Puhelinnumeron kerjääminen

Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Minkäköhän takia jokaiseen jonninjoutavaan kyselyyn ja kilpailuun pitäisi aina muiden yhteystietojen ohella laittaa puhelinnumeronsakin... On se nyt kumma jos ei s-posti tai osoite riitä.

Olenkin tavannut puh.numeron kentän täyttää nollilla tai numerolla jossa on pelkkä alkuosa, onko se operaattoritunnus vai mikä helvetti lieneekään, kun itsekin olen jo ammoin vaihtanut operaattorilta toiselle numeroni mukaan ottaen. Toisinaan ei tunnu sekään kelpaavan että olisi tämä tunnus ja rivi nollia. Tällöin saa koko juttu minun osaltani olla, sillä en nyt sentään viitsi laittaa mitä sattuu numeroita randomina ettei joku piruparka saa jotakuta soittelijaa kimppuunsa.

Eikö noista puhelinnumeroista jo voitaisi päästää irti kerta s-postillakin pystyy sitä sontaansa tarvittaessa tuuttaamaan...

Järkevintä kai olisi kun ei vastaa mihinkään kilpailuun ikinä, sitä kuitenkin kuvittelee että jos olisi silti mahdollisuus voittaa... Onkohan niistä kukaan ikinä mitään voittanut?

Kommentit (6)

Vierailija
Rousseau
Minkäköhän takia jokaiseen jonninjoutavaan kyselyyn ja kilpailuun pitäisi aina muiden yhteystietojen ohella laittaa puhelinnumeronsakin... On se nyt kumma jos ei s-posti tai osoite riitä.

Olenkin tavannut puh.numeron kentän täyttää nollilla tai numerolla jossa on pelkkä alkuosa, onko se operaattoritunnus vai mikä helvetti lieneekään, kun itsekin olen jo ammoin vaihtanut operaattorilta toiselle numeroni mukaan ottaen. Toisinaan ei tunnu sekään kelpaavan että olisi tämä tunnus ja rivi nollia. Tällöin saa koko juttu minun osaltani olla, sillä en nyt sentään viitsi laittaa mitä sattuu numeroita randomina ettei joku piruparka saa jotakuta soittelijaa kimppuunsa.

Kaikkein hauskinta on, kun ohjelma on tehty niin, ettei se hyväksy liian lyhyttä numeroa. Niillä onkin miettimistä, joiden oikea oma kännynumero on liian lyhyt (esim. vain viisi numeroa operaattoriosan lisäksi). Pitäisikö siihen siis keksiä lisää numeroita vai miten tulisi toimia?

Vierailija
Rousseau

Ne kerää niitä yhteystietoja markkinointitarkoituksiin, eli mm. puhelinmyyntiä varten.

Rousseau

Olen käyttänyt sellaista numeroa, jossa on oikea verkko-osa + 123456789. Tuskin löytyy keneltäkään moista numeroa. Tai sitten olen aiheuttanut sen numeron omistajalle kosolti harmia puhelinmyyntiterrorin muodossa.

Rousseau
Eikö noista puhelinnumeroista jo voitaisi päästää irti kerta s-postillakin pystyy sitä sontaansa tarvittaessa tuuttaamaan...

Vaihda prepaid-liittymään, niihin eivät kai puhelinmyyjät soittele.

Rousseau
Järkevintä kai olisi kun ei vastaa mihinkään kilpailuun ikinä, sitä kuitenkin kuvittelee että jos olisi silti mahdollisuus voittaa... Onkohan niistä kukaan ikinä mitään voittanut?

Mä. Muun muassa kameran olen voittanut. Muutakin pientä.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
iileskotti
Olen käyttänyt sellaista numeroa, jossa on oikea verkko-osa + 123456789. Tuskin löytyy keneltäkään moista numeroa. Tai sitten olen aiheuttanut sen numeron omistajalle kosolti harmia puhelinmyyntiterrorin muodossa.

Numero oli käytössä vielä jokunen vuosi sitten - tietyllä lankasuuntanumerolla.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
DedMoroz
iileskotti

Numero oli käytössä vielä jokunen vuosi sitten - tietyllä lankasuuntanumerolla.

Helsingissä on se laskevana numerona, tiedä sitten kertooko numero jotain.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
iileskotti
+ 123456789. Tuskin löytyy keneltäkään moista numeroa. Tai sitten olen aiheuttanut sen numeron omistajalle kosolti harmia puhelinmyyntiterrorin muodossa.

Mä. Muun muassa kameran olen voittanut. Muutakin pientä.

Kerran ostin veneen. Yksityishenkilön ilmoituksessa oli puhelinnumero 12345, epäilin vähän soittaessa, mutta oikein se oli.
Kerran voitin jonkun GPS: n. käyttämättä vieläkin.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Ehkäpä tohtisi kokeilla tuota yksi kaksi kolme neljää jne.

Kun alunperin joskus -97 hankin ekan kännykän ja liittymän tein sopimuksen että numero on salainen. Vuosien varrella ainoastaan yhden ainoan kerran on soitettu markkinointitarkoituksissa, olisi haluttu kysellä mitä mieltä olen jostain kosmetiikasta vai mistä mössöstä lie, sanoin että on kiire tms. kun en jaksanut alkaa känny kourassa istuksimaan. Kerran yksi pulju soitti ilmoittaakseen jotain tilaukseeni liittyen (oli kai jokin artikkeli loppunut), mikä oudoksutti minua koska en ollut kyseiselle firmalle puh.numeroani antanut ja sitä ei mistään pitäisi saada selvillekään kun on salainen.

Mutta kaiken kaikkiaan helpolla olen päässyt kun en sitä mielelläni sinne tänne jakele. Eikä vikasoitot häiritse öisin kun pidän puhelimen kiinni.

Jotkut suhtautuvat ihmetellen siihen että pihtaa puh.numeroaan. Mutta minkä täytisen takia pitäisi olla joka tahon tavoitettavissa?

Uusimmat

Suosituimmat