TV-tarkastaja kävi - YLE-vero

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kävi tuollanen oven takana pyörähtämässä. En päästänyt sisään, enkä myöskään omista telkkaria (muuta kun tietokoneen näyttönä, eikä tälläkään saa yhtään kanavaa näkyviin ilman digiboxia jota ei ole). Se alko tenttaamaan syytä miksen päästä sisään ja sanoin että mulla on periaatteita. ..ihan periaatteesta hatuttaa koko maksu ja varsinkin jos ne pistää kaikille pakollisen mediamaksun vaikka olis sokea ja kuuro.

Sitten se vielä kysyi onko mulla tapana tehdä muuten rikoksia Parkkisakkoakaan ei ole joten.. Oikein odotan että tulis taas niin pääsis vääntämään! Niillähän ei ole oikeutta tulla sisälle ilman oikeuden päätöstä (mitä ei saa jos ei ole aihetta epäillä pahemmasta) mutta jos kuitenkin jostain välistä pääsis livahtamaan, niin nauraisin kyllä räkäistä naurua hirveästä vaivannäöstä turhan takia

Muissa asioissa ei ole tapana olla kapula rattaissa mutta tämä tekee poikkeuksen. Tulkoot vaan, minä v***uilen ylelle niin kauan kun voin.

Sivut

Kommentit (397)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Oon aatellu alkaan maksaan tv-lupaa koska katson enemmän Yleä ja tunsin huonoa omatuntoa kun ajelin Tanpereelta takasin ja kuuntelin Radio Suomea. Areenaakin käytän joskus.

Hämmentää.

Vierailija

En osta salillekaan kuukausikorttia. Ei sitä kuitenkaan tulisi käytettyä tarpeeksi arvoon nähden. Maksan sitten käytön mukaan.

Vierailija
ratz
Kävi tuollanen oven takana pyörähtämässä. En päästänyt sisään, enkä myöskään omista telkkaria (muuta kun tietokoneen näyttönä, eikä tälläkään saa yhtään kanavaa näkyviin ilman digiboxia jota ei ole). Se alko tenttaamaan syytä miksen päästä sisään ja sanoin että mulla on periaatteita. ..ihan periaatteesta hatuttaa koko maksu ja varsinkin jos ne pistää kaikille pakollisen mediamaksun vaikka olis sokea ja kuuro.

Sitten se vielä kysyi onko mulla tapana tehdä muuten rikoksia Parkkisakkoakaan ei ole joten.. Oikein odotan että tulis taas niin pääsis vääntämään! Niillähän ei ole oikeutta tulla sisälle ilman oikeuden päätöstä (mitä ei saa jos ei ole aihetta epäillä pahemmasta) mutta jos kuitenkin jostain välistä pääsis livahtamaan, niin nauraisin kyllä räkäistä naurua hirveästä vaivannäöstä turhan takia

Muissa asioissa ei ole tapana olla kapula rattaissa mutta tämä tekee poikkeuksen. Tulkoot vaan, minä v***uilen ylelle niin kauan kun voin.

Soul mate.

Vierailija

TV-tarkastajalla ei ole lain mukaista oikeutta tulla sisälle ja syyttömyysperiaatteen nojalla hänelle ei tarvitse todistella yhtään mitään. Rikolliset vihjailut voidaan tarvittaessa käsitellä kunnianloukkauksena ja tungettelu kotirauhan häirintänä.

Koko litanian voi tosin tiivistä kolmeen sanaan: "en omista töllöä" ja vetää sitten oven kiinni.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008

Sanokaa mitä sanotte, mut miuva nii ärsyttää kaikenmualiman luikurit!

Ite en hölmö kauan sitte maksanut TV-lupaa. (Syy ol sillo konkreettine rahan puute, ei mikkää periaate). Tarkastaja sattu käymään, joo. Ite en ollu sillo kotona, akka ol.

Tul rapsut, aika kovatkii sellaset. Sit maksettii "viulut", jälkikäteen.

No niin. Ihan sama se on ko hakis kaupasta maitoa eikä maksais sitä kassalla. Voi pirkule mite miä nauran niile jotka väittää ettei hyö muka kato tuota koko toosaa joka tuvassa seisoo. Valetta.

Olen ite ollut aikoinaan joskus hyvinkin kovilla miten tulla yleensäkin toimeen. Ehkä jus siks, jotenski nämä ympyrät tuntien, huomaan kovi helposti nuo luikurit.

Miä en ennee oo mikkää elämän oppipoeka, miä ossoon jo, tae jos en ossoo, ni sit en ennee opikkaa.

Liika myötäily elämän realiteeteissa on hölmöyttä. "Kaikkihan on maksettava eikös juu". Joku osas tuon sanoa jo kauan sitten.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008

Enpä ole ikinä maksanut tv-lupaa. Tosin nyt ei kyllä ole telkkuakaan. Pari kertaa kävi tarkastaja ovella mutta en päästänyt sisään. Nyt ei ole käynyt mutta odotan tuloaan. Enkä päästä sisään, ihan piruillessanikaan.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008
iMuke
Enpä ole ikinä maksanut tv-lupaa. Tosin nyt ei kyllä ole telkkuakaan. Pari kertaa kävi tarkastaja ovella mutta en päästänyt sisään. Nyt ei ole käynyt mutta odotan tuloaan. Enkä päästä sisään, ihan piruillessanikaan.

Jaa - ootkos ihan varmakin ettei sulla oo sitä telkua

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008
CE-hyväksytty
Mulla on telkkari mutta en koskaan avaa tukikohtani ovea kun ovikello soi.

Sitte katsot telkkuas mun ja niide miljoonan muun rahoilla.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Piha6
CE-hyväksytty

Kaiken mitä mä teen mä teen toisten rahoilla.

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009
ratz
Niillähän ei ole oikeutta tulla sisälle ilman oikeuden päätöstä (mitä ei saa jos ei ole aihetta epäillä pahemmasta)

Ei Suomessa poliisi tarvitse kirjallista kotietsintälupaa saati sitten oikeuden päätöstä. Kuitenkin pitäisi olla rikoslaissa epäillystä rikoksesta vähintään kahden vuoden maksimi vankeusrangaistus tai akuutti tilanne kotietsinnän aloittamiseksi. Vaikka sen laskun saakin, niin ei kuitenkaan sen maksamattajättämisesta seuraa mitään muuta kuin pari vuotta vihaisten kirjeiden saamista. Ihme kun Suomessa ei jo peruskoulussa valisteta kansalaisia omista lakisääteisistä oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan, vaikka ne kuitenkin koskettaa jokaista aikuista. Jos kansalaiset jättäisi tottelemasta siviilissä olevaa poliisia, niin nuoret kotikarkurit välttyisi raiskatuksi tulemisen ja TV-lupatarkastajat katoaisi kannattamattomuuttaan.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008
CE-hyväksytty
Piha6
CE-hyväksytty

Kaiken mitä mä teen mä teen toisten rahoilla.

Jaha - jaha, ihan vaan sen vuoksi, etten nyt tähän "hätään" äkkiä keksi mitä pitäisi sanoa. Hyvä "CE-hyväksytty", en pidä sinua yhtään tyhmänä oliona. Tiedät esim. elektroniikasta vaikka mitä, kuten minäkin mahdollisesti tiedän. Me, niin sinä kuin minäkin, (vaikka olemme eri ikäisiä) elämme tässä olevaisessa. Oikeudentaju. Mitä se sitten ikinä kullekin onkaan, sanoo, vai sanooko mitään?

Jos katsot televisiota, maksat siitä jotain. Tai jos matkustat vaikka bussilla paikasta A paikkaan B maksat siitä jotain.

Se on sitten ihan toinen kysymys mistä rahat moiseen, mutta noin periaatteessa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat