Liha

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Voiko ihminen elää pelkällä lihalla, tarkemmin sanottuna ihmislihalla?

Proteiinimyrkytystä ei varmaan tule, jos syö sitä lihaa niin vähän ettei tule liikaa proteiinia mutta pysyy kuitenkin hengissä.

Sivut

Kommentit (19)

Felis catus
Seuraa 
Viestejä242
Liittynyt13.8.2010

Lyhyesti ei voi, koska prionit.

Ks. myös Kuru-tauti.

"There are those to whom knowledge is a shield, and those to whom it is a weapon. Neither view is balanced, but one is less unwise."

Vierailija
Felis catus

Ks. myös Kuru-tauti.

Kuru on ennemminkin harvinainen prionitautu, joka leviää varsinkin aivoja syömällä. Se rappauttaa aivot hitaasti. Eli hullun ihmisen tauti.

Ihmisenliha vastaa suurinpiirtein sianlihaa, eli periaatteessa tulee hyvinkin toimeen pelkällä ihmisenlihalla. Tietysti jotain puutostauteja alkaa tulemaan jos ruokavalio on liian yksipuolinen.

Vierailija
kabus
Felis catus

Ks. myös Kuru-tauti.

Kuru on ennemminkin harvinainen prionitautu, joka leviää varsinkin aivoja syömällä. Se rappauttaa aivot hitaasti. Eli hullun ihmisen tauti.

Tuo tulee silloin kun ihmissyöjät syövät vuoroin toisia ihmissyöjäheimoja sukupolvien ajan. Ja silloinkin menee pitkään ennen kuin tauti alkaa näkyä. Joten jos ei syö Papua Uuden Ginean asukkaita ei kurusta ole useaan sukupolveen huolta, ja silloinkin vain jos syövät toisia ihmissyöjiä.

Vierailija
BrunenG
kabus
Felis catus

Ks. myös Kuru-tauti.

Tuo tulee silloin kun ihmissyöjät syövät vuoroin toisia ihmissyöjäheimoja sukupolvien ajan. Ja silloinkin menee pitkään ennen kuin tauti alkaa näkyä. Joten jos ei syö Papua Uuden Ginean asukkaita ei kurusta ole useaan sukupolveen huolta, ja silloinkin vain jos syövät toisia ihmissyöjiä.

Ja varsinkin aivoja.

Felis catus
Seuraa 
Viestejä242
Liittynyt13.8.2010

Jaa, no taas oppi jotakin uutta.

Käsittääkseni suomen laki ei sano mitään kannibalismista, mutta se menee rikosnimikkeenä ruumiin häpäisyksi.

Mutta jos minulta amputoidaan sairaalassa esim. toinen käsi, on minulla oikeus vaatia raajaa itselleni ja saan syödä sen ilman laillisia seurauksia?

"There are those to whom knowledge is a shield, and those to whom it is a weapon. Neither view is balanced, but one is less unwise."

Vierailija
Felis catus
Jaa, no taas oppi jotakin uutta.

Käsittääkseni suomen laki ei sano mitään kannibalismista, mutta se menee rikosnimikkeenä ruumiin häpäisyksi.

Mutta jos minulta amputoidaan sairaalassa esim. toinen käsi, on minulla oikeus vaatia raajaa itselleni ja saan syödä sen ilman laillisia seurauksia?

Luulisi ainakin, että itseltään amputoitun ruuminosan saa mukaansa halutessaan. Todennäköisesti ei ole enää kuitenkaan syömäkelpoinen. Itse ainakin haluan heti syödä amputoiden raajani, jos se on vielä kunnossa.

Bon Appetit.

EV+
Seuraa 
Viestejä770
Liittynyt24.12.2010

Pihvit sitten well-done, ei mitään rose-punerruksia sallita koska HIV vaanii prionitauteja yleisempänä. Varsinkin kun useimmat kannibaali-sarjamurhaajat ovat tappaneet homomiehiä.

Jättäisin aivot ja selkäytimen kokonaan rauhaan koska siellä voi tosiaan olla Creutzfeldtin–Jakobin tauti Kuru-taudin lisäksi.

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5282
Liittynyt9.1.2011
EV+
Pihvit sitten well-done, ei mitään rose-punerruksia sallita koska HIV vaanii prionitauteja yleisempänä.

Käsittääkseni HIV ei voi tarttua suun kautta. Joten medium kypsennys riittää varsin hyvin.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Puuhevonen

Käsittääkseni HIV ei voi tarttua suun kautta.

Miksi ihmeessä HIV ei voisi tarttua suun kautta?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Telep
Minun ymmärtääkseni jos syö pelkkää lihaa niin ei saa tarpeeksi rasvaa tai muutakaan ravintoainetta.

Pelkällä lihadieetillä varmasti tulee pitemmän päälle jotain puutoksia.
Lihassa on kyllä yleensä rasvaa mukana, mutta välttämättömät rasvahapot siitä saattavat puutua?
Joka tapauksessa ihmisliha sopii tähän yhtä hyvin kuin muunkin nisäkkään liha.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Onpas taas kerran sairas aihe ja vielä sairaampia vastauksia. Puhutaanko täällä oikeasti siitä miten ihmisliha kannattaa kypsentää ja mitä osia ihmisestä nauttia?

No ei vaineskaan ihan hyvä aihehan tämä on, kunhan tanttailin. Itse leikkelen itseltäni noin kerran kuussa palan vatsaläskiäni ja kypsennän kananpalojen seassa. Kanahan itsessään on usein liian rasvatonta. Näin pääsen myös eroon vatsaläskeistäni kätevästi. Kuukausi tosin pitää yleensä odotella kunnollista parantumista että kehtaa taas leikata.

くそっ!

Jägermeister
Seuraa 
Viestejä1013
Liittynyt23.4.2008
Telep
Minun ymmärtääkseni jos syö pelkkää lihaa niin ei saa tarpeeksi rasvaa tai muutakaan ravintoainetta.

Miten petoeläimet, jotka ei viljaa tai vihanneksia suuhunsa pistä?

---

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Jägermeister
Telep

Miten petoeläimet, jotka ei viljaa tai vihanneksia suuhunsa pistä?

Koska petoeläimet on petoeläimiä, eli lihansyöjiä. Kasvissyöjät kasvissyöjiä. Sekasyöjät sekasyöjiä. Kaikilla omanlaisensa ruuansulatus- ja aineenvaihduntajärjestelmä ja omat ravitsemukselliset vaatimuksensa.

くそっ!

Vierailija
Ronron

No ei vaineskaan ihan hyvä aihehan tämä on, kunhan tanttailin. Itse leikkelen itseltäni noin kerran kuussa palan vatsaläskiäni ja kypsennän kananpalojen seassa. Kanahan itsessään on usein liian rasvatonta. Näin pääsen myös eroon vatsaläskeistäni kätevästi. Kuukausi tosin pitää yleensä odotella kunnollista parantumista että kehtaa taas leikata.

Se vatsaläski on kovaa rasvaa joka tukkii verisuonesi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat