Räkäteistä...

Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Parkkipaikalla tänään: Kiukkuinen naapurin isäntä katseli autoaan ja lähistöllä hääräävää räkättiä: "Jos vielä kerran paskannat autoni päälle, niin minä paskannan sinun päällesi".

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija
tiäremiäs
Hyvät keitot saa räkätistä, hyvä riistalintu.

Ei saa hyvää keittoa mutta pastit tulee. Näitä syödäänkin keskieuroopassa.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
KBolt
tiäremiäs
Hyvät keitot saa räkätistä, hyvä riistalintu.

Ei saa hyvää keittoa mutta pastit tulee. Näitä syödäänkin keskieuroopassa.

Räkätit ovat erittäin viisaita lintuja. Kun muutamalta napsauttaa hengen pois ilmakiväärillä, niin sen jälkeen jo pelkkä ulko-oven avaus saa ne hengissäselvinneet lähtemään karkuun niin lujaa mitä siivistä irti lähtee.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija
tiäremiäs
Västäräkki on kans hyvä.

Näitä en ole maistanut mutta pitää varmasti paikkansa. Yleensäkin kaikki marjoja napostelevat linnut on jees.

Räkätit ovat erittäin viisaita lintuja. Kun muutamalta napsauttaa hengen pois ilmakiväärillä, niin sen jälkeen jo pelkkä ulko-oven avaus saa ne hengissäselvinneet lähtemään karkuun niin lujaa mitä siivistä irti lähtee.
Pesimäaikaan varsinkin. Kyllä niitä saa repullisen mansikkamaalta ammuttua

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
KBolt
tiäremiäs
Västäräkki on kans hyvä.

Näitä en ole maistanut mutta pitää varmasti paikkansa. Yleensäkin kaikki marjoja napostelevat linnut on jees.

Pesimäaikaan varsinkin. Kyllä niitä saa repullisen mansikkamaalta ammuttua

Tuli mieleen, jotta onkohan räkättien ampuminen kielletty jollain lailla, saako niitä napsia milloin tahansa kuten nyt olen tehnyt?

Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija
Astronomy
Tuli mieleen, jotta onkohan räkättien ampuminen kielletty jollain lailla, saako niitä napsia milloin tahansa kuten nyt olen tehnyt?

Saako räkättirastasta ampua haulikolla ilman metsästyskorttia 1.8-30.4. välisenä aikana?
Räkättirastas ei ole riistaeläin, joten sen pyydystämisessä ei tarvita metsästyskorttia. Räkättirastas on rauhoittamaton lintu, mutta pesimäaikainen rauhoitus on riistanhoitopiiristä riippuen 1.5., 1.4. tai 10.3.-31.7. välisenä aikana. Pesimäaikaisen rauhoitusajan ulkopuolella räkättirastasta voi siis ampua haulikolla, mikäli henkilöllä on kyseisellä alueella oikeus pyydystää rauhoittamattomia lintuja.

http://www.riistainfo.fi/faqindex.mhtml ... ection=UKK

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
Herra
Astronomy

Saako räkättirastasta ampua haulikolla ilman metsästyskorttia 1.8-30.4. välisenä aikana?
Räkättirastas ei ole riistaeläin, joten sen pyydystämisessä ei tarvita metsästyskorttia. Räkättirastas on rauhoittamaton lintu, mutta pesimäaikainen rauhoitus on riistanhoitopiiristä riippuen 1.5., 1.4. tai 10.3.-31.7. välisenä aikana. Pesimäaikaisen rauhoitusajan ulkopuolella räkättirastasta voi siis ampua haulikolla, mikäli henkilöllä on kyseisellä alueella oikeus pyydystää rauhoittamattomia lintuja.

http://www.riistainfo.fi/faqindex.mhtml ... ection=UKK

Eli olen siis nitistänyt niitä pesimäaikaankin, pahus. Haulikkoa en uskalla käyttää täällä omakotitalon pihalla mutta käykö ilmakivääri? Haulikkoa en edes omista enkä uskalla edes hankkia.

Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija

No suomessa ei ilmakiväärillä saa tietenkään metsästää mutta maalaisjärki käteen..tarvitseeko sitä keneltäkään kysellä jos esim. mökillä poksauttelee muutaman kerran kesässä iltaruoat mansikkamaalta? (IMO..ei tarvitse enkä kysele..)

Vähän sama jos kyselisi naapurilta että "voinko poimia kypsät omenat omasta puusta..".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat