Miksi huippaa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tulin jonkin aikaa sitten saunasta ja sen jälkeen on huimannut. Johtuuko se liian alhaisesta vai korkeasta verenpaineesta? Normaalisti verenpaineeni on alhainen.

Vai olenko istunut liian kauan tietokoneella?

Makasin lattialla vähän aikaa jalat nostettuna tuolille. Ei auttanut.

On sellainen "light headed" olo.

Kommentit (13)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Jos olisi minusta kyse, niin alhainen verenpaine. Juo kivennäisvettä, voi johtua myös nestehukasta. Lattialla makoilu on aika huono asia sen suhteen, että kun sieltä nousee, niin taas huippasee. Kätevämpää on kumartua ja odottaa että hetken huippaus menee ohi ja sitten nousta varovasti ja leuka pystyssä ylös, niin että kaulavaltimot pääsevät tuomaan verta esteettömästi päähän (yhden hoitsututtavan neuvoma kikka).

Toki voi olla jotain vakavampaa, etenkin jos jatkuu pitkään eikä helpotu näillä konsteilla. Huomenna lääkäriin.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Ne alkoivat eilen. Mahtoiko sitten johtua siitä...ei ole ennen kyllä noin voimakasta huimausta ollut.

Olen niin kyllästynyt tähän, aina menee pari ekaa päivää pilalle. Onko olemassa lääkkeitä tai muita keinoja, joilla voisi lyhentää niiden kestoa? Taannoinhan kirjoitettiin jostain uusista e-pillereistä, joita voisi syödä yhteen menoon ilman menkkoja.

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Sokeria ja suolaa minäkin veikkaan, sillä myös alhainen verensokeri huimaa. Siis nälkä. Tottumattomalle pelkkä sauna voi tehdä huimauksen, mutta en usko sinua tottumattomaksi saunojaksi.

Vierailija

Kun istuu pitkään rentoutuneena ja sitten nousee nopeasti ylös niin hetken ns. näkee tähtiä aina ja ns. huippaa vaikkei sinällään mitenkään vahvasti, jännä ilmiö sinällään.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
väläys
Olen niin kyllästynyt tähän, aina menee pari ekaa päivää pilalle. Onko olemassa lääkkeitä tai muita keinoja, joilla voisi lyhentää niiden kestoa? Taannoinhan kirjoitettiin jostain uusista e-pillereistä, joita voisi syödä yhteen menoon ilman menkkoja.

Tämä ei ole kehoitus olla noudattamatta lääkkeiden annosteluohjeita, mutta joku lääkäri sanoi joskus, että se E-pillerien taukoviikko on lähinnä siksi, että naiset kokevat kuukautisten loppumisen jotenkin luonnottomaksi. Ja niitä siis voisi samoilla haitoilla vetää jatkuvasti putkeen. Mutta toisaalta lääkärien suhteutuminen lääkkeisiin (ja yleensä terveyteen) on usein todella leväperäistä. Mutta eiköhän gynekologilta löydy viralliset tropit siihen, jos haluat kuukautisista eroon.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
väläys
Ne alkoivat eilen. Mahtoiko sitten johtua siitä...ei ole ennen kyllä noin voimakasta huimausta ollut.

Hormonikierrukka lopettaa ne kokonaan.

Vaude, olen jostain syystä aina pitänyt sinua miehenä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Aweb:

Minä luulin sinua aluksi naiseksi.

Neutroni:

Mutta toisaalta lääkärien suhteutuminen lääkkeisiin (ja yleensä terveyteen) on usein todella leväperäistä.

Niin, ja toisaalta en haluaisi kiskoa hormoneita. Jotkut luonnonmukaisemmat konstit voisivat olla parempia. Liikunta?
Jostain luin että avokadon syöminen säännöllisesti auttaisi, koska siinä on K-vitamiinia, voisi vähentää anemiaa tai jotain.

Vierailija

Verenpaineen äkillisisestä vaihtelusta tuo johtuu. Monilla ihmisillä on sitä. Samankaltaisia oireita voi tulla sekä korkeasta, että matalasta verenpaineesta. Yleensä johtuu kuitenkin matalasta verenpaineesta sillä yleensä saunassa verenpaine laskee. Kylmän veden suihkuttelu jalkoihin auttaa joitakin saunasta ulos tultaessa. Tämä supistaa jalkojen suurimpia verisuonia = verenpaine nousee. Tuskin tarvii vielä mitään vp-lääkkeitä yhden kerran perusteella edes harkita. Pelkkä liian nopea lämpötilan vaihdoskin voi aiheuttaa tuota.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
väläys
Aweb:

Otan tuon imarteluna.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb
väläys
Aweb:

Otan tuon imarteluna.

Haluaisitko olla mieluummin nainen?

Uusimmat

Suosituimmat