3 kiloa ylipainoa

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Omaan 3 kiloa ylipainoa, onko vaarallista ?

Onko vaarallista vai ei

jos on liian vähän painoa tai liikaa niin se on vaarallista

jos on normaalipainoinen ja vähän lievästi ylipainoinen niin se ei ole vaarallista.

Kommentit (15)

Vierailija
tiäremiäs
...jos on normaalipainoinen ja vähän lievästi ylipainoinen niin se ei ole vaarallista.

Ei lisättävää.

Vierailija

Painoindeksin mukaan vai? Sille voi ainakin mun mielestä haistattaa pitkän v*tun.
Itselläni on vaikeuksia ylä-asteella saada apua anoreksiaani, koska painoideksini oli 22,1 eli ihannepaino. Tässä kohtaa olin jo kuitenkin niin laiha, että ihan valehtelematta sain mustelmia kylkiini ja lonkkiini, kun luut hinkkasivat niin pahasti. Ei nyt sinänsä liittynyt asiaan, mutta pointtina siitä, miten väärin noi indeksit voi mennä.

Vierailija

Nyrkkisääntö on että mitä laihempi olet sen pidempään elät. Kuhan ei käy niin kuin sille hevoselle joka kuoli juuri kun oppi olemaan syömättä.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

olen harrastanut urheilua kymmenisen vuotta. en osaa sanoo, koska minulla on 3kg ylipainoa, tai onko. ei se näy, joten haluaisin tietää kuinka määrittelitte ylipainonne noin tarkasti?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1672
Liittynyt10.4.2005

3 kilon ylipaino on hengenvaarallista, kuolet luultavasti viikon sisään.

heippa.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Mielestäni painoindeksiä ei voi soveltaa järkevästi oikeastaan yhtään mihinkään. Ihmiset on niin eri rakenteisia että kunkin ihannepaino voi olla pituuteen nähden aika eri. Jos taas mennään painoindeksissä reippaasti sen "normi"alueen ulkopuolelle eli alle 20 tai yli 25 vai mitä ne nyt olikaan, niin kyllä silloin huomaa ihan muutenkin että jotain on vialla. Mitä hyötyä on määritellä että sinä olet nyt väestön keskiarvoihin suhteutettuna 4,5 kiloa ylipainoinen, kun se voi juuri sinulle olla se ihannepaino. Tai että olet 125 kiloa ylipainoinen keskiarvoon suhteutettuna. Kai silloin nyt itsekin jo huomaa että on ylipainoinen.. niin mikä idea on painoindeksissä? Ei sillä voi tehdä oikein mitään järkevää.

くそっ!

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

LeanBodyMassIndex kertoo totuuden ihmiselle kuin ihmiselle. siihen vaaditaan laskemisen lisäksi myös rasva%:n mittaus.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Itseni kohdalla painoindeksi kertoo totuuden, koska olen muuten pelkällä rehun syönnillä terveelliset elämän tavat omaava, en harrasta liikuntaa ja uskon suuresti että on jopa epäterveellistä jos ei ole luontevaa harrastaa.

Myös lääkäri kertoi kerran näin.

Vierailija

Kyllä se painoindeksi on ihan toimiva käsite. Ei se tietysti kaikkien osalta absoluuttista totuutta kerro, mutta sitä ei työkaluna olekkaan tarkoitettu yksilön tarkasteluun. Kun kokonaista kansakuntaa tarkastellaan painoindeksin valossa se kyllä kertoo omaa kieltää yhtään kaunistelematta

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006
barbababa
Nyrkkisääntö on että mitä laihempi olet sen pidempään elät. Kuhan ei käy niin kuin sille hevoselle joka kuoli juuri kun oppi olemaan syömättä.

Busted!

The lowest mortality was found in the BMI range 25–29.9 and 25–32.4 in men and women, respectively.

http://jech.bmj.com/content/early/2011/ ... hort?rss=1

(Edellyttäen tietysti, että ensin selviää yli kuusvitoseksi.)

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Olen itse 168-senttisenä parhaimmillani 56 - 58-kiloisena jolloin indeksi on vain 19,8 - 20,5. Olin kolmikymppisenä jossain vaiheessa ainakin 68-kiloinen jolloin indeksi oli 24,1 eli normaali, mutta näytin aikamoiselta läskikasalta. En tiedä voiko siihen indeksiin pahemmin tuijotella. Kaippa se on peilistä katsottava koska on edukseen ja vaikuttaa terveeltä ja hyvinvoivalta.

Vierailija

Omassa tapauksessa makkarate meni selänpuoleltakin mahan korkeudella melkein ympäriasti ja indeksillä olin normaalipainon yläreunassa.

Nyt tarkastin ruokavalion ja 7kg poissa, ihmiset nauraa, että mistä sinäkin ruitukka ne olet lahduttanut
KYllä helpottaa olemista ja tekemistä. Kun on pienikokoinen (pieni lihasmassakin) niin liian painon mukanaan raahaaminen tuntuu jo pienissä kilomäärissä aikamoisesti

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Niin muuten. Kun itse olin kolmikymppisenä indeksijanalla normaalipainon ylärajoilla, oli mitä hirveimmät selkävaivat (iskias tai noidannuoli) tuon tuostakin. On tuota selkävikaa silloin tällöin nykyäänkin, mutta ei nyt sentään viikkokausia ja niin että joudun kävelemään linkussa.

Oletin että kävelemisen lisääntyminen auttoi pitämään selän siedettävässä kunnossa, mutta voihan tuo massan väheneminen jotain vaikuttaa.

Uusimmat

Suosituimmat