Ihmeparaneminen- ihmesairastuminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ihmeparanemisesta puhutaan usein.
Miksi ei puhuta ihmesairastumisesta. Eikö se ole vähintään yhtä suuri ihme.
Terve ihminen on yhtäkkiä sairas!
Toinen terve ihminen ei sitä ole

Kommentit (6)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Toisinaan kun vuosien varrella piti lähteä jonnekin, esim. juoksemaan kaupasta toiseen, tapasin ihmesairastua ja saada vatsakipua tms. vaivaa. Lopulta kun tämä toistui toistumistaan alkoi oikein pelätä etukäteen että meneekö taas reissu pilalle.

Tuollaisesta tulee varmaan helposti kierre. Varsinkin vatsan ja suoliston alueen oireilusta kärsineet ihmiset hermostuvat helposti eri asioista jo etukäteen stressaantuessaan, ja oireilevat sitten vatsallaan. Ja välillä on ihme jos yhdenkin terveen päivän edes näkeekään. Tutkimuksissa ei välttämättä löydy mitään, olenkin kuullut että sisätautien UÄ-tutkimuksissa käyneet ihmiset joilta ei löydetty mitään tekevät sairaalasta lähtöä itkua vääntäen, koska se ettei mitään löydy ei anna myöskään mahdollisuutta saada hoitoa.

Kaikenlaiset vatsahappolääkkeet sun muut on tullut pyöriteltyä reissussa mukana varmuuden vuoksi.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32682
Liittynyt6.12.2009
jeppe

Hyvä!

Loytyy joku joka haluaa pohtia myos asian toisen puolen..kolikolla on aina kaksi puolta!

Minun vastaukseni on että kosmoksessa ei mene ikinä mikään väärin.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
jussipussi
jeppe

Hyvä!

Loytyy joku joka haluaa pohtia myos asian toisen puolen..kolikolla on aina kaksi puolta!

Minun vastaukseni on että kosmoksessa ei mene ikinä mikään väärin.

Riippuu "väärän" määritelmästä eli mitä sillä tarkoitetaan. Oli pakko päteä taas sori. Se on sama kuin että maailmassa on paljon pahaa ja hyvää mutta loppupeleissä pahaa ja hyvää ei ole edes olemassa muualla kuin ihmisen päässä.

くそっ!

Vierailija

Havaintoni mukaan ihmiset, jotka ovat ns. kovatöisiä, tai työlleen antautuneita tai joilla ei ole oikeastaan muuta kuin työ, sairastuvat heti kun jäävät vaikkapa lomalle. Ihme se ei siltikään mielestäni ole. Pikemminkin ihme, jos eivät sairastu.

Vierailija

Tuollaisesta tulee varmaan helposti kierre. Varsinkin vatsan ja suoliston alueen oireilusta kärsineet ihmiset hermostuvat helposti eri asioista jo etukäteen stressaantuessaan, ja oireilevat sitten vatsallaan. Ja välillä on ihme jos yhdenkin terveen päivän edes näkeekään. Tutkimuksissa ei välttämättä löydy mitään, olenkin kuullut että sisätautien UÄ-tutkimuksissa käyneet ihmiset joilta ei löydetty mitään tekevät sairaalasta lähtöä itkua vääntäen, koska se ettei mitään löydy ei anna myöskään mahdollisuutta saada hoitoa.

Jos tutkimuksissa ei löydy mitään se ei todista mitään. Et saa mitään hoitoa, mutta mikään ei estä itse keksimästä ratkaisuja. Itse asiassa on olemassa suolistotulehduksia, joita eivät nykyiset tutkimukset havaitse. Näitä ovat esim. vuotavan suolen oireyhtymä, sekä autismiin liittyvä enterokoliitti (nämä voivat olla myös nimityksiä jotka koskevat samaa ongelmaa), jota on myös tavattu muissakin sairauksissa. Aihe on sen verran arka vielä, ettei näitä termejä olla voitu hyväksyä. Ja siis tietysti tarvitaan paljon lisätutkimuksia.

Itse asiassa kaikkivoipa lääketiede on nykyään julistanut koliikin tilaksi, jonka syytä ei tunneta, mutta aikaisemmin se tunnettiin hyvin suolistoon liittyväksi ongelmaksi, johon auttavat toimenpiteet, joita käytetään suolisto-ongelmiin yleisesti.

Uusimmat

Suosituimmat