Mihin menisit opiskelemaan, jos saisit valita nyt?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli jos ikää olisi 18 vuotta ja lukio lopussa, mihin suuntaisit ja miksi? Olisi kiva kuulla itseäni enemmään opiskelua ja työelämää kokeneiden mielipiteitä.

Omalla kohdalla kiinnostusta löytyy luonnontieteisiin ja matikkaan, joten paperit lähtivät lääkikseen, TKK:hon ja yliopiston matikan sekä fyssan laitoksille.

Sivut

Kommentit (74)

Vierailija

Itsehän olen tuossa "onnekkaassa" tilanteessa vielä kaupanpäälle armeijakin käytynä. Haen varmaan täss piakkoin media-alalle tai psykologia/sosiologiaa lukemaan, saa nähdä minne päätyy. Ei sinällään hirveästi motivaatiota olisi opiskeluun tällä hetkellä

Vierailija

Joo-o no itse nimenomaan haluaisin päästä jo seuraavaan paikkaan opiskelemaan, että pääsisi kunnolla syventymään noihin minulle mieluisiin oppiaineisiin. Lukiossa kun piti kaikenlaisia "ylimääräisiä" kursseja suorittaa.

Olen tässä vaan miettinyt olisiko tarpeeksi rahkeita pärjätä hyvin esim. fysiikan opinnoissa

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Jotain sellaista alaa missä ei ole tietotekniikkaa pääaineena eikä kvartaalitalous jyllää ja mistä on hankala siirtää työpaikkoja Intiaan tai Kiinaan.

X

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Devil
Jotain sellaista alaa missä ei ole tietotekniikkaa pääaineena eikä kvartaalitalous jyllää ja mistä on hankala siirtää työpaikkoja Intiaan tai Kiinaan.

LVI-asentaja.

Vierailija
Devil

Eiköhän noita työpaikkoja saa siirrettyä alalla kuin alalla. Esim diagnoosit voidaan teettää kaukanakin verkossa lähetetyn datan (röntgenkuvat jne) pohjalta.

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005
Ulabanderos
Eiköhän noita työpaikkoja saa siirrettyä alalla kuin alalla. Esim diagnoosit voidaan teettää kaukanakin verkossa lähetetyn datan (röntgenkuvat jne) pohjalta.

Diagnoosin voi toki teettää vaikka Ugandassa, mutta mummot ei välttämättä jaksa sinne asti lähteä sitä röntgenkuvaansa ottamaan. Lähikauppakin alkaa olla tulkittavissa etäkaupaksi jos sinne on tuhat kilometriä matkaa...

X

iMuke
Seuraa 
Viestejä1339
Liittynyt13.3.2008

Ulkomaille menin ja menisin jos taas olisin nuori. Esimerkiksi joku UK 5 parhaasta yliopistosta, ne ovat mukavan tunnettuja ja niiden tutkinnot arvostettuja. Varsinkin jos halajaa kansainväliselle uralle, niin on mukavaa kun tutkinto on jostain vähän tunnetummasta yliopistosta.

Vierailija

Guatemalaan arkeologiaa. Näköjään osasivat mahtavaa telekineesiä siellä aikoinaan.

Ja pitäisin turpani niin lukossa ettei sitä saada auki edes plasmaleikkurilla. ~

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

TKK:n sähköosasto (tai mikä elektroniikan ym. tiedekunta se nykyään on) tai teknillisen fysiikan osasto olisi todennäköisin valinta ja sieltä joku teoreettisenpuoleinen valinta. Eli kaipa minä aika pitkälle toistaisin sen mitä olen tehnytkin.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Travellaamaan Madventures-tyyliin. Opiskella ehtii aina myöhemmin.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat