Hissi-gallup

Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Lähinnä tarkoitettu kerrostaloasujille ja siitä kotitalon hissimerkistä tässä on kyse. Jos kotona ei ole hissiä, niin esim työpaikan hissikin käy. Gallupin vaihtoehdot jäivät nyt hieman rajallisiksi, mutta tuossa pitäisi olla ainakin yleisimmät merkit. Muita merkkejä voi tarkentaa vastauksissa. Vastauksissa voisi olla MTBF ja muita vastaavan tyyppisiä juttuja, mikäli hissisi ei aina jostain syystä nousekaan yläkertaan saakka. Hissiä saa halutessaan myös kehua.
Käytettävissä on vain 1 ääni, kun tästä nyt ei saanut tehtyä sellaista järkevästi toimivaa monivalintaäänestyssysteemiä.

X

Kommentit (6)

Vierailija

Kone.
Toimii anteeksiantamattoman hitaasti, mutta varmasti. Valmistusvuosi 1955. Uudistukset hidastuttivat hissia. Vanhan PERUSoven tilalle tuli liukuovisysteemi, joka viivästyttää laskeutumista ja lähtöä ainakin 5 sekuntia.
Alakerrasta ( kerros P ) kerrokseen kuusi ( 6 ) from ovi alakerrassa sulkeutuu to yläkerrassa saa oven avata kestää n. 37 sekuntia. Hermot menee!! Varsinkin sen periaatteen vuoksi, kun painaa nappulaa esim. kerroksessa 2, niin heti nappulan painamisen jälkeen numeroruutu näyttää kerrosta 3 ( tai 1 ) seuraavan "viikon". Miksi kerros ei muutu "kerrokseksi" silloin, kun ollaan kerroksessa !!!

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Meillä on Koneen tekemä tekele ja siitä ei kyllä ole mitään positiivista sanottavaa. Vuosimallia 2005 käsittääkseni ja nykyään se on parhaimmillaan jumissa useita kertoja päivässä tai vähintään useita kertoja kuukaudessa. Joku hissijamppa sitä käy aina muistaessaan sepittämässä, mutta heti kun huoltoauton perävalot lakkaa näkymästä, niin pitääkin taas sitten harrastaa hyötyliikuntaa ja kiivetä ihan omin voimin 9n kerrokseen Vissiin a) liian kallista laittaa se kerralla kuntoon vai toisaalta b) meniskö siinä hissifirmalta hyvä bisnes? Edellisessäkin talossa oli Koneen hissi, johon oli ympätty alakertaan hirmu kätevä tunnistautumispakko Abloyn Exec älyavaimella. Eipä yllättäen toiminut sekään, ei edes joka kerta. Hissi sentään oli vähän vähemmän telakalla kuin tämä nykyinen, mikäli sinne sattui jotenkin vaan pääsemään sisään.

X

Vierailija

Käsittääkseni Koneen huoltopalvelu kuuluu tavallaan tuotteeseen ja sillä konseptilla kyseinen firma onkin maailmalla mainetta niittänyt. Ei voinut loppu talvella Pariisissa käydessä olla huomaamatta että sielläkin oli Koné:n hissit.

EV+
Seuraa 
Viestejä770
Liittynyt24.12.2010
thurman
Kone.
Toimii anteeksiantamattoman hitaasti, mutta varmasti. Valmistusvuosi 1955. Uudistukset hidastuttivat hissia. Vanhan PERUSoven tilalle tuli liukuovisysteemi, joka viivästyttää laskeutumista ja lähtöä ainakin 5 sekuntia.
Alakerrasta ( kerros P ) kerrokseen kuusi ( 6 ) from ovi alakerrassa sulkeutuu to yläkerrassa saa oven avata kestää n. 37 sekuntia.



Mulla myös Koneen hissi, valmistusvuosi 1958, päivitetty 1991. Matkakin on minulla sama. Matka-aika siedettävät 22 sekuntia alas ja 23 sekuntia ylös. Kävin just äsken kellottamassa tämän ketjun innoittamana!

Tuo 37 sekuntia on kyllä liikaa jos joutuu vielä matkustamaan jonkun tuntemattoman kanssa eikä viitsi puhua mistään! No, aina voi heittää small talkia hissin ärsyttävästä hitaudesta. En kyllä ymmärrä miksi ihmiset eivät siedä puhumattomuutta. Toiset vaikenevat 37 vuotta ja enemmänkin avioliitossa ja toiset eivät kestä edes 37 sekuntia...

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Joo, Kone-huolto kuuluunee yleensä pakettiin, mutta ainakin meillä Koneen huoltotarra oli raaputettu pois ja tilalle oli tullut jonkun hissipalvelun tarra yhteystietoineen. Kätevästi se tarra on vain hissin sisäpuolella, niin ei voi sitten ulkopuolelta sitä nähdä ja soittaa, että tarviis taas käydä huoltamassa sitä. Mutta tietystihän sen numeron voisi laittaa jo pikavalintaankin.

X

Vierailija

Me harrastettiin joskus, kun oli töissä tylsää, hisseilläajelua. Pysähdyttiin vaan jonku talon eteen, ja käytiin ajamassa hissillä ylös ja alas. Hauskoimpia oli veräjähissit.
Sitten ne valmet-chlieren, vai mitä ne nyt olikaan, oli kauheita peltikoppeja. Oranssi tai keltainen väritys, ja kolisee ja rämisee.

Sitten kerran ajetiin jonnekin 7 kerrokseen keikalle, ja kaveri tekemisen puutteessa osoitteli akkukoneella sen painiketaulun ruuveihin. Ruuvas sitten puolivahingossa ylemmän ruuvin irti, ja kun alempaa ei ollut, niin se koko taulu tippui lattialle. Kaikki napit lenteli pitkin korin lattiaa, ja ne nappien vastapuoletkin irtosi kolosistaan. Kaveri jäi kasailemaan tuskissaan niitä sinne hissiin paikalleen sillä seurauksella, että hetken kuluttua oli joku mummo 3 kerroksessa ihmettelemässä, että miksi hissi tulee tänne, vaikka olin menossa kellariin. repeilin hieman... heh..

Vanhoissa koneen hisseissä oli nerokas lattiakytin valaistuksen ohjaamiseen. Ja valot meni puoliteholle, kun matka alkoi. Kerroksen kohdalla taas syttyi kirkkaaksi. Harmi, kun asentajat tuhoaa näitä (komeita puuvalaisimiakin)laittamalla loistevalaisimen, ja jatkuvan virran.

Eräs kummallinen tapaus oli, kun hissin kori ja vastapaino olikin kuilun yläpäässä yhtäaikaa. Vaijeri oli jäänyt jumiin urapyörään sillä seurauksella, että konehuone oli työntynyt täyteen vaijereita ja kori sekä puntti kuilun kattoa vasten kiristyneenä. Hässäkän purkaminen oli ilmeisen vaarallinen juttu.

Btw, onks kellään kokemusta, kun ajaa ylimpään, ja painaa samalla jotain nappia alaspäin. Kerran yksi 60-luvun hissi meni puolisen metriä ylimmän kerroksen yli, koska moottorin pyörimissuunnan muutos ei jarruttanut niin tehokkaasti, kuin mekaaninen jarru, koska käsky alaspäin estää jarruttamisen. Oli vähän outo olo hetken aikaa, että mitä vit*** nyt tapahtuu?

Uusimmat

Suosituimmat