Mun lääkkeet makso veron maksajil yli tontun!?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Paljonko ihmistä häiritsee et meni noinki paljo?

Olin sit apteekis Espoos.

Ku mä ostin simmottis mun röökin vierotus lääkkeit ja mielia la lääkkeitä ne masko yhteensä
(2kk CHahmpixia ja 112pv Abilifyä)

800+200€.

-

Sivut

Kommentit (122)

Vierailija

Tupakoinnin ollessa kuitenkin itseaiheutettu ongelma on syytä katsoa peiliin ja olla erityisen kiitollinen järjestelmälle, joka lääkkeesi kustansi.

Yhdellä tutulla taas on luuydinsyöpä, joka pysyy kurissa kalliilla lääkkeillä, jotka nekin yhteiskunta korvaa.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
sapetix
Homma toimii tasan niin kauan kun Suomi saa rahaa velaksi, sitten tulee stoppi. Max 3 vuotta.

Eikun sit rikkaat ihmiset antaa ylimääräsestään yhteiskunnalle ja taas homma toimii.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Vierailija
Homma toimii tasan niin kauan kun Suomi saa rahaa velaksi, sitten tulee stoppi. Max 3 vuotta.

Noh sitten aletaan ostamaan lääkkeitä jostain kiinan hämärätehtailta -80% hintaan tai tekemään itse niitä. Lääkefirmat vaan rahastaa...

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

http://yrttikasvit.blogspot.com/ hyvä, että hyödynsit järjestelmää. en kyllä usko, että lääkkeillä saisi masennusta hoidettua, tai tupakointia lopetettua. hymyn niillä varmaankin saa kasvoille.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
baal1984
Ku mä ostin simmottis mun röökin vierotus lääkkeit ja mielia la lääkkeitä

Molemmat maksavat itsensä takaisin, ovat siis yhteiskunnalle kannattava investointi.

Vaikka ei niin tarvitse edes olla, kaikki lääkkeet, jotka parantaa tai helpottaa saajansa oloa, pitää yhteiskunnan maksaa. Siksi maksamme veroja, jotta kaikki saavat tarvitsemansa lääkkeet ja hoidon.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Saako veroja maksaa enemmän kuin on määrätty, jos välttämättä haluaa? Vai pitääkö veroja maksaa juuri sen verran kuin pitää?

くそっ!

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Barbaari
Sun elämäntapatyöttömyys maksaa yhteiskunnalle monta tonnia kuukaudessa.

Jotenkin epäilen tuota elämäntapatyöttömyyttä. Ainakin kaikki minun tietämäni "ilman syytä" työttömänä olevat ovat todellisuudessa hyvin vaikeasti työllistettäviä. Jokaisella omat ongelmansa. He eivät pysty omin avuin työllistymään. Jotain hankkeita on eri kaupungeilla, joissa yritetään auttaa, mutta ei kaikki työllisty vaikka autettaisiin, toiset ei vain pysty töihin juuri nyt. Ehkä joskus. Eikä heitäkään tarvitse yhteiskunnan ulkopuolelle ilman inhimillisiä tukia jättää, minusta meillä on varaa huolehtia kaikista.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Ronron
Saako veroja maksaa enemmän kuin on määrätty, jos välttämättä haluaa? Vai pitääkö veroja maksaa juuri sen verran kuin pitää?

Voi maksaa veroja niin paljon kun haluaa, mutta kyllä se automaattisesti katsotaan aina veroista pois, että järjestelmä ei ota sinulta lainaan mitään. Verokikkailuilla saa myös valtiolta lainaa otettua ja monesti halvempaa kun kulutusluotto. Näin jotkut tekeekin, mutta erittäin harvinaista.
Takasin maksu tulee jäännösverona.

Valtio maksaa myös takaisin, eli veronpalautus.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Wiisas
Barbaari
Sun elämäntapatyöttömyys maksaa yhteiskunnalle monta tonnia kuukaudessa.

Jotenkin epäilen tuota elämäntapatyöttömyyttä. Ainakin kaikki minun tietämäni "ilman syytä" työttömänä olevat ovat todellisuudessa hyvin vaikeasti työllistettäviä. Jokaisella omat ongelmansa. He eivät pysty omin avuin työllistymään. Jotain hankkeita on eri kaupungeilla, joissa yritetään auttaa, mutta ei kaikki työllisty vaikka autettaisiin, toiset ei vain pysty töihin juuri nyt. Ehkä joskus. Eikä heitäkään tarvitse yhteiskunnan ulkopuolelle ilman inhimillisiä tukia jättää, minusta meillä on varaa huolehtia kaikista.

Kyllä niitä elämäntapatyöttömiäkin (siis kyseisenä ajankohtana, voivat muuttaa mielensä myöhemmin) on. Tai ehkä lukeutuvat tuohon ryhmään "ei pysty töihin juuri nyt". Heitä on kuitenkin niin vähän, ettei tarvitse ilman tukia jättää. Ja on kyllä varaa huolehtia kaikista, jos vain on tahtoa. Sitä tahtoa ei vain tunnu aina kaikilta löytyvän.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
Ronron

Veroja maksetaan täsmälleen se summa, minka verottaja vaatii, mutta jos se tuntuu liian pieneltä, voi lahjoittaa rahaa valtiolle tai kunnalle.

noone
Seuraa 
Viestejä577
Liittynyt20.3.2011

Pitääkö olla joku erikoislääkäri että voi tuollaisen kuurin määrätä tupakanvieroitukseen?
Ymmärtääkseni ovat kyllä tehokkaita lääkkeitä, jos vähänkään omaa halua tupakasta irtipääsemiseen on ja vaikka olisi muuten koko ikänsä polttanut.

Mun mielestä ihan hyvä että yhteiskunta maksaa ja auttaa. Tupakan aiheuttamat sairaus- ja hoito-kustannukset yhteiskunnalle ovat valtavia. Selvää on, että uutena markkinoille tulevana tuotteena tupakkaa ei missään nimessä hyväksyttäisi lailliseksi huumeeksi.

Tupakoitsijat ovat veroina maksaneet omat vieroituslääkkeensä helposti, mutta eivät omia syövänhoito- ja ohitusleikkaus-kustannuksiaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat