Sointukulku

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Zekkailen tässä ulos onko täällä muusikkoja - kumpi mielestäsi parempi biisiaihio (peruskaura-kaupalliseen käyttöön) I-iv-IV(ii)-V vai I-IV-iii-IV:n?
eka siis tietenkin I-vi-IV-V, höh

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija
Pirpana
Lepakko
Miten kysymys liittyy lääketieteeseen tai terveyteen...?

Terveyteenhän musiikki nyt ainakin liittyy

No niinpä liittyykin - arvaakohan noita kokeilla ominpäin...

Vierailija
Lepakko
Miten kysymys liittyy lääketieteeseen tai terveyteen...?

Pirpana osui jo, musiikilla on kai vaikutuksia ihmiseen - myös positiivista.
Niin miksi i tai I. Tämä just yrittää karsia niitä musiikista kiinnostuneita. Siis tietenkin mollit ja duurit. En nyt viitsinyt lähteä joka sointua - dimejä, maj7:a ja muita esittämään, ne sitten arreissa paremmin.

Vierailija

Niin kyllä minä olen ammattimuusikko, mutta kun sinä olet jazzmuusikko, niin mietin, onko nuo pikku-i:t jotain ihmejuttuja

Vierailija
CE-hyväksytty
Tokan viimeseks soinnuks laittaisin V. Sois sillain ainakin popimmalta eli kaupallisemmalta.

Täähän se kysymys just oli. Toi IV kierron lopussa on kyllä melkein yhtä miljoona kertaa käytetty, eniten kai country-hommissa. V ( tai siis kakkosvitonen ii-V) on tietenkin se looginen. Kertsareista nyt tietty puhutaan. Ei nyt tuu isoista hiteistä äkkiseltään mieleen kuin U2:n "With or Without You" tai Cher:in (Dianne Warren tietty) "Believe". Onhan niitä miljoona niitäkin...kumpi on susta hashshsumpi

Vierailija
Pirpana
Niin kyllä minä olen ammattimuusikko, mutta kun sinä olet jazzmuusikko, niin mietin, onko nuo pikku-i:t jotain ihmejuttuja

on ne kyllä ihmejuttuja... ei ku anglosaksien kanssa joutuu aina miettimään toisin ku me joille esim H on ihan oikea sävel jne. jne kyllä sä tiedät

Vierailija
CE-hyväksytty
jazzlash
kumpi on susta hashshsumpi

En tunne termiä...

Sori tajusin että luulit mua hörhöksi. Tarkoitin alkujaan tietenkin sitä että onko täällä ketään, joka ymmärtää tätä musiikin tekemispuolta, ja löysin siis esim. sinu ja Pirppiksen - hyvä. Ajattelin vain että mikä on teidän mielestä kiva just kun toi 1534:nen on tekemässä comebackiä 90- ja 00-luvun poikabändi-invaasion jälkeen.

Vierailija
CE-hyväksytty
jazzlash
kumpi on susta hashshsumpi

En tunne termiä...

Jep, pitää olla ammattitutkinto, että tuon termin tietää

Vierailija

Mä oon hirveen huono ottamaan poppismusaan kantaa. Kaikki on jo keksitty. Itse yrittänyt sävellellä jotain metallimusaa modaalista kontrapunktia apuna käyttäen, mutta on vähä jääny. Vaikka se vois ollakin jotain uutta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat