Älykkyys ja urheilun seuraaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi älykkäät ihmiset eivät seuraa urheilua niin aktiivisesti, kuin ns. normaalit ja tyhmät ihmiset?
Yleisesti pidetään kisojen seuraamista junttiutena tai ei ainakaan älykkäänä toimintana.
Ja älykkäitä tietysti nörtteinä. Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään miten Suomi pärjää hiihdossa, mäkihypyssä tai jääkiekossa. Tai kisojen seuraaminen ei kiinnosta. Voitto olisi tietysti hyvä asia, mutta ei sekään juuri kiinnosta. Siksi ärsyttääkin joka vuotiset kisat. (Ei sillä, että olisin mitenkään älykäskään).

Ylempänä myös Suomen virallinen ja kaikki tieteelliset kriteerit täyttävä äänestys, jolla asia ratkeaa lopullisesti

Sivut

Kommentit (81)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Olettaisin että älytön ihminen ei omaa niin selkeää omaa identiteettiä kuin hapannaama älykkö, vaan on vauvan tavoin symbioosissa koko kansakuntaan ja kuvittelee että toisten yksilöiden uroteot urheilukentällä ovat hänen oma henkilökohtainen voittonsa. Vähän niin kuin vauva ei erota missä se itse loppuu ja äidin tissi alkaa.

Minusta on tuntunut varsinkin näin aikuisena oudolta että aika vihamielistä suhtautumista olen saanut osakseni kun on selvinnyt etten ole kiinnostunut esim. jääkiekosta. Siis minkä helvetin takia naisen pitäisi olla? Koska on suomalainen...

Mutta minkä helvetin takia miehenkään pitäisi olla. Onhan se vähän homoa kuitenkin.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

vastasin,että olen älykäs/seuraan.

Mutta pienenä selventävänä tekijänä se,että lyön vetoa.Aktiivisesti.
Tunteita minulla ei ole juurikaan pelissä mukana,saati kansallistunteita.

Minun elämääni ei juurikaan vaikuta minkä maalainen urheilija voittaa niissä ja niissä kisoissa.En koe saavuttavani mitään toisten voittojen kautta.

Sen sijaan jotkut urheilulajit on ihan hienoja teknisesti ja taktisesti.Jotkut joppa kauniita seurata.

Mutta pääasiassa pyrin tekemään rahaa urheilulla(vielä enemmän raviurheilulla).Tosin viime ajat vedonlyöntikin on ollut pienten panosten näpertelyä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Rousseau
Olettaisin että älytön ihminen ei omaa niin selkeää omaa identiteettiä kuin hapannaama älykkö, vaan on vauvan tavoin symbioosissa koko kansakuntaan ja kuvittelee että toisten yksilöiden uroteot urheilukentällä ovat hänen oma henkilökohtainen voittonsa. Vähän niin kuin vauva ei erota missä se itse loppuu ja äidin tissi alkaa.

Minusta on tuntunut varsinkin näin aikuisena oudolta että aika vihamielistä suhtautumista olen saanut osakseni kun on selvinnyt etten ole kiinnostunut esim. jääkiekosta. Siis minkä helvetin takia naisen pitäisi olla? Koska on suomalainen...

Mutta minkä helvetin takia miehenkään pitäisi olla. Onhan se vähän homoa kuitenkin.

Mä olen mielestäni älykäs ja seuraan urheilua jonkin verran. Tosin kun kuulin että Kaisa Mäkäräisellä on jo mies mun kiinnostus ampumahiihtoon loppui. Urheilun seuraaminen on sirkushuvia kelle tahansa. Ja miehiin. Ja naisiin.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1339
Liittynyt13.3.2008

En seuraa urheilua. En tiedä kuka on jääkiekon maailmanmestari enkä osaa sanoa kuinka mones suomalainen oli hiihdossa. Viimeksi olen joutunut seuraamaan urheilua ollessani Afghanistanissa. Ulkonaliikkumista oli hieman rajoitettu talipaanien kevätinnostuksen takia ja olin samassa hotellissa n. 10 innokkaan etelä-afrikkalaisen krikettifanin kanssa. Opin kriketin säännöt mutta en oikein jaksanut innostua asiasta. Tämän lisäksi en ole vuosikausiin seurannut urheilua. Mutta Kyra Kyrklund, vai mikä se taitoluistelijatyttönen oikein onkaan, on kaunis.

Vierailija
RuaAlguem
kabusin aloitus vaikuttaa selvältä provokaatiolta !

Joten vastaan: Olet älykääpiö jos et seuraa urheilua !

Mitenkäs sinä. Seuraatko urheilua ja oma arviosi älykkyydestäsi?

Vierailija

Oikeastaan voisi täsmentää tuon urheilun jääkiekkoon, mäkihyppyyn, hiihtoon ja formuloihin.
Urheilu on liian laaja käsite.
Niin ja naiset eivät saa enää vastata, koska naiset eivät seuraa noita lajeja muutenkaan.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

toisaalta,en minä näe intohimoisessa urheilun seuraamisessa ja jopa sen kautta elämisessä välttämättä mitään älyttömyyteen viittaavaa.Kyllähän 4 vuoden välein pelattava jalkapallon mm-finaali on niin tunteikas kulttuuripläjäys että.Ja peli kauneimmillaan todella kaunista.Draamaa.

Älytöntä vouhkaamista ja itsetunnon sitomista ympyrää ajaviin autoihin en ymmärrä.
Mutta minä en ole näissä asioissa sikäli validi pohtimaan,että minun urheilun seuraaminen on vuosia ollut kertoimiin sidottua matemaattista ajattelua.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Naisfemakkojen korruptio mediayhtiöissä on johtanut siihen, että naisvoimistelua näyteetään teeveessä äärimmäisen vähän. Jumppa nyt vähän jotain sinne päin, mutta ihan väärään suuntaan silti. Tuleeko muuta? Ei ainakaan kisoja.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
RaahenTiikeri
toisaalta,en minä näe intohimoisessa urheilun seuraamisessa ja jopa sen kautta elämisessä välttämättä mitään älyttömyyteen viittaavaa.Kyllähän 4 vuoden välein pelattava jalkapallon mm-finaali on niin tunteikas kulttuuripläjäys että.Ja peli kauneimmillaan todella kaunista.Draamaa.

Älytöntä vouhkaamista ja itsetunnon sitomista ympyrää ajaviin autoihin en ymmärrä.
Mutta minä en ole näissä asioissa sikäli validi pohtimaan,että minun urheilun seuraaminen on vuosia ollut kertoimiin sidottua matemaattista ajattelua.

En laske urheilun seuraamiseksi satunnaisia mm-kisojen finaaleja tai olympialaisten katsomisia. Niitä saatan itsekin katsoa.

ID10T
Seuraa 
Viestejä1680
Liittynyt3.10.2007
RaahenTiikeri
Kyllähän 4 vuoden välein pelattava jalkapallon mm-finaali on niin tunteikas kulttuuripläjäys että.Ja peli kauneimmillaan todella kaunista.Draamaa.

Draamaahan jalkapalloon liittyy, sillä pelaajia ammutaan milloin missäkin, mutta kuka teistä olisi valmis kuolemaan jalkapallon tai jonkun muun urheilun vuoksi?

iMuke
Seuraa 
Viestejä1339
Liittynyt13.3.2008
RuaAlguem
...seuraan urheilua jos en keksi parempaa ajanviettoa !

Niin minäkin. Mutta viimeiset 40 vuotta on löytynyt parempaakin ajanviettoa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat