Ihmiset kaikkoaa elämästäni

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Niin siis olenko jotenkin vaikea tai vastenmielinen ihminen kun tunnun työntäväni ihmisiä pois luotani, ihan tahtomattani. En siis niinkään riidoissa ole kenenkään kanssa mutta jotenkin ihmiset "jättävät" minut, eivät pidä yhteyttä. Jopa oma perheenikin.

Olen tässä vuosien varrella tullut siihen tulokseen, että kun olen ihmisten kans niin olen heille tavallaan peilinä. Työkaveritkin purkavat kiukkunsa minuun jos heillä on omia ongelmia, minulle sanotaan ongelmista jos jokin mieltä painaa. Jotenkin tuntuu siis että onko heille liian raskasta olla minun kanssani koska näkevät omat heikkoutensa minun kauttani. Muutaman ystäväni kans on tullut myös etäisyyttä tämän takia.
En todellakaan tee mitää tahallaan, olen vain oma itseni ja seison sanojeni takana, ja sanon miltä minusta milloinkin tuntuu. Olen "voimakkaan" näköinen ja oloinen ja minuun kiinnitetään huomiota paljon, olen persoonallinen ja aidosti empaattinen.

Kuulostaa kamalan itserakkaalta ja sairaalta näin näytölle kirjoitettuna, mutta onko tuossa mitään järkeä?? miten minun tulisi suhtautua. VAI KUVITTELENKO VAIN KAIKEN?

Minulla ei ole yhtään kavereita, siis semmoisia joilla oikeasti kiinnostaisi minun seurani. Ja en osaa oikein alkaa kavereita etsimäänkään. Tunnen oloni yksinäiseksi

Sivut

Kommentit (196)

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008

Ehkä elät vain vaihetta, jossa kuviot ja piirit muuttuvat. Vanha lähtee ja uutta tulee tilalle ajallaan, ellei aivan kuoreen vetäydy.

We're all mad here.

Vierailija

Ilmeisesti olet keskivertoa älykkäämpi ja vahvempi. Älyllisesti heikommat haketuvat vain oman tasoisiin yhteyksiin, et kuulu siihen tasoon. Ei siitä kannata olla huolissa. Hakeudu tasoisesi seuraan.

Nuo muut aistivat henkisen vahvuutesi=älysi,...hakeutuvat turvaasi...hakevat tukea..siis työkaverisi. Sun kannattaisi perehtyä ihmisen psyykeeseen, jolloin muiden sinuun tekeutuminen ei aiheuttaisi itseesi stressiä. Ei yleensä kannata kantaa muiden huolia, he jotka sitä tekvät työkseen, psykiatrit, ovat itse , joko erittäin vahvoja tai sitten toisen vastaavan analyysiturvan varassa. Sun täytyy olla todella vahva, tai älyllisesti sellainen, että pystyt rationalisoimaan, äläyyllä purkamaan, itsellesi muiden ongelmat. Tällaisia on todella vähän, jos olet, niin onnea sulle

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Kuulostaisi Facebook-ilmiöltä, jos oma perhe ei kuuluisi tuohon tapahtumaketjuun mukaan.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Celestron 8: Miten ihmeessä minä, jolla oli koulussa keskiarvo 6 aikoinaan, voisin olla älykäs??
Tuo sanomasi kyllä tosin selittäisi sen että joskus tuntuu että olen joku selvännäkijä ihmisten parissa, näen heidän kasvoiltaan mitä he milloinkin ajattelevat. Osaan itseni muokata sen perusteella niin miten kannattaa toimia ja sanoa.

Teen siis luonnostaan jo ilmeisesti tuota sanomaasi " Sun täytyy olla todella vahva, tai älyllisesti sellainen, että pystyt rationalisoimaan, äläyyllä purkamaan, itsellesi muiden ongelmat."

Pelkään että olen joku tosi sairas narsisti, joka osaa itseään muuttaa ja lukea tarkasti ihmisiä. Joskus semmoisen alaisuudessa olen elänyt ja irtaantunut siitä. Menin sekaisin ja hain apua, pelottaa että enhän vain manipuloinut sitä tätiäkin niin että tein vain itseni uhriksi...jos vaikka olisinkin itse se narsisti. Pelottavia ajatuksia mutta nuo pyörivät mielessäni.
En kyllä kyykytä ketään enkä mitään semmoista, olen yliempaattinen..mutta eikös narsistit osaa ollakkin tarvittaessa. En tiedä, kamalaa ajatella näin.

Huomaan kyllä tuo "lahja" mikä minulla on ihmistenlukemisesta yms..rikastuttaa elämää todella paljon. Se tuntuu joskus mahtavalta ja joskus pelottavalta. Nyt kun oppisin vielä elämään sen kans ilman epäilystä että olisin joku psykopaatti.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Meinasin editoida. Onneksi en. Laitan edittini erikseen, nyt vastauksena.

(Kaikella tällä diibidaaballa kun et tee mitään muuta kuin oikeuta käytöstäsi sen sijaan että pyrkisit muuttamaan sitä. On aivan turha väittää jotteiko se näy sinusta oikeassa elämässä, kun sinusta ei netissä muuta näe. Et todennäköisesti tee sitä tietoisesti, joten mahdolliset yrityksesi puolustautua menevät hukkaan minun kanssani.
Mirror mirror on the wall, tell me who is the prettiest of them all. Eräästä sadusta.)

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Kyllä olen oikeutettu. Päinvastoin en ole velvoitettu piehtaroimaan itsesäälissäsi.

Jos jotain konkreettista haluat tehdä, niin pohdippa eka mitä sinä olet tehnyt kaikessa empaattisuudessaan? Osoitat mustasukkaisuutta internetissä? Minusta tuo määrittelee termiä paskahousu, ei "voimakkaan näköinen", saati "empaattinen".

Ehkä sen sijaan että olet täällä, sinun kannattaisi mennä sinne. Taistella. Ymmärrätkö?
Jättää infantiili viha jätetyksi tulemisesta taka-alalle ja soittaa kyseisille henkilöille, kysyä mitä kuuluu, ohittaa moiset kyselyt positiivisilla kommenteilla jne.

Olla voimakas. Sellainen josta saa voimaa.

Sä et ole sellainen.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Enpä jaksa uskoa että oikea narsisti pelkäisi olevansa narsisti. Mutta narsististyyppisten ihmisten läheisyydessä (etten sanoisi varjossa) pitkään oleskelleet ihmiset usein taitavat olla aika sekaisin oman identiteettinsä kanssa ja pelkäävät olevansa samanlainen ihminen kuin se josta ovat itse kärsineet. Asiassa ei auta että narsistihan on peto tunkemaan omia omituisuuksiaan muiden kontolle ja väittämään että sinä olet kuten minä, me olemme ihan samanlaisia.

Ja höpönlöpön. Ei kukaan ole täysin samanlainen kenenkään kanssa ja toisaalta kaikilta löytyy potentiaali aivan kaikkeen, mutta jokainen vaan tekee sitten sen omanlaisensa "drinkin" niistä samoista aineksista mitä kaikilla on. Uskoisin että psykopaatit vieroksuvat toisiaan aivan samoin kuin samannapaiset magneetit hylkivät toisiaan, joten voisi loogisesti päätellä että jos psyko haluaa olla sinun kanssasi tekemisissä, niin sinä et voi olla psyko, vaan sinussa on jotain sellaista mitä psyko haluaa käyttää hyväkseen.

Joku leffa missä nainen alkaa kostamaan miehille kokemaansa kohtelua puhui aikoinaan "uhrisieluista". Väkisinkin on vähän tullut mieleen että jotkut ihmiset ovat kuin leima otsaläskissään että "kiusaa minua". Olisi helkkarin kiva tietää että johtuuko tuo pelkästään siitä että lapsena ei kotona tuettu eikä osoitettu rakkautta, tai päinvastoin oikein aivopestiin uskomaan että on paska ihminen. Psykot ja narsut sitten tarraavat tuohon paskuuden tunteeseen ja oikein painamalla painavat päälle ja ronkkivat sitä arkaa kohtaa missä ihmisen itsetunto on ohuimmillaan.

Ennemmin lienee parempi olla vain yksin kuin sellaisten ihmisten seurassa. Jos tuntuu että ihmiset enemmän ottavat kuin antavat, niin mitä niin ihanaa sellaisissa ihmisissä on että heidän seuraansa kaipaisi ylipäätään ollenkaan? Sen verran itsekäs pitää osata olla että hakee vain mieleisiään ihmissuhteita (epämieluisiahan tulee hakemattakin; töissä, naapurustossa, sukulaisten taholla jne.) Jos joku alkaa esittää sellaisia elkeitä että hän vähät välittää sinusta oikeasti, ei arvosta, kelpuuttaa seuran vain kun siitä pystyy hyötymään, niin mäkeen moinen!

Omakohtaisesti on itsetunto niin paskana että joudun varmaan loppuelämäni taistelemaan jatkuvia alemmuuskohtauksia ja sisäisen paskuuden "varmuutta" vastaan, mutta jos en itse tässä taistelussa voittaisikaan, niin olisi hyvä jos edes puolen sanan verran pystyisin tsemppaamaan jotakuta toista.

Vierailija

Narsistin ongelma ei ole se, ettei narsisti välitä muista kuin itsestään. Ongelma ei ole myöskään se että kukaan olisi tyhmä, koska Einsteininkin tiedetään sanoneen että kaksi asiaa maailmankaikkeudessa on äärettömiä, maailmankaikkeus ja ihmisten typeryys, ja toinen niistä saattaa olla vieläpä äärellinen. Et voi verrata ihmistä ja tietokonetta, toinen niistä on tyhmä, toinen ei. Tietokoneet kuulemma vieläpä yksinkertaistavat aivoja. Suuri osa ns. älykkäistä ihmisistä käyttää tietokoneita riittoisasti nykyään saadakseen vaikka paljon rahaa.

Täydellinen narsisti olisi jonkinlainen jumalaykseyden saavuttanut joogamestari, joka ei edes vastaa kun häntä tervehtii. (nirvanassa) Eikä siinä ole mitään vikaa, jos pystyy saavuttamaan onnellisuuden se on yhtä hyväksyttävää kuin se, että saa työstä tarpeeksi rahaa elääkseen. Siihen ei edes moni miljardööri pääse nykymaailmassa. Siis aitoon onnellisuuteen. "Rahalla kun ei saa mitään rakkautta", mitä voi miettiä. Tarvittaessa rikastuminen ei ole edes vaikeaa. Se vaatii jonkinlaista jumalaykseyttä, synkronisiteettia ja positiivista ajattelua, ja tämä on totta. Insidetietoa. Mitä älykkyyteen tulee taasen, ei. Mitä aivovammasempi olet sitä rikkaammaksi voi tulla, koska et kykene huomioimaan muita, mikä ei siis häiritse rikastumistasi.

Positiviinen ajattelu on oikeaa älykkyyttä.

Kauneuden katsominen, etsiminen ja löytäminen on oikeaa näkemystä ja älykkyyttä. Se voi olla aluksi sitä, ettei näe mitään rumaa missään.

Itsesäälissä rypemisessä ei oikeastaan ole mitään vikaa. Onhan me tehty niin paljon oikeasti väärää. Anteeksiantaminen on silti älykkyyttä, koska se voi tehdä pahasta ihmisestä hyvän ihmisen. Tässä suhteessa narsistiset oman navan ja oman käyttäytymisen ympärille kohdistetut ajatukset ja kiintymykset eivät ole mitenkään vääriä vaan vahvistavat positiivista muutosta.

Huomioisin vielä, että "satanistinen" älykkyys, eli muille pahansuopa, mutta itselle yltiöpositiivinen ajattelu ei myöskään ole kovin heikon kaltaista, vaikka sitä paheksutaan. Vaikuttaisi siltä, että mitä pahaa ikinä teimmekään, ristiriidaton, jopa tyhmä, positiivinen näkemys omasta "tekopyhyydestä", eli anteeksiannettavuudestaan johtaisi samaan lopputulokseen, kuin se, ettemme olisi koskaan tehneetkään mitään pahaa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32850
Liittynyt6.12.2009
jees

Mirror mirror on the wall, tell me who is the prettiest of them all. Eräästä sadusta.)

Lumikissa se meni englannin versiona käsittääkseni näin;

"Mirror mirror on the wall who is the fairest of them all?"

ja Grimmin originaalissa;

"Spieglein, Spieglein, an der Wand / Wer ist die Schönste im ganzen Land?"

Vierailija

Noh...näin kuitenkin on että työnnän ihmisiä pois luotani. Jos yritän "väkisin" olla niin että olisi ystäviä jne mennä mukaan porukkaan niin olen vain teennäinen.

Tarvisin samanhenkisiä ihmisiä enkä tiedä mistä niitä löytyy :/

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat