Mielen manipuloitavuus

Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011

Niin, mihin ryhmään kuulut?
Mouho voidaan luokitella ryhmään 4.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Sivut

Kommentit (26)

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

kuudes varmaankin. niin ja olen uskovainen, että kiitos itsellesi vaan.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

Mikä kaikki nyt sitten lasketaan manipuloinniks.. Pelkällä ilmeellä antaa paljon erillaisia ajatuksia omasta itsestään, eikö jo se ole manipulointia?

Per se

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
taucalm
kuudes varmaankin. niin ja olen uskovainen, että kiitos itsellesi vaan.

Ole hyvä.
No ei vaan. Just kidding, Jeesus saves!

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Vaikka olen agnostikko niin silti olen uskovainen!

1) Agnostikko olen silloin kun joku venäläinen bussikuski kyyditsee meitä pitkin mutkaista Finnoontietä Espoossa mäet hurjastellen ohi tien pientareessa kasvavien koivujen
2) Ateisti olen silloin kun olen kohdannut jälleen uskovan ystäväni dogmaattisuuden ja reaalimaailman törmäyksen aiheuttaman hullunkurisen tilanteen.
3) Uskovainen olen krapulassa, kuunnnelen seuraavaa biisiä..:http://www.youtube.com/watch?v=Oi0NQwW5j_s Se jotenkin rauhoittaa mieltä kun sydän hakkaa toiseksi viimeisiään..

Siis jotenkin tuntuu siltä että vaikka tarkoitus on ollut äänestyksessä hyvä niin vähän on menty metsään. Voihan joku olla ei-uskovainen ja silti helposti ohjailtavissa toisen mielen mukaan..
Ehkä toi oli sitä piilovittuilua...Asenteellinen äänestyksen asettelu tuntuu vähän pahalta...No meidän objektiivisuuteen pyrkivien mukanörttien näkemyksen voi tietysti teilata olan kohautuksella..

-

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

Varmaan tuo vaikea manipuloida pitää parhaiten paikkansa. Syy on sosiaalinen poikkavuuteni. Ne kikat jotka toimivat normaali-ihmiseen eivät toimi minuun. Enemmän siitä on kuitenkin haittaa elämässä kuin hyötyä, koska poikkeavuus aiheuttaa myös mm. heikon kyvyn tulkita sosiaalisia vivahteita (esim. kirjoittamattomia sääntöjä, ihmisten ajatuksia ym.) ja heikon kyvyn nauttia normaaleille tarkoitetusta viihteestä.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
baal1984
Vaikka olen agnostikko niin silti olen uskovainen!

1) Agnostikko olen silloin kun joku venäläinen bussikuski kyyditsee meitä pitkin mutkaista Finnoontietä Espoossa mäet hurjastellen ohi tien pientareessa kasvavien koivujen
2) Ateisti olen silloin kun olen kohdannut jälleen uskovan ystäväni dogmaattisuuden ja reaalimaailman törmäyksen aiheuttaman hullunkurisen tilanteen.
3) Uskovainen olen krapulassa, kuunnnelen seuraavaa biisiä..:http://www.youtube.com/watch?v=Oi0NQwW5j_s Se jotenkin rauhoittaa mieltä kun sydän hakkaa toiseksi viimeisiään..

Siis jotenkin tuntuu siltä että vaikka tarkoitus on ollut äänestyksessä hyvä niin vähän on menty metsään. Voihan joku olla ei-uskovainen ja silti helposti ohjailtavissa toisen mielen mukaan..
Ehkä toi oli sitä piilovittuilua...Asenteellinen äänestyksen asettelu tuntuu vähän pahalta...No meidän objektiivisuuteen pyrkivien mukanörttien näkemyksen voi tietysti teilata olan kohautuksella..

Tuo pyhä kolminaisuus kuvaa hyvin Mouhon uskonnolista vakaumusta.

Tarkoitus oli hyvä, kuten Mouholla aina.
Tarkoitus oli manipuloida äänestäjiä provosoivalla ja asenteellisella asettelulla.
Tarkoitus oli myös pohtia, onko se, jota ihmiset kutsuvat Omaksi Vankkumattomaksi Tahdoksi, todella omaa tahtoa. Vai sittenkin kasvuympäristön, mainosten, elokuvien, kirjojen..(jatka listaa haluamallasi ulkosyötteellä) ja synnynnäisen persoonallisuuden synteesi, jonka aivot tulkitsevat Tahdoksi.

Vierailija

Tottahan toki olen manipuloitavissa, vaikka diagnoosini on paranoidinen skitsofrenia F20.0.

Vastasin kumminkin etten olen vaikeasti manipuloitava, mutta hyväuskoisuuteni ei siitä kylläkään kerro.

KKHS
Seuraa 
Viestejä368
Liittynyt23.11.2005
Carum carvi
Taitavaa manipulointia ei kohde edes huomaa.

Sehän on sitä tavallisinta manipulointia. Manipuloija ei välttämättä itsekään sitä huomaa. Taitava manipuloija saa ihmiset tekemään jotain vasten tahtoaan, ja tajuamaan miksi niin teki.

Ollessani joskus torimyyjänä, kummitätini osti naapurikojusta jotain "ihmerättejä". Kojulleni tullessa hän kirosi sitä että myyjä ylipuhui hänet ostamaan silkkaa roska kovalla hinnalla. Se on melko hyvää manipulointia.

Vierailija

Kyllähän kaikki on manipuloitavissa. Jopa Jack Bauer ja Kuk Norris.

Kaikki riippuu ainoastaan manipulointikeinoista. Jo sekin ettei ole manipuloitavissa on eräänlaista manipulaatiota.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
KBolt

Kaikki riippuu ainoastaan manipulointikeinoista. Jo sekin ettei ole manipuloitavissa on eräänlaista manipulaatiota.

Norrisia ei kyllä pysty kukaan manipuloimaan. Walkkerin kiertopotku on niiiiiiin kankea ja hidas et buutsi osuu aina päähän vaikka miten koittas manipuloira.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
KBolt

Varmasti kyllä. Mutta massamanipulaatio (mainonta, poliittinen propaganda ym.) tehdään perusrahvaan aivoille. Se vetoaa ihmisiin, jotka haluavat pönkittää asemaansa yhteisössä "olemalla niin kuin muut". Tuo propagandan levittäjille riittää, että se tehoaa 70 %:iin ihmisistä. Sillä porukalla on ostovoimaa pyörittämään suuryrityksiä ja äänestysvoimaa pitämään saman valtaeliitin vallassa vuosikymmenestä toiseen. Pieni änkyröivä joukko on isossa skaalassa toissijainen, vaikka epäilemättä ihminen kuin ihminen on manipuloitavissa, kunhan manipuloija tutustuu siihen mikä juuri siihen yksilöön tehoaa ja osaa manipuloida yksilöllisesti. Tosin harvioin sellainen manipulointi tuottaa kulujensa edestä mitään, joten se on varsin harvinaista.

Vierailija

Kummallisinta manipulointia on ns. "nakkijono"-manipulointi.

Ensin huudellaan kaikkea paskaa ja sitten kun suorittaa ns. "puheenlopetuksen" niin aletaan vinkua että "tää käyttää väkivaltaa...". Kaikkee sitä näkee

Vierailija

Ketä tahansa voidaan manipuloida kun uhkaillaan väkivallalla. Yhteiskunnan rakenteiden ylläpitäminen perustuu väkivaltaan. Kaikki on hyvin ja sujuu kunhan pysyt ruodussa mutta jos pikkasenkin poikkeat teoissa tai ajattelussa hyväksytystä niin huonosti voipi käydä.

Toisinajattelu on suurin synti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat