Huu ja haa aina uudelleen vaan...

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Viime viikkoina näitä viestejä on tupsahdellut postilaatikkoon useasti päivässä:

Sun, 08 May 2011 12:32:16 +0200
Lähettäjä: Lähetyksen tila sunnuntai

Vastaanottaja: omanimi@omaosoite.fi

Vastausosoite: mail@send.ylivoimainen.com

Otsikko: Ongelmia LED-television toimituksessa
Tämä viesti on kirjoitettu eri merkistöllä kuin mikä sinulla on käytössä. Jos viesti ei näy oikein, niin napauta tästä aukaistaksesi viestin uudessa ikkunassa.
Emme valitettavasti pysty toimittamaan Samsungin 50 tuuman LED-televisiota,
koska osoitetiedot ovat puutteelliset.

Et ehkä ole ilmoittanut meille täydellistä osoitettasi.

Pyydämme sinua täyttämään puuttuvat osoitetiedot pikimmiten, sillä
muuten sinulla ei ole mahdollisuutta saada palkintoa.

Osoitetietoihin pääset tästä
http://send.ylivoimainen.com/link.php?M ... 2&L=40&F=T

Onneksi nämä huuhaahihhulit eivät luikertele lierotarjouksineen luokseni muin tavoin kuin pommittaen sähköpostiani ja onneksi on ´delete`-näppäin. Minua vain riepoo se, että näiden viestien vastaanottajan luulotellaan todella olevan vain osoitetietojen kirjoittamisen päässä arvopalkinnosta. Toki tämä massapostittaja on - todennäköisesti nlykylakia valvovaa kerbedosta miellyttääkseen - muotoillut kirjoitettavansa "...muuten sinulla ei ole mahdollista saada palkintoa..." sen sijaan, että hän olisi ilmaissut: "...muuten et saa palkintoa"...
En kuitenkaan voi väittää, etteikö pettymyshitunen hiipisi mieleeni, kun luen tällaisia valelupauksia. Itsellänihän olisi käyttöä niin komealle telkkarille kuin etenkin tietokoneelle - tai lisärahalle! Alkukantaiselta pettymykseltä välttyisin, jos arpajaisia mainostettaisiin esimerkiksi kehottaen: "Osallistu juuri nyt ja voita TV". Toki näinkin itse asiassa ymmärrytetään osallistumisen sinänsä riittävän vastaanottimen voittamiseen mutta on ero sillä, ilmoitetaanko viestin saajan kenties jo voittaneen jotain vai hänellä olevan osallistuttuaan mahdollisuus voittaa jotain. Todellisuudessahan mahdollisuus saada palkinto on häviävän pieni mutta ei kuitenkaan olematon. Tämän me kaikki toki ymmärrämme ...?

Kommentit (6)

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Tänäänkin poimin postilootastani 75 roskaa, jotka kaikki virtuaalikolahtivat luukusta eilisen keskipäivän jälkeen! Katselin lähettäjänimiä, joista osa oli ´etunimi sukunimi`-muotoisia ja supisuomalaisen oloisia. Epäilen kuitenkin, ettei minua postipommittanut Maija Virtanen ole ihan oikeasti Maija Virtanen, vaan lähettäjä voi olla mikä vain.
Valitettavasti en voi kuunnella edellisviestin sisältämän linkin takana lymyävää kappaletta, sillä käytän tietokonetta kirjastosta - hiljaisuuden valtakunnasta.

Vierailija

Eikös se ole kivaa kun naisille tuppaa roskapostia? Naiset kun tykkää siivota.
Turha niitä spämmejä on miehille postittaa.

Vierailija
Piru Naiseksi
Tänäänkin poimin postilootastani 75 roskaa, jotka kaikki virtuaalikolahtivat luukusta eilisen keskipäivän jälkeen! Katselin lähettäjänimiä, joista osa oli ´etunimi sukunimi`-muotoisia ja supisuomalaisen oloisia. Epäilen kuitenkin, ettei minua postipommittanut Maija Virtanen ole ihan oikeasti Maija Virtanen, vaan lähettäjä voi olla mikä vain.
Valitettavasti en voi kuunnella edellisviestin sisältämän linkin takana lymyävää kappaletta, sillä käytän tietokonetta kirjastosta - hiljaisuuden valtakunnasta.

Ei niitä viestejä sinne postiin ihan vahingossa tule. Omaa aktiivisuuttasi on tarvittu edes mutkan kautta.

Kukaan ei lähetä spämmiä arvaamalla sähköpostiosoitteita, olisi meinaan aika suuri hukkaprosentti semmoisella postituksella...

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008
Taivaantallaaja
...Kukaan ei lähetä spämmiä arvaamalla sähköpostiosoitteita, olisi meinaan aika suuri hukkaprosentti semmoisella postituksella...

Itseasiassa lähettää, mutta aika harvoin suomalaiselle nimelle. Yleensä riittää että osoite vaan on jossain, robotit sen sieltä sitten äkkiä noukki spämmerille.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Mikähän ratkaisee sen, miten helposti sähköpostiosoite tarttuu robotin tassuun? Käytössäni on puolisenkymmentä osoitetta mutta vain pariin niistä tulvii roskia. Toinen roskaimureistani on vieläpä käyttäjälle maksullinen osoite!
Eipä virtuaalisten jätteiden heivaamisessa isoakaan vaivaa ole, joten en viitsi nähdä vaivaa tai varsinkaan uhrata rahaa saadakseni kunnon suodattimen. Sitä paitsi pelkään hienoisesti, että filtteri voi siivilöidä töryksi myös minulle erittäin tärkeän viestin. Joutuisin siis joka tapauksessa tutkimaan suodatusjäännöksenkin itse!

Uusimmat

Suosituimmat