Sivut

Kommentit (71)

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä19485

Suomalaisen miehen "miehuuskoe" voisi olla täysin 0-energia talouden rakentaminen omalla DIY tuulivoimalla ja 10 neliöllä a-kennoja..jolloin olisi omavarinen sähkön kanssa...muutama lyijyakku tietty tarvitaan ja sähköauto.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä19485

jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Käyttäjä18776 kirjoitti:
Kiinastahan voi tilata kaikenlaista

Maksaa tonneja toi pesukoneen tehoinen ( 400-800 wattia ) VAWT mooottori/gene.

Ei tonneja, vaan satasia.
https://www.ebay.com/itm/WINDPMG400-12V-24V-48V-Low-RPM-Axial-Flux-Perma...
268€ + postikulut + alv + tulli.

Ei paha...

Saisko jostain ilmaseksi pesukoneen genen ?

- M. King Hubbert

MooM
Seuraa 
Viestejä8294

Pesukoneliikeet varmaan lupaa viedä vanhan pois kun ostetaan uutta ja ehompaa uuteen kotiin ?

Tarkoitatko, että käytettyjä pesukoneita ei ole saatavilla? Vai miten tuo kommentti liittyy mihinkään?

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

ovolo
Seuraa 
Viestejä6778

Ilmaiseksi ...en kai mä käytetystä maksa euroakaan.

Niitä tulee SER-kierrätyspisteisiin (SER = sähkö- ja elektroniikkalaiteromu), mutta vahtivat romujaan mustasukkaisesti, ettei vain lähde uusiokiertoon vaan liikkeet voivat myydä uutta. Jos Kodinkonekaupan myyjiin on suhteita, saattaa onnistua?

Lyde19
Seuraa 
Viestejä5245

ovolo kirjoitti:

Niitä tulee SER-kierrätyspisteisiin (SER = sähkö- ja elektroniikkalaiteromu), mutta vahtivat romujaan mustasukkaisesti, ettei vain lähde uusiokiertoon vaan liikkeet voivat myydä uutta. Jos Kodinkonekaupan myyjiin on suhteita, saattaa onnistua?

Romuissa on paljon pikkuvikaisia, helposti korjattavia laitteita. Jossain paikoissa kierrätyspiste itse korjaa, testaa ja myy edullisesti takaisin kiertoon. Mikä onkin järkevää vihreää toimintaa.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6778

Lyde19 kirjoitti:
ovolo kirjoitti:

Romuissa on paljon pikkuvikaisia, helposti korjattavia laitteita. Jossain paikoissa kierrätyspiste itse korjaa, testaa ja myy edullisesti takaisin kiertoon. Mikä onkin järkevää vihreää toimintaa.

Tuo on vähän eri asia, kuin mitä SER-kierrätyspiste. Eli Joensuussakin on Uusiotori-niminen paikka, joka on lähinnä kirpputori. Sinne tulee ihmisten lahjoittamaa tavaraa. Eli sitä pyörittää aktiiviset työtähakevat ry. Siellä myös korjataan/ myydään rikkinäistä elektroniikkaa ja kotitalouskoneita.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6778

SER-pisteen kaikki elektroniikka-/ kotitalousromut ja tavarat menee silppuriin Kuusakoski-romufirman kierrätyskeskuksessa. Silput lajitellaan eri metalleiksi ja sulatetaan uusiokäyttöön. Ser-pisteisiin vietyjä romutavaroita ei korjata tai myydä.

Aikaisemmin, kun romukasat keräyspisteissä oli ulkona, tuli joskus katseltua, löytyisikö jotain kiinnostavaa tavaraa. 

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä19485

ovolo kirjoitti:

Joo juuri tässä tarkoituksessa....jos niitä saisi riittäväsäti siitä saisi busineksen. Toi pesukonekäppyrä näytti 750 watin maksimitehoa...se varmaan jo mökillä riittäsi ?

- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat