Ihmeellinen nettitikkuongelma

Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Taannoin jouduin odottelemaan lähes kuukauden että risaksi paukahtanut nettitikku käytettiin tarkastettavana jotta sain saada uuden. Silloinhan tikku meni totaalisesti rikki eli sitä ei pystynyt enää edes asentamaan uudelleen.

Nyt sitten tämä: yhteys pätkähtää poikki tuon tuostakin. Välillä melkein joka kerta kun kirjoitan pidempään jotain kommenttia tahi s-postia. Huomasin eilen että jos soitan samalla juutuupia eli pidän kokoajan jotain jatkuvaa bittivirtaa päällä, yhteys pysyy eikä katkea missään vaiheessa. En vaan jaksaisi kokoajan jotain humppaa huudattaa.

Olen asentanut tikun pari kertaa uudestaan. Jopa formatoin koneeni, kun ei se ole mikään valtava ponnistus. Ei mitään apua, pätkintä jatkuu.

Kone on Windows 7. Välillä olen kokeillut toimiiko vanhalla kannettavalla jossa on Windows XP, silloin toimi paremmin mutta olinkin chatissa eli jälleen kerran oli jatkuva bittivirta.

Pari kertaa olen saanut ilmoituksen jo avaamisvaiheessa että tarkista operaattoriltasi onko datayhteys ja jotain sim-kortti pälä pälä. En muista mitä siinä itkettiin, mutta myöhemmin kumminkin pääsin nettiin. Toisinaan saa yrittää vaikka kuinka monta kertaa että pääsee, eli tätä yhteyden muodostumisen ongelmaakin siis on sen säilymisongelman lisäksi.

En nyt kertakaikkiaan voi lähteä taas juoksemaan ympäri maailmaa tikku tanassa, joten onko kenelläkään jotain vinkkejä mistä voisi kiikastaa? Operaattori on dna jos se mitään auttaa se tieto.

Ekan tikun kanssa ei aikoinaan ollut ikinä mitään pätkimistä, kunhan vain sitten yksi päivä ei enää toiminut. Se kuumeni aika tavalla mikä ei kuulema ole normaalia, mutta kuumenee tämä nykyinenkin (eri mallia). Varsinkin läppärin kanssa.

Sivut

Kommentit (76)

Vierailija

Nettitikut ovat epäluetettavia ja hitaita vaikkakin sitten liikuteltavia tarvittaessa. Eikö sulle kämppään saa ns. adsl yhteyttä?

Mulla on 100/10 yhteys suht halvalla kk maksulla.

Vierailija

Joo, siis nettitikkuja ei ole tarkoitettu jatkuvan yhteyden ylläpitoon vaan satunnaiskäyttöön. Kertoivatpa myyjät mitä hyvänsä...

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Jos käytössä on läppäri, onko siinä joku usb-portin virrankatkaisuautomatiikka päällä? Rasti ruutuun "tunge virtaa aina", on joskus ratkaissut jonkun kyseisen kaltaisen ongelman.

Tuo on muuten aika tyypillistä, että nettitikku lähetetään "korjattavaksi" vaikka aivan hyvin voisivat jo saman tien heittää hyllystä uuden tilalle. DNA:lta sain kyllä lainatikun "korjauksen" ajaksi, joten siitä pisteet.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Kyllähän se eka kuitenkin toimi muistaakseni 4 kk.

Tänne maksaa kaapeliyhteys noin 30 e/kk ja kun minulle viimeksi oli sellainen, se pätki niin että jouduin olemaan tuntikausia, välillä lähes koko päivän, ilman nettiä. Operaattori epäili että talon kaapeleissa vika. Kertaalleen kai jotain yritettiin korjatakin, ei mitään hyötyä. Kyllästyin ja vaihdoin tikkuun. Ja kertaakaan ei pätkinyt.

Nykyistä tikkua olen käyttänyt nyt vajaa 2 kk. Erikoista on että kun olen kytännyt sitä sinistä valoa siinä, niin pätkähdyksen aikana valo ei muutu miksikään. Silloin kun en alunperinkään saa yhteyttä nettiin ekaa kertaa yrittäessäni valo vilkkuu.

Pitänee kai sitten vaan pitää humppa soimassa. Voihan sitä tietysti laittaa vaikka kajarit pois päältä jos ei jaksa enää kuunnella.

Vierailija
Jos käytössä on läppäri, onko siinä joku usb-portin virrankatkaisuautomatiikka päällä?
Hyvä huomio

Nykyistä tikkua olen käyttänyt nyt vajaa 2 kk. Erikoista on että kun olen kytännyt sitä sinistä valoa siinä, niin pätkähdyksen aikana valo ei muutu miksikään.
Tämän perusteella voisi veikata että yhteys ylikuormittuu.

Oletko huomannut että Windowsilla olisi jotain päivitettävää? Siis silloin kun yhteys pätkäisee.
Eli onko sulla auto update päällä?

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Denzil Dexter
Jos käytössä on läppäri, onko siinä joku usb-portin virrankatkaisuautomatiikka päällä? Rasti ruutuun "tunge virtaa aina", on joskus ratkaissut jonkun kyseisen kaltaisen ongelman.

Tuo on muuten aika tyypillistä, että nettitikku lähetetään "korjattavaksi" vaikka aivan hyvin voisivat jo saman tien heittää hyllystä uuden tilalle. DNA:lta sain kyllä lainatikun "korjauksen" ajaksi, joten siitä pisteet.

Käytän pöytäkonetta. Läppärikin löytyy, ja häikkää silläkin.

Sitä minäkin ihmettelin että mitä varten uutta tikkua piti odottaa, kun jo vanhan sinne viedessäni sanottiin että saan jokatapauksessa uuden tikun. Piti vain tarkistaa että olenko itse rikkonut sen vanhan - jos olisinkin, niin kai olisin silti tarvinnut uuden?

Itse en saanut dna:lta lainatikkua koska heidän liikkeessään ei ollut. Jossain toisessa olisi ollut, mutta en voi seikkailla paikasta toiseen. Nyt jos asia pitää taas hoitaa tikkua vaihtamalla, en kertakaikkiaan voi lähteä edes siihenkään paikkaan missä viimeksi kävin, kun ei ole resursseja pariin viikkoon. Tässähän sitten tapellaan netin kanssa.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
KBolt
Jos käytössä on läppäri, onko siinä joku usb-portin virrankatkaisuautomatiikka päällä?
Hyvä huomio

Nykyistä tikkua olen käyttänyt nyt vajaa 2 kk. Erikoista on että kun olen kytännyt sitä sinistä valoa siinä, niin pätkähdyksen aikana valo ei muutu miksikään.
Tämän perusteella voisi veikata että yhteys ylikuormittuu.

Oletko huomannut että Windowsilla olisi jotain päivitettävää? Siis silloin kun yhteys pätkäisee.
Eli onko sulla auto update päällä?

Ongelma alkoi perjantaina ja siitä eteenpäin se on ollut jatkuva. En huomannut silloin että mitään päivytystä olisi ollut missään vaiheessa. Mutta kun se riesa vaan jatkui ja jatkui, niin formatoin koneen joten tottahan toki se nyt päivittää varmasti vähän välistä.

Mutta nyt kun tänäänkin pätki niin ei siinä vaiheessa ollut päivytystä meneillään.

Mikäköhän tätä nyt sitten ylikuormittaisi kokoajan? Ja kun kerran on myös ongelmia saada yhteyttä välillä ollenkaan, siis kun aikoo ekan kerran nettiin, niin onko se sitten heti ylikuormittumassa vai?

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Koska tämä ei pätki silloin kun olen chatissa tai Youtubessa eli kokoajan on liikennettä, niin ei kai ylikuormitus ole silloin se ongelma? Paremminkin alikuormitus eli jos vain kirjoitan s-postia tai kommenttia eli netissä ei sillä erää ole liikennettä - silloin se pätkähtää.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
Rousseau
Denzil Dexter

Käytän pöytäkonetta. Läppärikin löytyy, ja häikkää silläkin.

Sitä minäkin ihmettelin että mitä varten uutta tikkua piti odottaa, kun jo vanhan sinne viedessäni sanottiin että saan jokatapauksessa uuden tikun. Piti vain tarkistaa että olenko itse rikkonut sen vanhan - jos olisinkin, niin kai olisin silti tarvinnut uuden?

Itse en saanut dna:lta lainatikkua koska heidän liikkeessään ei ollut. Jossain toisessa olisi ollut, mutta en voi seikkailla paikasta toiseen. Nyt jos asia pitää taas hoitaa tikkua vaihtamalla, en kertakaikkiaan voi lähteä edes siihenkään paikkaan missä viimeksi kävin, kun ei ole resursseja pariin viikkoon. Tässähän sitten tapellaan netin kanssa.

Hätäratkaisuna tein itse joskus niin, että laitoin taustalle jonkun järjettömän kokoisen videon latautumaan, millä sai yhteyden pidettyä auki tavallista pidempään esim pankkiasiointia varten. Lisäantenni ja sen suuntaaminen voisi auttaa. Niitä saa sellaisiakin, jotka eivät vaadi modeemista antenniliitäntää.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Netti muuttui ihan helvetin nopeaksi nyt kun olen huudattanut Rammsteinia.

Niin, sellainenkin on tullut mieleen että joku ulkopuolinen lähde jotenkin häiritsisi tätä yhteyttä, onko se mahdollista? Naapurustossa jotain jännää?

Pitää sitten parin viikon päästä kun olen siinä asemassa että voin ravata vaikka kaikki paikat läpi tutkia olisiko jostain lisävermeistä apua. Minulla on vain joku ihme USB-piuhan pätkä jonka voi laittaa tikun ja koneen väliin, ja sitten se tikku roikkuu kohti lattiaan koska se ei yletä pöntön päälle, että en tiedä onko hyvä vaihtoehto.

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006

Nettitikku 3G-reitittimeen kiinni, niin kyllä pelittää.. ainakin itsellä vika korjaantui sillä. Netti on auki koko ajan ja ei katkeile. Ja on vielä jopa huomattavasti vakaampi/nopeampi tiedostoja ladattaessa, kuin ilman reititintä, eli data kulkee sisään nopeammin.

Käytössä A-Linkin reititin ja Nokian CS-15 tikku.

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Dumppasin Firefoxin ja olen nyt kokeilumielessä käyttänyt IE:tä ja Operaa, eikä kummankaan aikana ole pätkäissyt kertaakaan.

En tosin jaksa uskoa että se selaimestakaan olisi kiinni, koska onhan ongelmaa ollut välillä alkuperäisessä nettiin kirjautumisessakin, eli vaiheessa jolloin mitään selainta ei ole vielä avattuna.

Olisikohan siis kausiluonteista että välillä päin helvettiä kokoajan ja välillä parempi, normaali vaihe.

Operan kanssa taas tämä ongelma että millä saisi nämä punaiset katkoviivat pois tekstin alta pois. On sitä joku joskus neuvonut mutta enhän minä muista, kun sitten taas aloinkin käyttämään Firefoxia. Se nyt vaan on se selain jota mieluiten käytän. Ei jaksaisi millään opetella muiden selainten kotkotuksia. IE ainakin on aivan pc:stä.

SamBody
Seuraa 
Viestejä5788
Liittynyt3.5.2008

Ei se mistään "ylikuormituksesta" pätki. Jos löytyy 3g-puhelin voi tietysti koettaa katoaako ongelma sitä käyttämällä. Ja siitä tikun hallintaohjelmasta tietty kannattaa tsekata "signal strength" eli että signaali ei ole heikon puolella ja ennen kaikkea että kentän vahvuus ei seilaa. Heikkoa signaalia voi koettaa vahvistaa hommaamalla USB-jatkojohto & parempi paikka mokkulalle.

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Vierailija
Rousseau

En tosin jaksa uskoa että se selaimestakaan olisi kiinni, koska onhan ongelmaa ollut välillä alkuperäisessä nettiin kirjautumisessakin, eli vaiheessa jolloin mitään selainta ei ole vielä avattuna.

Olisikohan siis kausiluonteista että välillä päin helvettiä kokoajan ja välillä parempi, normaali vaihe.

Operan kanssa taas tämä ongelma että millä saisi nämä punaiset katkoviivat pois tekstin alta pois. On sitä joku joskus neuvonut mutta enhän minä muista, kun sitten taas aloinkin käyttämään Firefoxia. Se nyt vaan on se selain jota mieluiten käytän. Ei jaksaisi millään opetella muiden selainten kotkotuksia. IE ainakin on aivan pc:stä.

Valikko-> Asetukset-> Asetukset-> Lisäasetukset-> Selaaminen-> Tarkista oikeinkirjoitus.

Olisikohan mokkulapätkintöjen taustalla yhteysohjelman ja tikun firmiksen keskinäinen häikkä? W7:ssa on kaveripiirissä kuulunut pätkivän, omassa pöytämasiinassa XP ja U10.04 ja toimii ihan ok. Läppärissä sitten U10.10 ja Centos, ja varsinkin Centosissa toimii netti Operalla ja mokkulalla selattuna jopa häkellyttävän nopeasti..

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

pätkimistä myös aiheuttaa sekin että jos mokkula vaihtelee 3g:n ja 3,5g:n välillä. koettu ongelma ja riittävän monta puhelua asiakaspalveluun käänsivät mastoista peilejä paremmin sillä tällä alueella oli useammalla sama ongelma.

toisen polven pilkkuvirhe

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat