Sertralinin lopetus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tervehdys! Täällä on paljon keskustelua SSRI-lääkkeistä, mutta olisi mukava kuulla OMAKOHTAISIA kokemuksia Sertralinin lopetuksesta. Miten kauan vieroitusoireet kestivät ja miten elämä lähti rullaamaan ilman lääkettä? Itse olen syönyt ko. lääkettä n.6 vuotta pakkoajatuksiin/ahdistushäiriöön. Nyt päätin, että SSRI saa riittää ja on aika kohdata elämä silmästä silmään... Kiitos Teille jo etukäteen!

-Mikko

Kommentit (2)

Vierailija

Itse en ole juuri Sertraliinia syönyt, mutta sitalopraamia, essitalopraamia ja paroksetiinia kyllä. Eikä ainakaan omasta mielestäni ssri-lääkkeissä tai ainakaan niiden vieroitusoireissa mitään ihan sairaita eroja ole.
Itselläni vieroitusoireet olivat lievä ahdistus, keskittymiskyvyn puute ja "sähköiskut" pitkin ja poikin kehoa. Nuo psyykkiset oireet lähtivät n. reilussa viikossa, mutta ne "sähköiskut" kestivät melkein kuukauden verran. Oma lääkärini kehoitti syömään diapameja (tai jotain muita bentsodiatsepiineja, en muista) oireiden lievittämiseen, mutta niitä sähkäreitä ei kyllä poistanut mikään. Mutta ei se paljoa munaa vaadi, että ne kestää. Täysi "normalisoituminen" kesti itselläni vähän yli kuukauden ja hetken verran ajattelin jo, etten kestä ilman lääkkeitä, mutta piti vaan kärsivällisesti kestää.
Onnea lopetukselle.

Vierailija

Ok! Kiitos viestistäsi. Tarvii nyt vaan kaivaa se kuuluisa talvisodan -henki tähän touhuun. Ajattelin lopettaa todella hitaasti, murunen kerrallaan. Mukavaa kevättä Sinulle!

Uusimmat

Suosituimmat