Vihaatko Suomea?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vihaatko Suomea?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Suomi todellakin on maailman paras maa. Jolette tätä ymmärrä, ette ole matkustelleet maailman ympäri, kuten minä.

Vierailija

Enpä kyllä pidäkään.

Sää on suuren osan vuodesta täyttä paskaa. Luonnossa ei ole yhtään hienoja maisemia, vuoria tai muuta nähtävää, pelkkää tasaista suota ja metsää silmänkantamattomiin.

Kulttuuri on keksimällä keksittyä ja suurimmalta osin muualta apinoitua.

Hallinto on länsimaiden totalitaristisin. Kansalaisluottamus ja perusoikeudet ovat hyvin juoksevia käsitteitä.

Kaiken huipuksi kansa on rajattoman typerää äänestäessään ja ylpeillessään tällä kaikella.

Ainoa positiivinen asia on se, että täältä voi muuttaa pois sen jälkeen kun on opiskellut, ja kaiken tämän maksaa tämä typerä kansa.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1339
Liittynyt13.3.2008

Suomi on tylsä ja mitäänsanomaton maa. Täällä ei ole oikeita ongelmia joten ihmiset mussuttavat aivan tyhjänpäiväisistä jutuista. Täällä ei koskaan tapahdu mitään. Suomi on kuin pieni maalaiskylä joka elää aivan omassa umpiossaan eikä kukaan kylässä asuva huomaa elämässään mitään erikoista mutta muualta tulleet pitävät sitä aivan outona paikkana.

Tässä samassa tietysti piilee Suomen erinomaisuuskin. Kun ei kerran tapahdu mitään, niin sitten ei tosiaan tapahdu mitään pahaakaan. Kukaan ei ammu summittaisesti raketteja Helsinkiin öisin tai mikään vihainen fanaatikkoporukka ei ala ammuskelemaan ja räjäyttelemään ihmisiä. Julkinen liikenne toimii aivan erinomaisesti (vaikka suomalaiset valittavatkin junien myöhästelystä. Tuubaa sanon minä, ei tarvitse mennä kun UK asti nähdäkseen paljon pahempaa, puhumattakaan sitten Aasiasta).

Eli elämä on täällä mallillaan mutta ei tätä tylsää umpiota kauaa kestä.

Vierailija

suomi olisi hyvää maa jos

byrokratia olisi toimivampaa,
poliitikot enempi aikaansaavia, rehellisiä ja oikeasti kansaa edustavia toimijoita
terveyshuolto toimisi
kustannukset olisi realistisessa suhteessa tulotasoon
kulttuuria olisi säilytetty (saamelaisuus)
suomella olisi joskus munaa sanoa EI
jne. jne.

potentiaalia löytyy mutta se hukataan kuin hölmöläiset. ollaan hirveen huollissaan siitä mitä muut meistä ajattelee eikä uskalleta olla mistään mitään mieltä, ollaan mukamas liian juntteja ja haetaan "euroopasta" "kulttuuria".

Suomi on samanlaine ku Muumeissa oli se tyttö joka oli niin ujo että muuttu näkymättömäksi

Goswell
Seuraa 
Viestejä10357
Liittynyt8.3.2010
ubikon

poliitikot enempi aikaansaavia, rehellisiä ja oikeasti kansaa edustavia toimijoita
terveyshuolto toimisi
jne. jne.

Melko pitkälle noin. Ahneudella ei ole mitään rajaa enään nykyään, ihminen on unohtunut, vain rahan paska merkitsee. Todella sairasta menoa.

Minun mielestä noin.

Vierailija

Jaa-a, en oikein tiedä mitään parempaakaan maata. Ilmasto ei saisi olla kesällä ainakaan yhtään Suomea lämpimämpi ja talvi pitää olla. Asukastiheyden pitää olla matala ja kielen pitää olla suomi tai englanti. Kanada?

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Isänmaa on absurdi käsite. Mitä ihmeen tekemistä minulla olisi sellaisen maan kanssa joka kuuluu yksinomaan miehille?

Suomen miinukset: ikävä ilmasto, tylsät ihmiset (tosin tämä taitaa koskea jokaista maailman maata), se ettei järjenkäyttö ole sallittua (esim. tv-maksu vieläkin riesana), viinankittauskulttuuri, sukurasitukset, rumuus (paikoittain). Asiat tuntuvat tapahtuvan turhan hitaasti ja jokainen uusi laki lykätään aina varmuuden vuoksi jonnekin hamaan tulevaisuuteen vaalien perään. Ja niitä vaaleja tuntuu olevan vähän välistä ja mummot valitsevat samat rötösherrat aina vaan uudestaan päättäjien palleille.

Suomen plussat: kauneus (paikoittain), kesällä se aika kun lämpötila ei ole liian alhaalla eikä ylhäällä, alkusyksy, tekniset härpäkkeet, yleinen ns. hyvinvointi (katto pään päällä ja ruokaa kaapissa), mielenkiintoinen ja vivahteikas kieli, mahdollisuus myös olla omissa oloissa ilman että kärrätään epäsosiaalisena perkeleenä uudelleenkoulutukseen jossa pakko puhua small talkia ja hymyillä kuin idiootti kaikille. Miesten kanssa pystyy puhumaan ilman että lähtee nirri tai on pakko jotenkin erityisesti alleviivata sukupuolia kokoajan.

Zaibowski
Seuraa 
Viestejä1387
Liittynyt5.3.2011
HaukiOlli
Suomi todellakin on maailman paras maa. Jolette tätä ymmärrä, ette ole matkustelleet maailman ympäri, kuten minä.

Suomessa on Euroopan vanhin autokanta, bensavero on mielettömän korkea verrattuna vaikka rajan takaiseen Venäjään, jossa bensalitra maksaa muutaman hassun kymmensenttisen, yhtä paljon kuin meillä yksi maitolitra. Suomessa on ruoka kolme kertaa kalliimpaa kuin Saksassa.

Rasismi on nostanut Suomessa päätään, mikä takaa sen, että Suomen kansa pysyy jatkossakin puhtaana rotuna:

Sisäsiittoisuus on tehnyt Kuusamosta geenitutkijoiden aarreaitan

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sis% ... 5265116030

Vierailija
Rousseau
Isänmaa on absurdi käsite. Mitä ihmeen tekemistä minulla olisi sellaisen maan kanssa joka kuuluu yksinomaan miehille?
...

Entäs äidinkieli? Vaikka olen mies, katson että minulla on paljonkin tekemistä äidinkieleni suomen kanssa.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Kuka mahtoikaan sanoa:

"Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa."

Kaikissa kansallisvaltioissa on aina omat ongelmansa, mutta ongelmat eivät katoa, vaan siirtyvät yrittäessäsi turhaan karata muualle.

Suomen ongelmat ovat kuitenkin mitättömiä monien muiden valtioiden ongelmiin verrattuna.

En häpeä lainkaan sanoessani olevani sangen isänmaallinen Suomen kansalainen, ja olen yrittänyt tehdä oman vähaisen osani muuttaakseni Suomea vieläkin paremmaksi.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Kuulostaa kliseiseltä, mutta yleisesti ottaen Suomi on hyvä maa, ja toivon sen pysyvän sellaisena. Parantamisen varaa tietysti aina on, lähinnä tietyissä YYA-aikaan jämähtäneissä asenteissa.

Rousseau

Ei kannata takertua liikaa kielikuviin. Lonkalta heitettynä arvelisin sanan viittaavan siihen, että menneinä aikoina miehet ovat perineet suvun maat ja hakeneet vaimon muualta. Näin seuraava sukupolvi on aina syntynyt isiensä maille.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32739
Liittynyt6.12.2009
ubikon
suomi olisi hyvää maa jos

terveyshuolto toimisi
jne. jne.

potentiaalia löytyy mutta se hukataan kuin hölmöläiset. ollaan hirveen huollissaan siitä mitä muut meistä ajattelee eikä uskalleta olla mistään mitään mieltä, ollaan mukamas liian juntteja ja haetaan "euroopasta" "kulttuuria".

Suomi on samanlaine ku Muumeissa oli se tyttö joka oli niin ujo että muuttu näkymättömäksi

Otetaampa vaihtelun vuoksi täysin vastakkainen näkokanta ja toimintamalli; Miettikää mitä jokainen voi "korjata" ja "parantaa" itsesään jotta meidän/"Suomen" yhteenlaskettu "Outputti" olisi parempi? Miksi aina kaikki ongelmat on jossain minusta ulkona/muissa?..Miksei "minä" ole ikinä se syy "yleisiin" ongelmiin?

Vierailija

Eniten rassaa tämä älytön ameriikkalaistuminen. Kokoajan tulee uusia tuplastandardeja, kaksinaamaisuutta, epäloogisuuksia ja kaikki argumentit jyrätään puhtaasti retorisilla keinoilla. Oman mielikuvan mukaan pragmaattinen kuvaisi suomalaista yhteiskuntaa varsin hyvin, mutta sitä käsitystä joutuu nykyisin tarkastelemaan melkein päivittäin.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32739
Liittynyt6.12.2009
Seppo_Pietikainen
Kuka mahtoikaan sanoa:

"Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa."

Mannerheim ristin ritari numero 162.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat