Rannemurtuma

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oli 23.2.2011 kun kaaduin ja ranteeseen sattui. Keskussairaalassa kättä vedettiin ja siihen laitettiin kipsiside.

Kolmen viikon kuluttua sanottiin luiden liikkuneen ja tehtiin leikkaus. Asennettiin ulkoinen laite, joka piti luita paikoillaan.

26.4.2011 laite otettiin pois. Minulle sanottiin, että enää ei tarvitse tulla.

Iho parani luihin tehtyihin reikiin kiinni. Kättä liikuttaessa se antaa inhottavia tuntemuksia kuin se vääntäisi vatsaa nurin.

Enemmän olen kuitenkin huolestunut siitä, kun käsi on ollut 23.2 alkaen koko ajan turvoksissa. Joudun lämmittämään kättä vedessä, jotta sormet taipuvat jumpatessa.

Mistä turvotus voi johtua? Onko turvotuksella ja oksettamisen tunteella yhteys?

Kommentit (2)

Vierailija

Käy näyttämässä käpälääsi lekurilla, mielellään sen leikanneella kirurgilla jos mahdollista.

Ikävin vaihtoehto turvotuksille ja kummille tuntemuksille on vaiva nimeltä CRPS... Toisaalta jos eksterni fiksaatio poistettiin vasta 26.4 voi käsi kenties oireilla vielä senkin jäljiltä.

Vierailija

Kiitos vastauksesta! Olen jo kerran soittanut leikanneelle kirurgille. Hän sanoi, että kättä täytyy pitää nukkuessa koholla tyynyn päällä. Pidän kättä tyynyllä, mutta ei siitä kuitenkaan ole ollut apua.
Kun näin miten kiireistä osastolla oli, tuntuu ettei kehtaisi soittaa sinne saati varata aikaa.
Ehkä tästä on vain kulunut liian vähän aikaa, kuten kirjoitit.
Eräällä tutullani on CRPS. Toivon ettei kädessäni olisi ainakaan se.

Uusimmat

Suosituimmat