Epätodellinen olo

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

hei, olen uusi täällä ja kysyisin tämmöistä asiaa kun;

mulla esiintyy epätodellista oloa. mistä tämä mahtaisi johtua?
minulla on korvat todella tukossa ja pitäisi käydä lääkärissä. voisiko siitä johtua, vai jostain muusta?

kiitos. -niklas

Kommentit (14)

Vierailija

Saattaapi olla korvatulehdus. Jos ei ole niin kehotan menemään sellaiselle lääkärille joka tutkii verisuonisairauksia. Sellainen syndrooma on jossa henkilö jännittää niskaa tietämättään --> pään verisuonet on aika kovilla...

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
niklas

minulla on korvat todella tukossa ja pitäisi käydä lääkärissä. voisiko siitä johtua, vai jostain muusta?

kiitos. -niklas

Onko sinulla käytössä jotain lääkkeitä tällä hetkellä? Jotkin lääkkeet voivat aiheuttaa kuvaamiasi tuntemuksia. Myös ilman reseptiä saatavat lääkkeet.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Vierailija

Kyse on luultavasti dissosiatiivisesta oireesta: depersonalisaatio tai derealisaatio. Voi liittyä mm ahdistukseen.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32560
Liittynyt6.12.2009
niklas

kiitos. -niklas

Jatka kirjoittelua, lue arvauksia tältä palstalta, älä mene missään nimessä lääkäriin vaan odota että tilanne vaan pahenee.

Heräsitko?

Vierailija
Jatka kirjoittelua, lue arvauksia tältä palstalta, älä mene missään nimessä lääkäriin vaan odota että tilanne vaan pahenee.

Jep. näin kannattaa tehdä.
Sitten vasta lääkäriin kun täällä on varmistunut mikä tauti on kyseessä. Tulee paljon halvemmaksi kun ei tarvitse turhaan tutkia ja osoittaahan se älykkyyttä kun itse on pystynyt asian selvittämään!

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
jussipussi
niklas

kiitos. -niklas

Heräsitko?

Oletko jo käynyt lääkärissä, Niklas?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32560
Liittynyt6.12.2009
Mouho
[quote="
Oletko jo käynyt lääkärissä, Niklas?

Juu samaa mieltä, lääkäriin kuin olisit jo!

Et ole enää Se,
joka alkoi lukea tätä virkettä.

Tästäkin samaa mieltä, tapahtuma ennemminkin

EV+
Seuraa 
Viestejä770
Liittynyt24.12.2010

Jos olet alle kolmikymppinen ja kokenut juuri ison elämänmuutoksen (omilleen muutto, uusi opiskelupaikka, parisuhteen alku/loppu ym.) näyttäisi skitsofrenialta.

Mars yleislääkärille. Muista kertoa palstalla sitten miten napit auttoivat.

Vierailija
EV+
Jos olet alle kolmikymppinen ja kokenut juuri ison elämänmuutoksen (omilleen muutto, uusi opiskelupaikka, parisuhteen alku/loppu ym.) näyttäisi skitsofrenialta.

Mars yleislääkärille. Muista kertoa palstalla sitten miten napit auttoivat.

Höpönlöpö, sanoo lääkäri. Mutta dissosiatiivisten oireiden takia täytyy tietty mennä vastaanotolle.

Vierailija

käytössä ei ole mitään lääkkeitä.

ahdistusta on ajoittain, oikeastaan sosiaalistentilanteiden pelkoa.

ja lääkäriin olen menossa ensiviikolla...

-niklas.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
niklas
käytössä ei ole mitään lääkkeitä.

ahdistusta on ajoittain, oikeastaan sosiaalistentilanteiden pelkoa.

ja lääkäriin olen menossa ensiviikolla...

-niklas.

Ahdistuskohtaukset voi tosiaan aiheuttaa dereaalisaatio- ja dissosiaatiotuntemuksia, joihin nuo oireesi sopivat. Mutta antaa lääkärin diagnosoida, hyvä että olet menossa.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Fyysinen epätodellinen olo: korvat tukossa > tasapainoaistin häiriö? Huippaa? Tension neck? Lihasjumit voivat aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia. Itsellänikin välillä olo kuin kerrassaan humalassa tai ties missä mömmöissä, ja useimmiten syyksi paljastuu että niska-hartiaseudun lihakset ovat menneet aivan jumiin.

Mutta odottakaamme lekurin näkemystä.

Uusimmat

Suosituimmat