Silmät kyyneltyy herkästi

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minun olisi täysin mahdotonta laulaa tunteellista laulua vakavissani koska minulla tulee reaktio että silmät kostuu. Samaten jos liikutun tai saan musiikista väreitä niin voi kostua, jos on tunteellista musiikkia. Tuntuu kuin menisi sipulia silmiin usein. Olen mies. Olenko vaan herkkä persoona vai onko tuo normaalia, mites teillä muilla?

Joskus haluaisin laulaa kuin Gregorian mutta ei pysty kun silmät kostuu ja se on kiusallista.

http://www.youtube.com/watch?v=DJz8b95Rw8o

くそっ!

Kommentit (13)

Vierailija

Mielestäni tämä ei ole emotionaalinen ilmiö vaan johtuu jostain muusta koska itselläni samaa tulee monissa muissa asioissa vaikken yrittäisi tunteellisesti tehdä mitään esim laulaa.

Vierailija

Onhan se normaalia. Ja monien naisten, kuten itseni, mielestä varsin ihailtava piirre miehessä, tunteellisuuden osoitus. (Voi sitä tietenkin olla tunteellinen muutenkin, mutta siis tuo on yksi merkki siitä.)

Minulla isän puolen suvussa useimmilla tulee kyynelet silmiin kuvailemallasi tavalla herkästi, myös isällä, ja sama piirre on minulla. Äitini puolelta taas en ole nähnyt koskaan kenenkään kyyneltyvän, eivät suinkaan ole tunteettomia, mutta eivät vain ole niin herkkiä. Itse joskus ajattelen, että olisi kiva, jos ei jossain konsertissa alkaisi silmät kostua niiin helposti, tai että pystyisi puhumaan surullisistakin asioista äänen värähtämättä, mutta en ole kuitenkaan kyynelherkkyyttä juuri kokenut haittana. Aika yleinen piirre se kai on, konserteissa näkee kyllä muitakin tunteellisia, jos vähän vilkaisee sivuilleen.

Vierailija

Ihan mielenkiintoinen ilmiö. Itselläkin joskus kirvelee silmiä tunteellisissa tilanteissa, varsinkin jos on porukkaa ympärillä, vaikka en todellakaan tunne mitään sisälläni sillä hetkellä. Jotenkin silmät reakoivat tilanteeseen ilman tunteitakin. Johtopäätös: silmien kyynelehtimistä hallitsee eri aivojen osa, kuin tunteita. Tunteet tietääkseni sijaitsevat vasemmassa aivopuoliskossa jossain ja keeneleiden tuottoa hallitsee autonominen hermosto jostain selkäytimestä. Jännä.

Vierailija
kabus
... varsinkin jos on porukkaa ympärillä...

Itsekin olen huomannut, että muiden ihmisten läsnäolo usein tehostaa tunteita. Saman elokuvan katsominen herättää huomattavasti kovempia reaktioita muiden kanssa katsottaessa, kuin mitä yksin katsoessa. Sama pätee myös konserteissa ja muissa.

Eikä tarvitse edes olla järin surullinen tai muunlainen olo, että silmät kostuvat tai muuta tahdosta riippumatonta elehdintää alkaa esiintyä.

Vierailija
homo

Itsekin olen huomannut, että muiden ihmisten läsnäolo usein tehostaa tunteita. Saman elokuvan katsominen herättää huomattavasti kovempia reaktioita muiden kanssa katsottaessa, kuin mitä yksin katsoessa. Sama pätee myös konserteissa ja muissa.

Minä ainakin yritän esittää mahdollisimman kovaa ja tunteetonta, jos on muita ihmisiä katsomassa esim. herkkää elokuvaa samaan aikaan.
Yksin ollessa voikin ulvoa estoitta.

Vierailija
homo
kabus
... varsinkin jos on porukkaa ympärillä...

Eikä tarvitse edes olla järin surullinen tai muunlainen olo, että silmät kostuvat tai muuta tahdosta riippumatonta elehdintää alkaa esiintyä.

Joo, mutta kun en tunne mitään. Tulee samanlainen reaktio, kuin olisi roska silmässä. Ja tuntuu yhtä mukavalle.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Mikä tahansa vähänkin hohdokkaampi taidekokemus (yleensä musabiisi), tai sitten jokin koskettava juonikuvio tv:n annissa (taannoin tositapahtumiin perustuva eutanasiajuttu) pakkaa heti kuristusta kurkkuun ja meinaa kostuttaa silmät. Todennäköisimmin silloin kun olen yksin kuin muiden seurassa. Joidenkin tiettyjen biisien kohdalla oikein ärsyttää kuinka automaattisesti itketysolo iskee heti kun päästään itkettävään kohtaan. Kyllä sitä haluaisi taiteesta nauttia ilman pahaa oloa.

Vierailija

Minä en itke kovinkaan helposti kun on ihmisiä ympärillä, mutta yksin ollessa kaikki tunteellinen musa tai telkkariohjelmat itkettävät aika herkästi. Samaa reaktiota en saa aikaan muiden ollessa paikalla, ei onnistu vaikka haluaisinkin. Minua varmaan pidetäänkin hieman kovatunteisena kun kukaan ei tiedä että yksin ollessani saatan itkeä pillittää TV- mainoksille

Vierailija
jees
Voi elämä näitä tunnevammaisia poloisia

Tunnevammaisella kyllä tarkoitetaan enemmän sellaisia, jotka eivät osaa ilmaista kunnolla tunteitaan tai ovat tunnekylmiä.

Tunteitaan ilmaiseva, esim. musiikista liikuttuva ihminen ei ole tunnevammainen.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Honeys & Bees

Hei mikä tää on tää juttu ku joku itkee, ni tuntuu siltä ku niiku ois roska silmässä, mut ei niiku tunnu miltään ja sit tulee vetta silmästä ja on semmonen vähän ärsyttävä olo?

Se on aivan normaali reaktio elämän koskettaviin hetkiin ja sinun tapauksessasi kyse saattaa olla kyvystä jolle on annettu nimi empatia. Empatia on kyky joka mahdollistaa asettumisen toisen asemaan ilman että itse tarvitsisi kokea epämiellyttävää kokemusta suoraan.

Ole siis onnellinen ärsyttävästä tunteestasi! Se vain kertoo siitä, ettet ole ihan hukkaan heitetty tapaus, vaan aivoissasi on kuin onkin rakenteellisesti mahdollista tuntea oikeita tunteita. Se ei kuitenkaan sinusta tervettä tee, vaan tarvitset vielä roppakaupalla elämänkokemusta ymmärtääksesi rakentavan tavan käsitellä tunteitasi ilman että ne jatkuvasti kääntyisivät ahdistukseksi.

Uusimmat

Suosituimmat