Miksi mulla on paska reaktioaika? Reaktioaikatesti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.fetchfido.co.uk/games/reacti ... n_test.htm

Tuossa reaktioaikatestissä keskimääräinen tulokseni on 2.6, vaikka kuinka yritän ponnistella. Senkin tuloksen saavutan vain, jos oikein keskityn muutoin tulee sitäkin huonompia, joten kysymykseni on se, että miksi hitossa mulla on paska reaktioaika?

Onko mulla huono älykkyysosamäärä, kun aivojeni prosessointiteho on keskivertoa huonompi? Mitä reaktioaika korreloi jne?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

2,6 sekuntia, tarkoitat kai 0,26 sekuntia ?Itselläni näytti olevan sivumennen tehtynä 0,182 sekuntia, joka on nopea reagointikyky. Kuuntelin kyllä testin aikana musiikkia ja tein muitakin asioita.
Harjoitus tekee mestarin, pelaamalla pc-pelejä kyky paranee.
Tai sitten olet nyrkkeilijä ja sinulla on jo pikkuaivovamma. Taikka suuri monitorin input-lag ,langaton hiiri myös lagaa jne?

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Ite sain parhaimmillani 0,192 sekunttia. mut yleisimmin siinä 0,220 paikkeilla.

Reaktio aika ainakin paranee, kun painaa hiiren tyvestä, eli ei pistä sormia makaamaan kokonaan niiden hiiren nappuloiden päällä, vaan pitää niitä sormia terävästi tyvessä.
Tää hiiri on kyl paska, joten murtoosia voisi kyllä saada pois uudella paremmalla hiirellä.

Ja ei tossa testissä keskittyminen auta. Pikemminkin aivot narikkaan taktiikka toimii paremmin. Senkin huomasin, että jos ei katso suoraan siihen palloon, niin reaktio aika nopenee myöskin. Ite katon niitä numeroita vaan ja sivusilmällä sitten nään ne keltaset mollukat.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
Aschenisto
http://www.fetchfido.co.uk/games/reaction/reaction_test.htm

Tuossa reaktioaikatestissä keskimääräinen tulokseni on 2.6, vaikka kuinka yritän ponnistella. Senkin tuloksen saavutan vain, jos oikein keskityn muutoin tulee sitäkin huonompia, joten kysymykseni on se, että miksi hitossa mulla on paska reaktioaika?

Onko mulla huono älykkyysosamäärä, kun aivojeni prosessointiteho on keskivertoa huonompi? Mitä reaktioaika korreloi jne?

Ekalla kerralla keskiarvo 0,204, toisella kerralla 0,165, nopein aika 0,122.

Aika paljon tuohon vaikuttaa kone ja hiiri. Flashillä tehty joten vanha kone saattaa nostaa aikaa, ja kaikissa testeissä jos katkaisija ei ole herkkä ei aikakaan ole hyvä. Vanha hiiri niin aikaa ei saa hyväksi millään.

Älykkyys ei tuossa testissä auta, eikä haittaa. Enemmänkin harjoittelun tulos. Tuo ponnistelukin saattaa nostaa aikaa. Liika yrittäminen vain haitttaa.

Vierailija

Tuossa testissä puhutaan refleksien harjoituksesta mutta itse olin siinä käsityksessä että reaktionopeutta ei juuri voi parantaa. Tosin niihin reaktioihin voisi mahdollisesti "liittää" jotain manoveerejä kuten esim. taistelulajien harrastajilla tai pingiksen tai tietokoneen pelaajilla.

Vierailija

Jonkinlaista korrellaatiota on havaittu myös ÄO:n suuntaan, vaikka ilmeisesti suora verrannollisuus ei tule kyseeseen:

Does IQ Reflect Temporal Acuity?

http://scienceblogs.com/developingintel ... _acuit.php

Tavallaan voisi ajatella, että "nopeat aivot" havainnoivat sekä "linkittävät" tietoa nopeammin kuin vähemmän tehokkaammat aivot, ja taas mitä suurempi informaatiomäärä sitä "paremmin/kyvykkäämmin" tehokkaammat aivot toimisivat.

Vierailija

Testin välille tuli kyllä huomattava ero. Jälkimmäisessä en päässyt alle 0.29 missään vaiheessa kun toisessa keskiarvoksikin tuli parhaimmillaan alle 0.2:den.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Nyt kun on romilleita riittävästi ja väsymystä myös ni tulos oli 0,277. Selvinpäin se oli enemmän. En muista paljo.

Oon aika yllättyny. Ehkä mulla on kännissä yliaisteja..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat