Musikaaliset instrumentit

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Osaatko soittaa jotakin musikaalista instrumenttia ja jos osaat niin kuinka kauan olet ks. instrumenttia soittanut ja miksi valitsit juuri sen? Jos et osaa niin mitä instrumenttia mahdollisesti haluaisit opetella soittamaan?

Itse en ole aikaisemmin ollut musiikin tuottamisen kanssa tekemisessä, mutta jossain naksahti ja tilasin irlantilaisen tinapillin netistä. Valitsin kyseisen soittemen sillä se on suht yksinkertainen ja pidän soundista. Se on myös kätevän kokoinen kuljetettavaksi minne ikinä meneekin. Esimerkki soittimesta http://www.youtube.com/watch?v=hvNb8Tvz ... re=related .

Kommentit (14)

Vierailija
Erakko
Ei tule mieleenkään kiduttaa toisia ja itseäni. Mutta jos pakotettaisiin jokin valitsemaan, se olisi fagotti.

Taitoa sekin vaatii jos onnistuu hankkimaan viululla kaksi vuotta eläintenpitokieltoa vaikka ei lemmikeitä omistaisikaan.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Eothan
Osaatko soittaa jotakin musikaalista instrumenttia

Osaan soittaa joitakin musiikki-instrumentteja, mutta enpä tiedä, ovatko ne musikaalisia vai eivät. Itse olen mielestäni jonkin verran musikaalinen. Yleensä elottomiin esineisiin ei tätä luonteenpiirrettä, kuten muutakaan liitetä.

Eothan

ja jos osaat niin kuinka kauan olet ks. instrumenttia soittanut ja miksi valitsit juuri sen?

Valitsin kitaran, koska n. 15-kesäisenä se oli universumin ehdottomasti cuulein instrumentti. Siitä lähtien, eli noin 15 vuottahan siitä tulee, olen sitä soitellut. Pianoa ja haitaria vähän pidempään, mutta vähemmin ja huonommin. Ne eivät sillä lailla lapsena sytyttäneet, kunhan nyt vain vanhemmat jotain koettivat harjoituttaa. Sittemmin olen näistäkin äänentuottolaitteista innostunut tavalla, joka ei vastaa kömpelöyttäni mieleiselläni lailla. Muut rokkibändivehkeet, eli basso ja rummut on tietty tullut siinä sivussa opiskeltua niin että auttavasti pystyn niilläkin jotain kakofoniaa miellyttävämpää loihtimaan ilmoille.

Eothan

Jos et osaa niin mitä instrumenttia mahdollisesti haluaisit opetella soittamaan?

Jousikvartettia.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

Niinku Kosh tuossa sanoikin, niin kai ne on "musiikki-instrumentteja".
Olivatpa mitä oli..

Eka soitin oli oma tekemä pajupilli.
Isäukko neuvoi, miten se tehdään. Tein niitä sitten monta.
Nokkahuilu oli seuraava ja sitten melodika.
Se on vähän kuin puhallettava piano

Sitten..
Joskus alle kakskymppisenä kokeilin eka kerran kitaraa.
Joku akustinen se oli ja siitä se alkoi.
Tähän päivään asti olen opetellut soittanaan tuota Pirun vehjettä, eikä loppua näy.

Monta eri akustista, teräskielisiä ja nailonkielisiä, on ollut.
Ei ole auttanut.
Viisi sähkökitaraa, jotkut hyviäkin, ja ei ole auttanut.

Nyt on kaksi kitaraa
Molemmat Sguier merkkisiä.
Toinen on Strat ja toinen Sd G6.

Olen siis n.30v. opetellut soittamaan noita perkeleitä.
Enkä ole oppinut..

En suosittele KENELLEKKÄÄN.

eteenpäin
Seuraa 
Viestejä1591
Liittynyt25.6.2009

Kitaraa ja pianoa(tai oikeastaan kiippareita) on tullut pidemmän aikaa soiteltua, taitotaso on sellainen välttävä. Opintoala vaatii enemmän musiikin ymmärtämistä, kuin soitto- ja esiintymistaitoa.

Eri sortin pillejä olisi kiva osata soittaa, varsinkin poikkihuilua, klarinettia ja sellaista yläsävelpilliä http://www.youtube.com/watch?v=GaWxxytV55A. Lainattua klarinettia olen saanut jonkun verran testaillakin. Sellainen klezmer-tyylinen soitto kiehtoisi.

Kitaralla on tehnyt pitkän aikaa mieli ruveta harjoittelemaan kunnon klassista soittoa. Saisi vain hyvän klassisen kitaran jostain.

Vierailija

En soita, mutta jos soittaisin olisi instrumentti piano. Sen hankkiminen on tosin kallista ja hankalaa (miten sen edes saisi kolmanteen kerrokseen ilman hissiä?). Eli naapureiden ei tarvitse pelätä.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

No joskus kauan sitte 60 luvulla harjoittelin kitaran soittoa, myöskin bassoa.
Nuihin aikhoin aloitin musiikin teorianki opettelun, sitä on jatkunut tähän asti ja
jatkuu edelleen, klassisen musiikin pohjalta.

Myöskin hanurin soiton alotin joskus 40 vuotta sitte, ja seki jatkuu edelleen.
Soitan sormiharjoituksia ja skaaloja melkein jokainen päivä.
Myöskin kosketin soittimia olen yritellyt, mutta hankalaa mikä hankalaa.

Tosin olen tutustunut useisiin soittimiiin , ja niitten erilaisiin soittotapoihin
jotta pystyisi kirjoittamaan niille sovituksia.
Sitähän tässä on puuhattu nytkin koko talven, taustoja tehden..

You tubesta jotaki voi kuunnella sivuiltani, mutta nuo ei kerro koko totuutta, tiijjä miksikä
kaikki soittimet latistuvat you tuben kautta tullessaan, kai ne pakataan niin tiiviiseen muotoon että hienoimmat vivahteet katoavat, ja se mitä jääpi jäljelle ei tyydytä ketään.

Nykyisin kiinnostavat jousisoittimet eniten, niitten sonnin ja niitten mahdollisuuksien vuoksi.

Paganiini säveltäjänä kiinnostaa, koska se mille tasolle Paganiini kehitti viulunsoiton ei ole siittä mihinkään enää kehittynyt, eikä näillänäkymin kehitykkään.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Pirpana
Minulla on minä. Siitä lähtee hirmukova ääni.

Mul on toi sama. Siin on vaan yks pikku vika - aina epävireessä.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Uusimmat

Suosituimmat