Dynamo Teknologian tunnille

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Innostuin tänään generaattoreista tuli vastustamaton halu rakentaa tuulivoimalaitos.

Mutta, mulla ei ole kokemusta näistä hommista ja haluaisin tietää että kuinka voimakas sen magneetin dynamon sisällä pitäisi olla.

Onko tämä liian iso? http://www.supermagnete.de/fin/S-12-06-DN

Kommentit (13)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
eikka492
Innostuin tänään generaattoreista tuli vastustamaton halu rakentaa tuulivoimalaitos.

Mutta, mulla ei ole kokemusta näistä hommista ja haluaisin tietää että kuinka voimakas sen magneetin dynamon sisällä pitäisi olla.

Onko tämä liian iso? http://www.supermagnete.de/fin/S-12-06-DN[/quote]
Pitäis tietää että minkä kokoista myllyä oot suunnitellu.

Vierailija

Ajattelin että dynamon halkasija olisi jotain 4-5cm, itse tuulimyly olisi jotain puolimetriä pitkä, ja siipien pituus 20cm.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
eikka492
Ajattelin että dynamon halkasija olisi jotain 4-5cm, itse tuulimyly olisi jotain puolimetriä pitkä, ja siipien pituus 20cm.

Itse lähtisin kokeilemaan vanhanaikasella pokupyörän dynamolla. Noilla mitoilla kun ei mitenkään saa muuta kuin kännykän ladattua. Sitä ihmetellessä voi sitte miettiä että mitä ominaisuuksia haluaa. Dynamoa/generaattoria ei kannata ruveta itse vääntään. Paitsi jos tykkää askarrella. Itse rakennellusta tulee kuitenkin huono. Vaikkakin hieno.

Vierailija

Ei sen dynamon tarvitsekkaan olla tehokas, kunhan saa pienen lampun palamaan, esim.superkirkaan ledin. Pitäisi saada 4V ja 0,1 mA.

Vierailija

Niin pitäisi. ehkäpäi siihen tehdä vaihtoehtoisen pään jotta se toimisi vesivoimalla?
No, tuuli tulee olemaan ongelma.
Tkaisin aiheeseen. Onko linkittämäni magneetti sopiva?
Ajattelin että käämissä olisi n. 2000 kierrosta kuparilankaa, jonka paksuus on määrittelemätön. ( pala pvcputkea, jossa on reunat, kiinni sorviin ja kierrokset 2000rpm siten ajastin päälle.)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
eikka492
Niin pitäisi. ehkäpäi siihen tehdä vaihtoehtoisen pään jotta se toimisi vesivoimalla?
No, tuuli tulee olemaan ongelma.
Tkaisin aiheeseen. Onko linkittämäni magneetti sopiva?
Ajattelin että käämissä olisi n. 2000 kierrosta kuparilankaa, jonka paksuus on määrittelemätön. ( pala pvcputkea, jossa on reunat, kiinni sorviin ja kierrokset 2000rpm siten ajastin päälle.)

Noiden speksien perusteella en osaa sanoa mitään.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
eikka492
Kiitos!
Meni kyllä suunitelmat uusiksi...

Eiku hommaa polkupyörän dynamo ja mounttaa siihen jonkun sortit ropelli. Sitte katot mitä tapahtuu. Kokeile jaksaako pyöriä vielä kun se superkirkas ledi on kiinni.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
eikka492
En kyllä tiedä salliiko ope sen että käytän valmista generaatoria, mutta kysytään maanantaina.

Ai. Generaatorin rakentelu ei oo ihan yksinkertaista. Ainakin työkalut pitäis olla kunnolliset. Ja laskentakaavat hallinnassa.

Uusimmat

Suosituimmat