Nordea rahastaa köyhää

Seuraa 
Viestejä501
Liittynyt15.1.2008

[size=150:1wtwda28]Pankki rahastaa köyhää – ”Käsittämätöntä”[/size:1wtwda28]

Nordea-pankin kesäkuussa voimaan tuleva palvelumaksujen korotus tyrmistyttää. Suurimmillaan maksuihin tulee neljänneksen hinnankorotus.

Hinnat nousevat eniten niillä asiakkailla, joilla on vähiten rahaa ja pankin tuotteita käytössään. Tällä ryhmällä maksut ovat jo ennestään suurimmat.

http://www.uusisuomi.fi/raha/110446-pan ... aa-koyhaa-–-”kasittamatonta”

Tämä tulee kolahtamaan moneen vähävaraiseen ja pahasti.

Tämä on väärin. Tämä on epäoikedenmukaista.

Vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta ei tule hyväksyä!

Tämä lause on hyvä johtotähti koko elämän ajaksi. Takaan sen.

Tämän lauseen toivon jokaisen vanhemman sanovan lapsilleen ja lapsien vanhemmilleen.

Tämä asia on hukassa niin valtaapitäviltä kuin kansaltakin, lapsista aikuisiin ja nuorista vanhoihin.

Vasemmisto on tehnyt ehdotuksen Kansan pankin perustamisesta, jotta kaikki ihmiset saisivat kunnollista palvelua. Monet eivät enää saa avattua edes tiliä pankkiin, puhumattakaan juuri tästä, että köyhimmät maksavat korkeimmat palvelu- ja käyttömaksut.

Kuluttajaliitto ja Eläkkeensaajien Keskusliitto keräävät yhdessä nimiä vetoomukseen, joka vaatii pankkiasioinnin peruspalveluiden hinnoittelua kohtuullisesti tai alennetusti pienituloisten talouksien osalta. Allekirjoittaneita on tällä hetkellä yhteensä 8000.

Allekirjoita adressi?

http://www.adressit.com/kohtuuhintaisetpankkipalvelut

Jos emme hyväksyisi vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta, asiat olisivat hyvin tässä maassa, työpaikoilla ja kodeissa.

Tiedoksi:

Björn Wahlroos Nordean hallituksen puheenjohtajaksi

http://www.hs.fi...n+Wahlroos+Nordean+h ... 5264883838

[size=150:1wtwda28]Häpeä Nordea![/size:1wtwda28]

Sivut

Kommentit (35)

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Vaihda suomalaiseen pankkiin.

Minulla ei ole koivunlehtipankin kummassakaan tilissä mitään käyttö- tai palvelumaksuja. Eivät tosin välttämättä tarjoa samaa pakettia ns "köyhälle" joka ei säilytä rahaa pankissa.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Pitkästä aikaa taas tämä aihe.

Eihän köyhillä ole pelissä senttiäkään omaa rahaa, ja muutama kymppi vuodessa sinne tänne...

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Ihan samalla tavalla kauppias haluaa rahaa kun kaupasta haetaan ruokaa. Pankin tehtävä ei ole maksaa asiakkaiden elämistä, sitä varten saadaan toimeentulotukea.

Vierailija
Pirta
[size=150:294xwmpt]Pankki rahastaa köyhää – ”Käsittämätöntä”[/size:294xwmpt]

Joo-o, laskun maksu kallistuu peräti 25 sentillä, jos maksaa 4 laskua, se on jo euron kuukaudessa.
Siinähän sitä onkin syytä taas temmata tyhjästä joku helvetin valitusketju, voivoi kun eläkeläisillä menee euro kuukaudessa hukkaan.
Hommais tietokoneen niin on jotain tekemistä ja voi maksaa laskut kiinteällä kuukausihinnalla tai lahjota sinä tietokoneesi jollekin mummolle niin ei tarvitse valittaa olemattomista ongelmista netissä.

Vierailija
fenomenologi
Pirta
[size=150:2dus7py2]Pankki rahastaa köyhää – ”Käsittämätöntä”[/size:2dus7py2]

Joo-o, laskun maksu kallistuu peräti 25 sentillä, jos maksaa 4 laskua, se on jo euron kuukaudessa.
Siinähän sitä onkin syytä taas temmata tyhjästä joku helvetin valitusketju, voivoi kun eläkeläisillä menee euro kuukaudessa hukkaan.
Hommais tietokoneen niin on jotain tekemistä ja voi maksaa laskut kiinteällä kuukausihinnalla tai lahjota sinä tietokoneesi jollekin mummolle niin ei tarvitse valittaa olemattomista ongelmista netissä.

Alunperinkin se on ihan vi*un väärin, että joutuu maksamaan laskujen maksamisesta. Ja miten sinä luulet, että joku mummo ikinä oppisi käyttämään nettipankkia? Pelkkä laskunmaksuautomaatti on joillekin nuorillekin liian vaikea. Eläkeläinen tarvitsee sitä euroa miljardi kertaa enemmän kuin Nordea.

Vierailija
kabus

Alunperinkin se on ihan vi*un väärin, että joutuu maksamaan laskujen maksamisesta. Ja miten sinä luulet, että joku mummo ikinä oppisi käyttämään nettipankkia? Pelkkä laskunmaksuautomaatti on joillekin nuorillekin liian vaikea. Eläkeläinen tarvitsee sitä euroa miljardi kertaa enemmän kuin Nordea.

Pankit ovat yrityksiä, joiden tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen, se ei oikein onnistu jos ei saa kuluja katettua.
Kyllähän maksut on tietysti liian suuria, ne eivätkä muut olemattomat ongelmat kuitenkaan poistu valittamalla niistä tiedefoorumissa.
Pankissa neuvotaan varmasti kuinka nettipankkia käytetään, sitäpaitsi eivät vanhat ihmiset ole automaattisesti mitään idiootteja, jotka eivät oppisi edes erittäin yksinkertaisia asioita.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Vaihdoin toisesta pankista Nordeaan juuri sen vuoksi että verkkopankkitunnusten ja kuukausittaisten korttimaksujen määrä olisi mahdollisimman pieni. Eikös sitten korotettu, en muista kumpaa. Mutta taidan silti päästä halvemmalla näin kuin että maksaisin laskut automaatilla pankissa.

Kaiketikin ajatuksena on pikkuhiljaa päästä niistä automaattipömpeleistä eroon, koska "kaikilla on kuitenkin nykyään netti kotona". Jos ei ole niin kirjastossa pääsee ilmaiseksi koneelle.

En pidä itse mistään ns. "tyhjän maksamisista", mutta kun ei auta vaikka kuinka itkisi markkinoilla niin pitää miettiä millä tavalla itsekullekin tulee halvimmaksi.

Vierailija

Internetin käyttö yleistyy nopeasti vanhimmissa ikäluokissa. Tilastokeskuksen mukaan yli 40 prosenttia 65-74-vuotiaista on omaksunut internetin. Osuus on kasvanut vuodessa peräti 10 prosenttiyksiköllä.

Netin käyttö lisääntyy edelleen myös nuoremmissa ikäluokissa. Työikäisistä verkossa käy jo ylivoimainen enemmistö. 25-34-vuotiailla käyttö ei voi enää lisääntyä, sillä käytännössä kaikki ovat käyttäneet nettiä kolmen viime kuukauden aikana. 78 prosenttia heistä on verkossa useita kertoja päivässä.

Kaikista suomalaisista 86 prosenttia on käyttänyt internetiä. Päivittäisten käyttäjien osuus on noussut 56 prosenttiin.

Eniten käytetään sähköpostia ja verkkopankkia, mutta lähes yhtä yleistä on tietojen etsiminen palveluista ja tavaroista. Uutisten lukeminen on niin ikään suosittua, ja sosiaalinen media on jo yleisessä käytössä. Eläkeläisistäkin 5 prosenttia on rekisteröitynyt Facebookiin tai Twitteriin.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/El%C3 ... 21952.html

Vierailija
fenomenologi
kabus

Pankit ovat yrityksiä, joiden tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen, se ei oikein onnistu jos ei saa kuluja katettua.
Kyllähän maksut on tietysti liian suuria, ne eivätkä muut olemattomat ongelmat kuitenkaan poistu valittamalla niistä tiedefoorumissa.
Pankissa neuvotaan varmasti kuinka nettipankkia käytetään, sitäpaitsi eivät vanhat ihmiset ole automaattisesti mitään idiootteja, jotka eivät oppisi edes erittäin yksinkertaisia asioita.

Pankit ovat yrityksiä, joita kaikkien on pakko käyttää. Ei vanhukset olekaan automaattisesti idiootteja, mutta ei sitä noin vain opi nettipankkia käyttämään, jos ei ole koskaan tietokonetta edes nähnyt. Sekin ärsyttää, että pakotetaan käyttämään nettiä noilla saatanan rahastuksilla ja automaattien poistoilla.
Tietysti siitä on enemmän hyötyä valittaa maksun korotuksista kuin vain nöyränä alistua. Suomalaiset ovat tuollaisia luuserinössöjä, jotka alistuvat vaikka mihinkä vääryyksiin ja yrittävät vaientaa sen joka kehtaa ääntää nostaa. Jos et itse hyödy pankkimaksuista, en todellakaan voi ymmärtää miksi olet Nordean puolella.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Omalla pankillani on helppo systeemi: laskut laitetaan kirjekuoreen - kuori viedään postilaatikkoon - sitten Itella ja pankki hoitavat loput.

Ei kovin hankalaa.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5279
Liittynyt9.1.2011

Osuuspankki ei ole velottanut minulta senttiäkään palvelumaksuja, koska kaikki palvelumaksut on maksettu bonuksista. Lisäksi nyt lakkautin omistajajäsenyyteni osuuspankista, niin sain makoisan 100 euron erorahan sieltä. Liittyminen osuuspankin omistajajäseneksi ei maksanut minulle mitään koska sain sen opintolainan kylkiäisenä. Kela maksoi minun opintolainani pois, joten siitäkään ei tullut minulle kustannuksia tai korkokuluja.

Eli kaikki pankit eivät eivät riistä köyhiä!

Ps. vaihdoin S-pankkiin, jossa ei ole minun tietääkseni lainkaan palvelumaksuja normaalikäytössä. Eli kortit ja verkkopalvelut ovat ilmaisia. Sielläkin muhii siten sadan euron omistajajäsenyysraha joka kerätään bonuksista, jos haluan joskus irtisanoa tilini.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Vierailija
Puuhevonen
Liittyminen osuuspankin omistajajäseneksi ei maksanut minulle mitään koska sain sen opintolainan kylkiäisenä. Kela maksoi minun opintolainani pois, joten siitäkään ei tullut minulle kustannuksia tai korkokuluja.

Miten ihmeessä Kela on maksanut sinun opintolainan?
Miten onnistuit kikkailemaan sen tuolla tavalla?

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5279
Liittynyt9.1.2011
kabus
Puuhevonen
Liittyminen osuuspankin omistajajäseneksi ei maksanut minulle mitään koska sain sen opintolainan kylkiäisenä. Kela maksoi minun opintolainani pois, joten siitäkään ei tullut minulle kustannuksia tai korkokuluja.

Miten ihmeessä Kela on maksanut sinun opintolainan?
Miten onnistuit kikkailemaan sen tuolla tavalla?

Ryhdyin intiaaniksi eli elämäntapaköyhäksi. Ei kela peri sitä takaisin köyhiltä. Vain rikkailta.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat