Seuraa 
Viestejä45973

http://areena.yle.fi/video/1306274121325

Miksi liittymissä ei ole liikesuunnan tunnistavia mekaanisia esteitä ajaa väärään suuntaan?

Sivut

Kommentit (33)

Siksi, koska sinä et ole osoittanut varmasti oikeintoimivaa laitettasi käytännössä. Eli eiku sorvin ääreen porttia vain väsäämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
tietää
Vaikka IR antureilla triggeröity kumiverkon pudotin ja valo/äänisireenivaroitin ennen sitä.



Kuulostaa todella hienolle. Nyt vain tekemään ja demonstroimaan (näköjään tyhmille) päättäjille, että näin helposti tuollainenkin vakavien vaaratilanteiden aiheuttaja olisi moottoriteiltämme poistettavissa.

Vähän kansalaisaktiivisuutta kehiin, parahin tietäjä.

Tuollaiseen hidasteeseen ei edes mitään antureita tarvittaisi. Voisihan sen rakentaa täysin mekaaniseksikin vaikka niin että se puhkaisisi renkaat aivan rampin alussa (tai lopussa, riippuu katsojasta) jos menosuunta on väärä. Sitten pieni levike johon auto ramman voisi ohjata sivuun.

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156

Entäs jos tehtäisiin turvallisia teitä? Vaikka jotkut ritilät edes ojien päälle, niin säästyttäisiin paljon rahaa ja muutaman kymmentä henkiäkin? Tai vaikka ihan vain pidettäisiin tien pinnat ehjässä kunnossa?

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665

Moottoritietä väärään suuntaan ajaminen ja siten kolarin aiheuttaminen ei ole mikään iso liikennerikkomus. Jos se olisi, siitä saisi yhtä suuret sakot kuin vaikka moottoritietä oikeaan suuntaan +20 km/h ylinopeudella ajamisesta.

Se ei olisi hidaste koska läpi ei pääsisi. Verkko on hellävaraisin, eihän kaikki tee sitä tahallaan, joten kova rusikointi ei sovi. Vain riittävät pylväät ja palkki jossa verkko oleilisi sääsuojassa. Määrä olisi pieni ja kustannukset pienet verraten hyötyyn.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6506
tietää
http://areena.yle.fi/video/1306274121325

Miksi liittymissä ei ole liikesuunnan tunnistavia mekaanisia esteitä ajaa väärään suuntaan?




Pakollinen navigaattori autoon, joka tunnistaa väärään suuntaan ajavat. Navigaattorin ääni ensin varoittaisi ja jos se ei auta, niin sitten kytkisi moottorin sammuksiin.

Jo nyt navigaattorit osaavat tunnistaa vain menosuunnassa olevat peltipoliisit, joten väärään suuntaan ajavien tunnistus onnistuu, mikäli navigaattorin paikannustarkkuus on niin hyvä, että erottaa erisuuntaan menevät ajokaistat toisistaan. Ja ajosuuntatietojen päivitys onnistuisi samalla tavalla, kuin nyt tapahtuu sakotuskameroiden osalta. Tietysti karttapäivitykset pitäisi myös olla ajan tasalla.

ovolo
tietää
http://areena.yle.fi/video/1306274121325

Miksi liittymissä ei ole liikesuunnan tunnistavia mekaanisia esteitä ajaa väärään suuntaan?




Pakollinen navigaattori autoon, joka tunnistaa väärään suuntaan ajavat. Navigaattorin ääni ensin varoittaisi ja jos se ei auta, niin sitten kytkisi moottorin sammuksiin.

Jo nyt navigaattorit osaavat tunnistaa vain menosuunnassa olevat peltipoliisit, joten väärään suuntaan ajavien tunnistus onnistuu, mikäli navigaattorin paikannustarkkuus on niin hyvä, että erottaa erisuuntaan menevät ajokaistat toisistaan. Ja ajosuuntatietojen päivitys onnistuisi samalla tavalla, kuin nyt tapahtuu sakotuskameroiden osalta. Tietysti karttapäivitykset pitäisi myös olla ajan tasalla.


Pakollinen navigaattori = kilometrivero. Älä levittele tätä ajatustasi muualla. Tiedä vaikka ilmastolain laatijat siihen iskevät silmänsä.

tendo
Seuraa 
Viestejä535

Miksi pitäisi olla mekaaninen este, kun voitaisiin edullisesti liikesuuntasensorilla sytyttää voimakkaat välkkyvät punaiset suunnatut pysäytysvalot vähän liikennevalojen tapaan ja/tai lisäksi stop tekstejä. Samalla syttyisi varoitus esteestä myös oikeaan suuntaan kulkeville sopivalle etäisyydelle.

tendo
Miksi pitäisi olla mekaaninen este, kun voitaisiin edullisesti liikesuuntasensorilla sytyttää voimakkaat välkkyvät punaiset suunnatut pysäytysvalot vähän liikennevalojen tapaan ja/tai lisäksi stop tekstejä. Samalla syttyisi varoitus esteestä myös oikeaan suuntaan kulkeville sopivalle etäisyydelle.

Mikä vika siinä vanhassa hyvässä liikennemerkissä on? Eikö parempi ratkaisu olisi rajoittaa moottoritie nopeudet 30 kilometriin tunnissa. Tämä estäisi tehokkaasti myös onnettomuuksia joissa syyllinen on kuljettajan hallinnan menettäminen.

Esimerkkitapauksessa kuoli neljä. Se voi olla bussilastillinen lapsia aivan yhtä hyvin. Tanskassa 180 vuosittain joista 15 % saadaan kiinni. Suomessa on vähän moottoriteitä ja vähän liittymiä. Miksi ei?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat