Päällimmäisimmät tunteesi vaaleista 2011

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Itselläni kuvotus ja inhotus. En halua katsoa yhtäkään videota, enkä mainosta. Minua ei lainkaan kiinnosta, mitä edustaja sanoo myydäkseen itsensä kansalle. Päinvastoin, haluan työntää koko roskan syrjään, mutta se loikkii joka nurkalta esiin, kuin joulumainokset marraskuun lopulta alkaen seuraavan kuukauden ajan. Helvetin markkinakeskeinen paskapitalismi.

Sivut

Kommentit (18)

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

Vähän on kahtiajakautuneet fiilikset. On nii helppoa valita ne puolueet joita ei ainekaan äänestä, mut äänestämään menen kuitenki. Ja olen kyll vähän huolissani mitä se soini saa aikaseks..

Per se

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008

Ei tunteita. En ole kiinnostunut vaaleista enkä siitä kuka Suomea johtaa. Minulle on aivan yhdentekevää mikä puolue on suurin ja mikä oppositiossa. Minulla ei ole televisiota enkä tilaa sanomalehtiä joten ainoat häiritsevät mainokset ovat tienvarsimainokset. Vaalit eivät siis oikein näy elämässäni millään lailla. Kiitos. Näkemiin.

Vierailija

Päällimäisenä on kyllä tunne, että jos ei äännestä niin häviää. Jos äänestää niin häviää ihan yhtä paljon. Jos joku suihkuttelis broilerit painepesurin kanssa itämereen niin sillon sitä vois ehkä uskoakkin että äännestämisellä on jotain merkitystä.

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Varmaan eniten harmittaa, kun Suomi on jopa Egyptiä epädemokraattisempi, täällä ei äänestetä edes perustuslain muuttamisesta. Kuitenkin sitä sitten haluaisi jopa sen takia äänestää, kokee että voi edes estää tyhmyyden lisääntymistä, toivoa estävänsä edes yhden missin pääsy eduskuntaan. Tosin kai ne kaikki on samanlaisia omaa etuaan tai ryhmänsä etua tavoittelevia kuin muutkin. Koko järjestelmä pitäisi korvata jollain Jumalalla, joka osaisi tehdä asiat täydelliseksi. Vaikkapa joku Gaddafin tyylinen voimahahmo sieltä Libyasta tai Pohjois-korkean joka alan asiantuntija. Kuitenkin kaikki ne sinne menevät on vain ihmisiä ja pätevyys ei paina mitään. Pakko jotain radikaalia sinne saada, Piraatteja, nationalisteja tai jotain filosofisia henkilöitä. Epätoivoiselta tämä äänestys tuntuu, kun ei se omakaan ääni paina kuin vähän enemmän kuin lottovoiton todennäköisyys koko potista.

ID10T
Seuraa 
Viestejä1673
Liittynyt3.10.2007

SDP:n TV-mainoksessa ihmetyttävät copyright -merkit sanojen perässä. Ihan kuin SDP:llä muka olisi etuoikeus sanojen "työ" ja "oikeudenmukaisuus" käyttöön.

Vierailija
iMuke
Vaalit eivät siis oikein näy elämässäni millään lailla. Kiitos. Näkemiin.

Suomen lait eivät kosketa sinua?

Päällimmäiset tunteet vaaleista on, että jännittävät vaalit tulee. En ole omaa ehdokastani vielä valinnut, mutta äänestämään menen kyllä, vaikka sitten vähiten huonoa ehdokasta jos sopivaa ei löydy.

Kovasti ihmettelen ihmistä joka ei ole tyytyväinen Suomeen, mutta ei silti äänestä.

Vierailija
Armitage
Itselläni kuvotus ja inhotus. En halua katsoa yhtäkään videota, enkä mainosta. Minua ei lainkaan kiinnosta, mitä edustaja sanoo myydäkseen itsensä kansalle. Päinvastoin, haluan työntää koko roskan syrjään, mutta se loikkii joka nurkalta esiin, kuin joulumainokset marraskuun lopulta alkaen seuraavan kuukauden ajan. Helvetin markkinakeskeinen paskapitalismi.

Mites ehdokas voisi itseään tuoda esille, jos ei mainostamalla? Minusta on hyvä että mainostavat, voin vilkuilla mainoksia ja jos potentiaalinen ehdokas löytyy, voin itse hakea hänestä lisää tietoa. Ei kaikilla vaan riitä aika surffaamaan jokaisen ehdokkaan nettisivuja läpi.

Vierailija

Puolueiden ja ehdokkaiden lupauksista ja saavutuksista tulisi olla historiatiedot ylhäällä. Eikä mitään liirum laarumia vaan selkästi sanottu mitä on tullut tehtyä. Tällöin voisi selkeästi katsoa, että mitä siellä on saatu aikaan ja mitä ei. Kuitenkin, on parempi äänestää kuin jättää kokonaan äänestämättä. Sillä välin kun valitsee parhaan vaihtoehdon, voikin suunnitella että millaista perustettavaa puoluetta alkaisi tukemaan.

ID10T
Seuraa 
Viestejä1673
Liittynyt3.10.2007
SakkeTNT
Mites ehdokas voisi itseään tuoda esille, jos ei mainostamalla? Minusta on hyvä että mainostavat, voin vilkuilla mainoksia ja jos potentiaalinen ehdokas löytyy, voin itse hakea hänestä lisää tietoa. Ei kaikilla vaan riitä aika surffaamaan jokaisen ehdokkaan nettisivuja läpi.

Vaalimainoksilla on yhtä vähän tekemistä todellisuuden kanssa kuin muillakin mainoksilla. Ainoastaan henkilötiedot (perhetausta, koulutus ja luottamustoimet mukaanluettuna) ovat faktatietoa, mutta annettuihin lupauksiin ei ole uskomista.

Dredex
Puolueiden ja ehdokkaiden lupauksista ja saavutuksista tulisi olla historiatiedot ylhäällä. Eikä mitään liirum laarumia vaan selkästi sanottu mitä on tullut tehtyä.

Tästä olen samaa mieltä muuten, mutta lupaukset ja niiden toteutuminen / toteutumatta jääminen ei edelleenkään ansaitse huomiota, koska niiden toteutuminen ei aina ole ehdokkaasta itsestään kiinni.

Vierailija

Meinasin äänestää jo yhtä puoluetta, mutta hekin möläyttelivät hölmöyksiä kalastellen irtopisteitä. Sitten löysin oikean puolueen, minkä edustajat kertovat tosiasioita ja keskittyvät oikeisiin asioihin (ei siis todellakaan Perussuomalaiset).

EDIT: Jokainen suurimmista puolueista ajaa lähestulkoon samoja asioita pienillä vivahde-eroilla. Vasemmistoliitto = SDP, RKP = Kokoomus, Kristillisdemokraatit = Keskusta (sori Keskusta), Vihreät = hyvää ja huonoa, Perussuomalaiset = Kaikki nämä, mutta heikommalla asiaosaamisella ja keskittymällä pistemäisesti tunteita herättävään mutta lähestulkoon merkityksettömään asiaan - Perussuomalaiset tekevät kompromissit kolmen muun kanssa jos edes hallitukseen pääsevät, tuskin suuria muutoksia mihinkään tulee; eikä heidän esittämä poliitiikkansakaan mitenkään erikoista ja ihmeellistä olisi verrattuna SDP - Keskusta - Kokoomus-linjalle, ainoa ero keskittymisessä maahanmuuttokysymyksiin.

Jos haluaa jotain todellista protestia, pitää äänestää tämän ketjun ulkopuolelta. Kaikki ylläolevat puolueet tulevat pitämään pystyssä samat vanhentuneet rakenteet jotka on uusittava pian, sävyerot ja keinovalikoimat heillä vaihtelee mutta todellisia ratkaisuja ei löydy yhdeltäkään.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008
SakkeTNT
iMuke
Vaalit eivät siis oikein näy elämässäni millään lailla. Kiitos. Näkemiin.

Suomen lait eivät kosketa sinua?...

Asun niin vähän Suomessa enkä yleensä edes työskentele suomalaisille firmoille. En maksa edes Suomeen veroja. Suomen lait koskettavat minua ihan samalla tavalla kun Kambodzan, Thaimaan ja Afghanistanin laitkin silloin kun olen kyseisissä maissa.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Prosyyrejä ei tartte pahemmin selailla kun sen kuin näpsyttelee Ylen vaalikonetta ja valitsee sieltä sen ehdokkaan joka saa eniten prosentteja.

Minulle valikoitui kaksi ihmistä samoilla prosenteilla ja ajattelin äänestää sitä joka on nuorempi eikä ole vielä ollut siellä jossain, eduskuntakos se nyt on mihin niitä kuskataan. Ei se kumminkaan voita mutta onpahan ääneni lisänä rokassa.

Nimittäin jos satun asioimaan sopivasti sillä tavalla että äänestyspaikka osuu lähelle. Varsinaisena vaalipäivänä en kyllä lähde vaivautumaan kylille ihan vaan sen asian takia, semminkin kun en edes tiedä että missä helvetissä se on se joku ihme paikka missä pitäisi varsinaisesti äänestää. Ei viitsitä edes osoitetta antaa kun kuvittelevat että totta helvetissä jokainen tuntee asuinpaikkansa kaikki luukut ja lävet, höh.

Ihan sama mikä puolue sattuu olemaan valitsemani ihmisen taustalla, vaikka Pölhölän pösilöt.

Tunne: yhdentekevyys...

Pirta
Seuraa 
Viestejä501
Liittynyt15.1.2008

Oikeiston politiikka perustuu patologiselle valehtelemiselle, ihmisten mielten manipuloinnille ja harhaan johtamiselle!

Oikeiston toiminta on persoonallisuushäiriöisten narsistien toimintaa, joka on vahingoksi Suomelle ja maan kansalaisille!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat