Minä olen Sinun Jumalasi. Ei ole muita Jumalia.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Raamattu on kuolleenmeren saaga ja vallanpitäjien kokoama propagandateos jossa on ripaus myös tottakin. Jotkut historian tapahtumat sieltä sun täältä sekä Jeesuksen opetukset opetuslapsille. Konstantinus ei onnistunut häivyttämään Jeesuksen todellista sanomaa täysin. Sillä tänäkin päivänä Raamatusta löytyy se ainoa neuvo minkä hän oppilailleen antoi. "Minä olen sinun Jumalasi. Älä pidä muita Jumalia." Minällä Jeesus viittasi ihmiseen itseensä. Meistä jokainen on oman itsensä herra. Jos pitää muita Jumalia on valinnut henkisen orjan roolin. Ei ole siis ihme, että tällaista epäauktoritääristä maailmankatsomusta levittävää nasaretilaista roomalaiset pitivät vallan ja järjestyksen uhkana. Luokittelu rikolliseksi ratkaisi ongelman ja tarjosi tulevien sukupolvien valtaapitäville marttyyrin.
Kuinka ironista. Vallan vihollisesta tehtiin vallan väline.

Jeesuksen opetus pätee yhä ja erityisesti useamman ateistin kohdalla, kunhan ottaa huomioon, että sanalla Jumala kuvataan omaa henkilökohtaista ei-jumalallista maailmankuvaa. Toisin sanoen Jeesus oli vapaa-ajattelija ja ateisti joka tarjosi aikalaisilleen keinon löytää tasapaino itsensä kanssa irtautumalla sen ajan jumalista joita tarjosivat mm. roomalaiset.
Todella sääli, että kirkkokunta on varastanut meidän elviksemme ja veistättänyt siitä puunaamoja valheen alttarille.

Kommentit (10)

Vierailija

Itse olen kyllä sitä mieltä, että Jeesus teki virheen puhuessaan Jumalasta. On epäloogista, että ihmisen tuottamalla kielellä pystyttäisiin kuvailemaan sellaista joka on luonut kaiken.

Vierailija
Alarik
Itse olen kyllä sitä mieltä, että Jeesus teki virheen puhuessaan Jumalasta. On epäloogista, että ihmisen tuottamalla kielellä pystyttäisiin kuvailemaan sellaista joka on luonut kaiken.

Olisiko Luoja parempi sana?

Vierailija

Niin ja missä on vakuuttavat todisteet siitä mitä jeesus puhui ja kenelle?
Eiköhän tuo raamattu ole jo monen moneen kertaan käännetty, muutettu ja vääristelty kunkin ajan vallankäyttäjiä eniten hyödyttävään suuntaan.

Martti Luther pyrki aikanaan poistamaan kristinuskosta kaiken muun kuin uskonnollisen puolen, ja syntyi luterilaisuus joka on painunut takaisin siihen mistä pyrittiin pois, eli uskonnon tasapäistämiseen ja levittäytymään alueille joissa uskontoa ei tarvita.

Kristinuskon suurin ongelma on juurikin siinä että aina ja ikuisesti vedotaan raamatun sanaan joka on koko uskonnon sisällön suurin vesittäjä.
Samoin kuin koraani, sun muut "totuuden kirjat".

Vierailija

sehän oli sisäpolitiikkaa, vaikkakaan ei tarkoitushakuisesti, puhua luojasta joka loi kaiken. Jeesuksen pyrkimyksenä oli saada roomalaisten jumalista ja muista riippumattoman jumaluuskäsitteen jotta vallanpitäjillä ei olisi jumalaa ja uskontoa työkalunaan jolla perustella toimiaan ja pitää kansa "herran nuhteessa". Luomalla täysin riippumattoman jumaluuskäsitteen Jeesus tarjosi kannattajilleen vahvan keinon jolla vallanpitäjien uskonpelotteet menettivät merkityksensä. Sittemmin roomalaiset onnistuivat vääristämään Jeesuksen pakanuuden kristinuskoksi. Pakanuus on vapautta henkisestä vallanpitäjien ylläpitämästä orjuudesta. Tuon orjuuden pyhättö elää ja voi hyvin Vatikaanissa. Pakanuudesta tehtiin rikos ja se sai pahan leiman. Todellisuudessa asia on päinvastoin.
Kristityt elävät valheessa tietämättään. Ei ole kaikkivoipaa Jumalaa vaan Jokainen on itsensä Jumala. Tarkoittaen sitä, että rauha löytyy ihmisestä itsestään aivan kuten pahuus,hyvyys,kiirastuli,taivas ja helvetti. Ne ovat mielentiloja.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

pitäisikö kieltämme muutenkin kehittää paremmaksi ? nykyiselläänhän se on varsin huono kommunikointiväline, koska meillä jokaisella on tuhansien ja taas tuhansien päivien mittainen kokemus elämästä ja sen perusteella muodostamme käsityksiä ja merkityksiä sanoillemme. sama sana, tai lausahdus voi eri polkuja kulkeneille ihmisille tarkoittaa täysin päinvastaista ja aiheuttaa näin riitoja, vaikka kyseessä on vain inhimillinen väärinymmärrys, kun ei tiedetä mistä toinen ihminen on tulossa ja minne hän on matkalla. niin kauan, kun emme ensin tutustu ihmiseen ja tiedä mistä hän on tulossa on meidän todella vaikeaa ymmärtää mitä hän oikeasti tarkoittaa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija
Ulmas
Alarik
Itse olen kyllä sitä mieltä, että Jeesus teki virheen puhuessaan Jumalasta. On epäloogista, että ihmisen tuottamalla kielellä pystyttäisiin kuvailemaan sellaista joka on luonut kaiken.

Olisiko Luoja parempi sana?



Tarkoitin lähinnä sitä, että on aivan turha yrittää kuvailla toiselle omaa käsitystään jumalasta. Ihan yhtälailla turhaa on kuvailla itselleen, mitä jumalalla tarkoittaa. Sanana jumala on olemassa, ja sen synonyymit.

Vierailija
taucalm
pitäisikö kieltämme muutenkin kehittää paremmaksi ? nykyiselläänhän se on varsin huono kommunikointiväline, koska meillä jokaisella on tuhansien ja taas tuhansien päivien mittainen kokemus elämästä ja sen perusteella muodostamme käsityksiä ja merkityksiä sanoillemme. sama sana, tai lausahdus voi eri polkuja kulkeneille ihmisille tarkoittaa täysin päinvastaista ja aiheuttaa näin riitoja, vaikka kyseessä on vain inhimillinen väärinymmärrys, kun ei tiedetä mistä toinen ihminen on tulossa ja minne hän on matkalla. niin kauan, kun emme ensin tutustu ihmiseen ja tiedä mistä hän on tulossa on meidän todella vaikeaa ymmärtää mitä hän oikeasti tarkoittaa.



ihmisen välisessä kommunikaatiossa puhuttu asia on jotain 20% viestin välittämisestä, siis jos kasvokkain puhutaa.

Vierailija
taucalm
pitäisikö kieltämme muutenkin kehittää paremmaksi ?



Eiköhän kieli ole riittävä, itseämme voisimme alkaa kehittämään eikä vaan kaikkea ympärillämme.

Vierailija
Konstantinus ei onnistunut häivyttämään Jeesuksen todellista sanomaa täysin. Sillä tänäkin päivänä Raamatusta löytyy se ainoa neuvo minkä hän oppilailleen antoi. "Minä olen sinun Jumalasi. Älä pidä muita Jumalia." Minällä Jeesus viittasi ihmiseen itseensä."



Tuo "Jeesuksen neuvo" on ensimmäinen kymmenestä käskystä. Jotka lukivat niissä kivitauluissa jotka Mooses toi sieltä vuorelta.. (jos olette uskontotunneilla joskus käyneet tai lukeneet raamattua)

Jostain syystä täysin samasta aiheesta on avattu ketju viime vuoden puolella - sisältö on toki erilainen, mutta voit lueskella sieltä matti e simonahon tekstejä, jos niistä pidät.

viewtopic.php?f=13&t=48206&view=previous

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32850
Liittynyt6.12.2009
taucalm
pitäisikö kieltämme muutenkin kehittää paremmaksi ? nykyiselläänhän se on varsin huono kommunikointiväline, koska meillä jokaisella on tuhansien ja taas tuhansien päivien mittainen kokemus elämästä ja sen perusteella muodostamme käsityksiä ja merkityksiä sanoillemme. sama sana, tai lausahdus voi eri polkuja kulkeneille ihmisille tarkoittaa täysin päinvastaista ja aiheuttaa näin riitoja, vaikka kyseessä on vain inhimillinen väärinymmärrys, kun ei tiedetä mistä toinen ihminen on tulossa ja minne hän on matkalla. niin kauan, kun emme ensin tutustu ihmiseen ja tiedä mistä hän on tulossa on meidän todella vaikeaa ymmärtää mitä hän oikeasti tarkoittaa.



Mielestäni symbolit /kieli ja tai matematiikka on parhimmillaankin vain "oikeaa muistuttava "kangastus"" Elämä asuu/elää kokemisessa ei symboleissa..Toki symbolit voi johtaa kokemiseen mutta niitä ei kannata verrata todellsina elämän kokemiseen.

Minusta erillisen jumalan etsintä elämästä/mistään irrallisena on hyodytontä..Jos jumala on se on kaikki ja kaikessa. Mielestäni erillisyys on illuusio. Erillinen Jumala on mielen konsepti ja egon tuote samoin kuin ego on itse luomamme erillisen minän illuusio.. Jumala on egon päämäärä/ultimate ja saatana on saman egon itsestä pois projisoima "varjo". Ne molemmat on mielen luomia toisiaan korostavina elossa vain mielessä.

Uusimmat

Suosituimmat