Insomnia

Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009

Vaikuttaa siltä että ZMA (sinkki, magnesium) on hyvä ja toimiva yhdistelmä unettomuuteen, en vaan oikein tiedä miksi? Jos mulla sinkin puutetta niin miksi puutetta? Suolistovikako? Imeytymishäiriö geeniperimänäkö? Onko nimeä puutetaudilla?

Siis sinkki, magnesium ( B6) yhdessä kaiketi parasta ja jopa 30 min ennen nukkumaan menoa iltapalan päälle ja vaikuttaa?! Kokeilin aiemmin nostaa serotoniini ja melatoniinitasoa tryptolla ja trypto sokerin kanssa kyllä vaikutti kanssa puoless tunnissa, onko tässäkin siis kyse samasta asiasta?

Kokemuksia?

Ostin tänään vielä sinkkipikolinaatti-muotoista (Solgar) ilman "lisäaineita" jne.

Missähän lienee max yläraja per vrk? 150 mg ?

EDIT: Tuli mieleen josko mulla ois "insuliiniresintenssi"-ongelmaa, jota sinkki sitten kohentaisi ja siksi vointi/uni kohenisi?

Don't give up!

Kommentit (4)

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt23.6.2005
tootired
Vaikuttaa siltä että ZMA (sinkki, magnesium) on hyvä ja toimiva yhdistelmä unettomuuteen, en vaan oikein tiedä miksi?

Kenen mukaan toimii? (siis lisäksesi?)

Magnesium monien mukaan toimii, vähän muodosta riippuen. Sinkistä ei mitään hajua. Missä muodossa oli magnesium? Imeytyminen voi vaihdella moninkertaisesti eri muotojen välillä.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32482
Liittynyt6.12.2009
tootired
Vaikuttaa siltä että ZMA (sinkki, magnesium) on hyvä ja toimiva yhdistelmä unettomuuteen, en vaan oikein tiedä miksi? Jos mulla sinkin puutetta niin miksi puutetta? Suolistovikako? Imeytymishäiriö geeniperimänäkö? Onko nimeä puutetaudilla?

Siis sinkki, magnesium ( B6) yhdessä kaiketi parasta ja jopa 30 min ennen nukkumaan menoa iltapalan päälle ja vaikuttaa?! Kokeilin aiemmin nostaa serotoniini ja melatoniinitasoa tryptolla ja trypto sokerin kanssa kyllä vaikutti kanssa puoless tunnissa, onko tässäkin siis kyse samasta asiasta?

Kokemuksia?

Ostin tänään vielä sinkkipikolinaatti-muotoista (Solgar) ilman "lisäaineita" jne.

Missähän lienee max yläraja per vrk? 150 mg ?

EDIT: Tuli mieleen josko mulla ois "insuliiniresintenssi"-ongelmaa, jota sinkki sitten kohentaisi ja siksi vointi/uni kohenisi?

Nukun kuin lapsi, vailla huolta huomisesta. Magnesiumia nautin säännollisesti 350mg päivä ja sinkkiä 50mg. Sinkkiä ei varmaankaan kannata nautti säännollisesti yli 50mg annoksia per päivä. Alussa joitain kertapompseja voi ottaa 100-150mg? Muutamat tuttavani ovat maininneet magensiumin positiivisista vaikutuksista uneen.

tootired
Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009
Neonomide
tootired
Vaikuttaa siltä että ZMA (sinkki, magnesium) on hyvä ja toimiva yhdistelmä unettomuuteen, en vaan oikein tiedä miksi?

Kenen mukaan toimii? (siis lisäksesi?)

Esim. googlaamalla
zma sleep

En siis tiedä "tieteellistä" perustelua, sitä kyselen täälläkin

Zinkin vaikutuslistahan on pitkä ja yksi osa-aluetista näyttää olevan unen laatu?

Don't give up!

Uusimmat

Suosituimmat