Uros-naaras-hypoteesi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen tässä aina välillä miettinyt ja kehitellyt ajatuksissani erästä teoriaa miesten ja naisten yhdestä huomaamattomasta, mutta mielenkiintoisesta eroavaisuudesta.

Vuosien mitaan kasvaessani, olen huomannut, että naissukupuolen edustajat näyttäisivät omaksuvan kaiken ja kehittyvän nopeammin kuin miehet. Ala-asteella tytöt näyttivät lyövän minut täysin ällikällä piirtotaidoillaan, vaikka itsekin piirtelin paljon. Toki sen eroavaisuuden voi selittää jopa biologisilla eroilla, kun naiset nyt kehittyvät vähän rivakampaa tahtia.
Mutta jos mennään aikuisempaan maailmaan, niin mielestäni sielläkin voi nähdän kuinka naiset oppivat nopeammin. Mielenkiintoista tästä seuraavasta havainnosta kuitenkin tekeen sen, että naiset jäävät jossain vaiheessa jälkeen kehityksessä. Miesten potentiaali näyttäisi olevan suurempi. Aina musiikista matematiikkaan miehet nousevat hitaasti mutta varmasti naisten ohi pidemmällä aikavälillä (keskimäärin).

Vaikka huomio "miehet ovat melkein aina niitä huippukokkeja ja rehtoreita jajaj..." on jo huomattu, niin voisiko olla, että se on eräänlainen 'menetys asian nopeasta oppimisesta on voitto potentiaalisesta huipusta' -asetelma? (muistakaa yksilölliset erot)

Kommentit (3)

Vierailija

Tai sitten miehiin on vaan sisäänrakennettuna enemmän kunnianhimoa - tai biologisemmin pyrkyryyttä kukkulan kuninkaaksi että saa enemmän ja useammalta.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Voitko antaa hiukan lisää esimerkkejä? Noilla havainnoilla mä en tekis kauheen suuria johtopäätöksiä.
Pikkutyttö osaa piirtää hevosen mutta pikkupoika auton yksityiskohtineen jne.

Vierailija

Selalin tuossa tieteen kuvalehteä pari päivää sitten, siinä oli pitkä juttu naisten ja miesten eroavaisuuksista noin oppimisen/aivojen osalta. Sen mukaan miehillä ja naisilla on eri aivojen osat aktiivisia oppiessaan uutta ja tavatkin oppia vaihtelee. En lukenut sitä kuitenkaan niin ajatuksella että voisin siitä laajemmin kertoa.

Ja jooh eiks se ole biologinen fakta että naiset kehittyy ainakin seksuaalisesti nopeammin kuin miehet, miksei muutenkin. En usko että miehen ja naisen älyssä sensijaan on suuria eroavaisuuksia, miehet on parempia jollain aloilla- esim matematikassa ja naiset taas parempia toisilla aloilla.

Uusimmat

Suosituimmat