Auton ohjaustehostin

Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

paljon mahtaa olla normaalisti paineet ennen kuin sisäiset niittiventtiilit päästävät lävitse ja paljonko mahtaisi olla litra tehot?

tuntuu olevan kovinkin salaista tietoa kun edes suuntaa antavia tietoja ei saa edes vanhoista merkeistä.

toisen polven pilkkuvirhe

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija
sinnipirtti
paljon mahtaa olla normaalisti paineet ennen kuin sisäiset niittiventtiilit päästävät lävitse ja paljonko mahtaisi olla litra tehot?

tuntuu olevan kovinkin salaista tietoa kun edes suuntaa antavia tietoja ei saa edes vanhoista merkeistä.


Hydrauliikan komponentit (pumput , venttiilit jne.) on vakiokomponentteja joten kysymys on täysin turha.
Voiman ja sitä kautta "litratehon" laskeminen on perushydrauliikkaa.

Tieto ei ole salaista vaan perusasiaa joka löytyy alan kirjallisuudesta.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Minulla on käytössä muutama maahantuojan korjaamokäsikirja ja ainakin kaikissa niissä vain käsketään vaihtamaan tehostin, jos se on rikki, tai jos auto on ollut kolarissa/tulipalossa.
Tarkempaa tietoa laitteen sielunelämästä ei siis näytä olevan tarjolla edes maahantuojalla.

Vierailija

Pari perusvinkkiä.

- kuinka valitset hydraulipumpun jos halkaisijaltaan 50mm sylinterillä on tarkoitus saada aikaan 4000N voima...

- kaikilla venttiileillä on tietysti oma avautumispaine joka riippuu esim. jousivoimasta tai vastapaineesta...

En tosin aivan oivalla että mihin tarvitset pumpun sisällä olevan venttiilin avautumispainetta koska pumppu hoitaa sen kyllä.
Aiotko esim. "herkistää" laitetta?

Tarkempaa tietoa laitteen sielunelämästä ei siis näytä olevan tarjolla edes maahantuojalla.
Eikä pidä ollakkaan tarjolla koska värkkejä ei voi (lue:EI SAA) kunnostaa.

fenomenologi
Google-haulla ohjaustehostin bar näyttäisi löytyvän.

Kyse olikin kai pumpun sisällä olevasta venttiilistä...ei itse pumpusta.

P.S. nykyisin voimassa oleva konedirektiivi kertoo tärkeitä asioita tämän kaltaisista korjaus/viritys/parannusprojekteista...suosittelen unohtamaan tällaiset projektit.

Haahuilija
Seuraa 
Viestejä268
Liittynyt9.2.2011

Lähinnä johtunee siitä, että tehostin ei ole korjattavissa / varaosia ei ole olemassa (hydrauliikkakorjaamossa töissä).
Letkuja ollaan joskus korjailtu, mutta nekään eivät ole minkään standardin mukaisia, eli kaikki joutuu tekemään.
Saahan sen paineen selville, kun kytkee pumppuun mittarin kiinni, tosin sekin on enemmän kuin hankalaa noista edellämainituista syistä johtuen.
Se paine on kuitenkin jotain alle 100BAR luokkaa.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
KBolt

P.S. nykyisin voimassa oleva konedirektiivi kertoo tärkeitä asioita tämän kaltaisista korjaus/viritys/parannusprojekteista...suosittelen unohtamaan tällaiset projektit.



Siitä on lähdettävä, että omalla maallaan saa tehdä mitä haluaa. Jos haluaa tehdä businesta "parannetuilla" laitteilla, niin silloin voivat direktiivit iskeä.

Vierailija
Denzil Dexter
KBolt

P.S. nykyisin voimassa oleva konedirektiivi kertoo tärkeitä asioita tämän kaltaisista korjaus/viritys/parannusprojekteista...suosittelen unohtamaan tällaiset projektit.



Siitä on lähdettävä, että omalla maallaan saa tehdä mitä haluaa. Jos haluaa tehdä businesta "parannetuilla" laitteilla, niin silloin voivat direktiivit iskeä.

Kyllähän sitä voi kaikkea tehdä mutta samalla voi sitten unohtaa vakuutukset yms.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

feno kiitos. vastaus löytyikin lähempää oikealla avainsanoilla ja soittelin turhaa sitten mm. maahantuojille.

eipä ole sitten tuo pumppu ehyt joka roikkuu notkumassa ylimääräisenä kun ei nosta painetta kuin 25 baariin. reilu 1/4 alkuperäisestä.

eipä onnistu siis tuosta aihiosta alkaa mitään isompaa rakentelemaan.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
KBolt

En tosin aivan oivalla että mihin tarvitset pumpun sisällä olevan venttiilin avautumispainetta koska pumppu hoitaa sen kyllä.

fenomenologi
Google-haulla ohjaustehostin bar näyttäisi löytyvän.

Kyse olikin kai pumpun sisällä olevasta venttiilistä...ei itse pumpusta.



Ei kai kukaan sillä tiedolla mitään tee, joten kyse on kai tehostimen paineesta.

Vierailija
sinnipirtti
feno kiitos. vastaus löytyikin lähempää oikealla avainsanoilla ja soittelin turhaa sitten mm. maahantuojille.

eipä ole sitten tuo pumppu ehyt joka roikkuu notkumassa ylimääräisenä kun ei nosta painetta kuin 25 baariin. reilu 1/4 alkuperäisestä.

eipä onnistu siis tuosta aihiosta alkaa mitään isompaa rakentelemaan.




Oliko sulla tarpeeksi kierroksia siinä, itselläni ainakin moottori säätää lisää tehoa kun kääntää ohjausta/kierrokset laskee.

Vierailija
fenomenologi
KBolt

En tosin aivan oivalla että mihin tarvitset pumpun sisällä olevan venttiilin avautumispainetta koska pumppu hoitaa sen kyllä.

fenomenologi
Google-haulla ohjaustehostin bar näyttäisi löytyvän.

Kyse olikin kai pumpun sisällä olevasta venttiilistä...ei itse pumpusta.



Ei kai kukaan sillä tiedolla mitään tee, joten kyse on kai tehostimen paineesta.



no miksi kysymys sitten oli :

paljon mahtaa olla normaalisti paineet ennen kuin sisäiset niittiventtiilit päästävät lävitse
sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

niin eikös tuo kysymys ole aika yksinkertainen koska niittiventtiili eli ylipaineventtiili on integroituna pumppuun jolloin se on kokonaisuus ja venttiili määrä pumpun maksimi paineen?

mites muuten eikös kaksi pumppua perjaatteessa voida kytkeä samaan linjaan kunhan ne ovat samanlaisia? saisi tuon litratehon tuplattua.

miksi tällaisia mietin niin on se että ohjaustehostimen pumppuja saa kiittämällä kun taas vasittu uusi pumppu maksaa toistasataa. käyttöajat ovat kuitenkin niin pienet että en näe järkeväksi sijoittaa satoja euroja pelkkään pumppuun.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
sinnipirtti

mites muuten eikös kaksi pumppua perjaatteessa voida kytkeä samaan linjaan kunhan ne ovat samanlaisia? saisi tuon litratehon tuplattua.




Voisi kai niitä laittaa useampia vierekkäin, mutta ei ehkä peräkkäin.
Mitäs meinasit väsätä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat