Fuusio ja fissio energiantuotantomenetelminä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Noniin siis mulla olis koe perjantaina ja tässä kertaus paperissä kysytään että "Vertaile fuusiota ja fissiota energiantuotantomenetelminä." en millään löydä vastausta kirjasta tai vihkosa, viitsisikö kukaan auttaa

Kommentit (12)

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1557
Liittynyt12.4.2005
Lepakko
Netissä olet, googlaa.

Tätä minä aina ihmettelen näissä tietoyhteiskunnan kasvateissa. Usein tekee mieli vastata KVG, eli kolmannella kotimaisella UTFG. Turha kysellä muilta, jos itse on saman lähteen reunalla.

Fissioreaktio
yritetty on

Mitä on yritetty? Nopeasti kokeilemalla saa heti kymmeniä aivan käypäisiä lähteitä.

Vanha jäärä

Vierailija
Vanha jäärä
Lepakko
Netissä olet, googlaa.

Tätä minä aina ihmettelen näissä tietoyhteiskunnan kasvateissa. Usein tekee mieli vastata KVG, eli kolmannella kotimaisella UTFG. Turha kysellä muilta, jos itse on saman lähteen reunalla.

Mitä tarkoittaa KVG tai UTFG. Yritin etsiä kirjoista ja googlesta, mutten löytänä

Toope
Seuraa 
Viestejä23174
Liittynyt23.7.2006
kabus
Vanha jäärä
Lepakko
Netissä olet, googlaa.

Mitä tarkoittaa KVG tai UTFG. Yritin etsiä kirjoista ja googlesta, mutten löytänä

Kansan Vallankumouksen Gomitea ja Urautuneen Tieteen Fastainen Group.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Fissioreaktio! Älä anna noiden vanhojen hapannaamojen masentaa mieltäsi, sillä vanha viisaus "kysyvä ei tieltä eksy" pitää hyvin paikkansa.

Vierailija
kabus

Mitä tarkoittaa KVG tai UTFG.

villi veikkaus, että KÄYTÄ VITTU GOOGLEA.

Fissio on nykypäivää, Fuusio scifiä vielä piiiiitkään.

Uskomaton heppu aloittaja. Liekö olla joku tuttu kiusanhenki provoamassa.

Vierailija

Ainakin voisit opetella otsikoimaan, ei se ole vaikeaa.

Apua! ei ole kovin informatiivisesti saati älykkäästi otsikoitu!

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5298
Liittynyt9.1.2011
Fissioreaktio
Noniin siis mulla olis koe perjantaina ja tässä kertaus paperissä kysytään että "Vertaile fuusiota ja fissiota energiantuotantomenetelminä." en millään löydä vastausta kirjasta tai vihkosa, viitsisikö kukaan auttaa

Voit kerätä hyviä irtopisteitä esittälemällä kylmäfuusiota: http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_Catalyzer

Tuo wikipeedian sivu kertoo kaikkein pisimmälle ehtineestä fuusioreaktorissa, jossa nikkeli ja vety fuusioituu muodostaen kuparia ja joitain muita sivutuotteita ja vapauttaen paljon energiaa.

===

Yleensä fuusiolla tarkoitetaan kuitenkin kuumafuusiota, joka on puhdasta huuhaata, eikä se sovellu energian tuottamiseen. Tämä on sikäli ikävää, koska fuusiolla voidaan houkutella tiedesivistymättömiä, mutta rahakkaita tahoja kaataamaan loputtomasti apurahoja yliopistojen megatiedeprojekteihin jotka lupaavat auringon taivaalta, mutta heillä ei siltikään ole esittää mitään konkreettista vielä ainakaan noin 9000 vuoteen.

No eipä näitä hölmöläisten kuumafuusioprojekteja, esim. ITER, tarvitse enää pitkään katella, kun rahoitus peruutetaan ja tuhannet fyysikot huomaavat haaskanneensa valtavasti aivosähköä turhuuksiin.

===

Fissiosta kaikki oleellinen on kerrottu tuolla: http://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_ ... _accidents

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Vierailija
Puuhevonen
Fissioreaktio

Voit kerätä hyviä irtopisteitä esittälemällä kylmäfuusiota: http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_Catalyzer

Tuo wikipeedian sivu kertoo kaikkein pisimmälle ehtineestä fuusioreaktorissa, jossa nikkeli ja vety fuusioituu muodostaen kuparia ja joitain muita sivutuotteita ja vapauttaen paljon energiaa.

Nuo irtopisteet on negatiivisia, todella negatiivisia.

Luettuani tuon ruotsalaisten tutkimusraportin itse keksin yhden aivan yksinkertaisen ja neljä vähän erikoisempaa tapaa huijata noissa mittauksissa.

Joten älä mainitse tuota lainkaan, tai parempi että et edes lue koko juttua ettet vain erehdyksessä kirjoita siitä kokeessa.

Vierailija

Veikkaan ongelmaksi "opettaja lukee oppikirjasta opettajan oppaan ohjeilla asiaa jota ei ole sisäistänyt" syndroomaa, joka odottaa tiedon välittäjää, ymmärtämättä että se se tieto luurailee siellä täällä kenen tahansa tavoiteltavina ja joskus oikein hyppii silmille. Toisaalta koulusuorituksissa painaa "virallisuus" johon kaikki tieto ei kelpaa edes perustellen.
Aloittaja on oikeastaan epävarma onko spontaanin ylikriittisyyden mahdollisuus sulaneessa ja pohjalle valuneessa ja vesijäähdytetyssä ytimessä fukusimassa hänen oikea olettamuksensa vai ei? Jos on niin pitäisikö panna sata miljardia fuusion yrittelyyn?

Uusimmat

Suosituimmat