 laadukkaan. Ei mitään käytön jälkiä ja on muuten käytetty satoja kertoja. Ja tarkkakin on vielä.

Saatiin vähän käytetty Philipsin yleiskone joskus 20 vee sitten. Jostain 70-luvulta sekin. Lihamylly on välillä aika lujilla. Mystisesti siitä hävisi leikkuriterä. Epäilen apurin heittäneen pesussa moskan seassa roskikseen. Ostin huutonetistä samanlaisen varaosiksi sen terän takia. Siinä taitaa olla kone meikäläisen loppuiäksi.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

lahjaksi saatu Kenwoodin yleiskone. ikää mahdollisesti yli 20v ja toimii edelleen moitteettomasti.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija
i_gabe
Vaimollani on Bernina merkkinen ompelukone lainassa äidiltään, jonka hänen äitinsä on saanut aikoinaan lahjaksi mieheltään n. 15 vuotta sitten.

Hyvin on toiminut. Rikki ei ole ollut kertaakaan.

Mummolla on 100 vuotta vanha poljettava singer-ompelukone. Ja se kehrää vieläkin, kuin singeri.

Follet
Seuraa 
Viestejä111
Liittynyt1.3.2011

Minulla on Zyliss-merkkinen sveitsiläinen veivattava raastin, joka on kestänyt jo hyvin kauan. Kapine on ruostumatonta terästä ja muovia, jotain vanhanaikaista kovaa lajiketta, joka ei ole naarmuuntunut käytössä eikä pesuissa.

80-luvulla ostin kalliin Knirps-merkkisen sateenvarjon, joka silloin oli sveitsiläinen. Nykyään merkki on muistaakseni itävaltalainen. Mukaan tuli kaksi varakangasta. Yli kymmenen vuoden käytön jälkeen alkuperäinen kangas oli yhä ehjä, kun hukkasin varjoni. Kankaat vain jäivät muistoksi. Harmittaa vieläkin. Jos tehdas vielä toimii, sen lienee on täytynyt alentaa tuotteidensa laatua. Kymmenen vuoden käyttöikä sateenvarjolle on liian pitkä.

,

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

hyvä pääsääntö toimivuudessa on se että mitä vähemmän eletroniikkaa sen paremmin toimii. eli mekaaniset napit ja nupit kunniaan.

toisen polven pilkkuvirhe

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat