Espanjassa kapinoita- lopun alkua?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Että tämmöstä tällä kertaa...
Protesteihin arvioitu osallistuneen 20k+ ihmisiä, kumminkin vähän vielä, mutta jostakinhan ne aina alkavat.
Pahoin pelkään, että kansannousut jatkuvat välimeren rannalla ja tällä kertaa on Espanjan vuoro.
Maassa työttömyysprosentti huitelee 20% paremmalla puolella, joten vihaisia ihmisiä riittää...

http://edition.cnn.com/2011/WORLD/europ ... .protests/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-13437819

Ja jotain kuvaa paikan päältä...

http://youtu.be/ar2nmOQZEjw

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Edelleen pidän omituisimpana sitä seikkaa että mikään muu suomalainen media YLE:ä lukuun ottamatta ei ole asiaa mitenkään noteerannut ainakaan verkossa.

Vierailija
barbababa
Edelleen pidän omituisimpana sitä seikkaa että mikään muu suomalainen media YLE:ä lukuun ottamatta ei ole asiaa mitenkään noteerannut ainakaan verkossa.

Oisiko syynä se että yle on ainoa puolueeton media suomessa ? Sitäpaitsi tämä tilanne on toistunut jo niin moneen kertaan, ettei siinä pitäisi olla mitään yllättävää.

Vierailija

.[/quote]

Pseudohippi
Minä itse
Protesteihin arvioitu osallistuneen 20k+ ihmisiä,

"About 2,000 young people"
arvioitiin täällä:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-13437819[/quote][/quote]

"About 2,000 young people angry over high unemployment have spent the night camping in a famous square in Madrid as a political protest there grows."

Kannattaa lainata koko kappale niin ei jää epäselvyyksiä, eli noi 2000 viettivät yön siellä aukiolla ja päivällä kerääntyy enemmän porukkaa.

...have spent the night... = ovat viettäneet yön

Ainakin omalla englannin kielen taidollani kääntäisin noin

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006
Minä itse
.
Pseudohippi
Minä itse
Protesteihin arvioitu osallistuneen 20k+ ihmisiä,

"About 2,000 young people"
arvioitiin täällä:

"About 2,000 young people angry over high unemployment have spent the night camping in a famous square in Madrid as a political protest there grows."

Kannattaa lainata koko kappale niin ei jää epäselvyyksiä, eli noi 2000 viettivät yön siellä aukiolla ja päivällä kerääntyy enemmän porukkaa.

...have spent the night... = ovat viettäneet yön

Ainakin omalla englannin kielen taidollani kääntäisin noin[/quote]
Luin kyllä molemmat linkit kokonaan mutta en löytänyt arviota 20 k osallistujista. Sinänsä tuonkokoinen mielenosoitus jossain Espanjassa on aika pieni eivätkä ne kovin helposti ylitä uutiskynnystä esim. Suomessa.

"Kapina" on aika vahva sana jota myöskään yksikään lähteistäsi ei käytä.

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vierailija

Googlattuani seuraavilla: protests, spain, protesters ja tämän päivän osumia hakiessa löytyi seuraavia lukuja:

- n. 20000 Madridissa

- n. 15000 Barcelonassa

- Protesteja noin 50 eri kaupungissa.

Lähteitä ei voi kyllä välttämättä kuvata luotettaviksi ja tekstissä mainitaankin että ainakin Barcelonan osalta arvio on tullu mielenosoituksien järjestäjiltä.

Vierailija

Minkä lopun alku tuo sitten on? Työttömyyden? Espanjan valtion? Ihan ymmärrettäväähän se on osoittaa mieltään tuollaisessa työttömyystilanteessa, enkä tuosta nyt mitään yhtäläisyyksiä vetäisi arabimaiden mellakoihin, jos sellaisia joku oli ehdottamassa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005
Mimei
Yhteinen tekijä on työttömyys. Se voi olla euron loppu.

Voi olla, mutta Euro ei ole syypää työttömyyteen. Vain hyvin pieni osa niistä töistä on siirtynyt köyhempiin euromaihin, suurin osa on kehitysmaissa kaukana Eurosta. Mutta pidän aivan mahdollisena, että jossain vaiheessa kurjistuva keskiluokka tekee lopun ökyluokan globalisaatiosta länsimaissa, ja wanha kunnon protektionismi nousee arvoon arvaamattomaan. Toivottavasti se onnistuu ilman isompaa väkivaltaa.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Espanjassa on metelöity maailman sivu. 70-luvulla siellä oli työttömyys luokkaa 45 %. Mm. sen seurauksena Espanjalla on aika inhimillisiä sosiaalilakeja. Pommit on paukkunu ja vuorilla ammuskeltu ihan kun oon ite ollu paikalla, joten tollaset pienet kylänmiesten napinoinnit on aika normia meininkiä siellä päin maailmaa. Sitten kun ETA ilmottelee taas pommi-iskuista, niin sillä pääsee ehkä uutiskynnyksen yli noin leveämmällä rintamalla.

No, on se hyvä, että nuoriso ihmettelee maailmanmenoa. Hui!

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

noone
Seuraa 
Viestejä577
Liittynyt20.3.2011
HaukiOlli
barbababa

Oisiko syynä se että yle on ainoa puolueeton media suomessa ? Sitäpaitsi tämä tilanne on toistunut jo niin moneen kertaan, ettei siinä pitäisi olla mitään yllättävää.

YLEkö puolueeton? Anna meidän nauraa!
Arvaapa miksi vaalitenteissä toimittajina oli suomenruotsalaiset?
Arvaapa miksi YLE on lähes kuoliaaksi vaiennut viimeisen gallub tuloksen Persuista?
Arvaapa miksi Riitta Uosukainen oli naama norsunvitulla vaali-iltana kun Persujen laarin sisältö paljastui?

MItä tulee Espanjaan; on kisa siitä kumpi kaatuu ensin, Espanja vai Italia.
Portugalin pakkotukea perusteltiin sillä ettei voi antaa Portugalin kaatua kun Espanja kaatuu sitten. Luulen että kaatuu ihan muutenkin. Karmee kupla asunnoissa esim joka on jo posahtanut Espanjassa. Luottotappiot tulee ihan just sillään.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
noone
Portugalin pakkotukea perusteltiin sillä ettei voi antaa Portugalin kaatua kun Espanja kaatuu sitten. Luulen että kaatuu ihan muutenkin. Karmee kupla asunnoissa esim joka on jo posahtanut Espanjassa. Luottotappiot tulee ihan just sillään.

Mä olen käsittänyt, että Espanjalla on melko tanakat takuurahastot pankkien kaatumisille. Että ei ihan heti pitäis ton takia kaatua.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
noone
HaukiOlli
barbababa

YLEkö puolueeton? Anna meidän nauraa!
Arvaapa miksi vaalitenteissä toimittajina oli suomenruotsalaiset?
Arvaapa miksi YLE on lähes kuoliaaksi vaiennut viimeisen gallub tuloksen Persuista?
Arvaapa miksi Riitta Uosukainen oli naama norsunvitulla vaali-iltana kun Persujen laarin sisältö paljastui?

Puolueeton ? Ei, mutta suurista medioista puolueettomin, koska sillä ei ole kytkentöjä talousmaailmaan mainosmarkkinoiden kautta, eli kytkökset ameriikantuuttiin puuttuvat. Täten YLEn ei tarvitse uutisoinnissaa tukea länsimaista talous- ja yhteiskuntajärjestelmää uutisoimalla valikoivasti.

Vierailija

Saa nähdä, tapahtuuko Suomessa mitään sitten kun takaukset realisoituvat maksettaviksi. Mitkä yritykset jäävät tänne osallistumaan velkatalkoisiin?
Entä jäävätkö ihmiset? Korkeasti kouluttautuneet kun voivat lähteä muuallekin, jonnekin missä ei tarvitse veroillansa kustantaa riskipankkien luottotappioita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat