Sivut

Kommentit (76)

Mä näen kyllä ihmiskunnalla hyvinkin paljon toivoa, mutta en nykyisellä yhteiskuntamallilla.

Ei tarvitse olla ABB:n kaltainen idiootti muuttaakseen maailmaa. Riittää kun pieniä asioita tekeviä aktivisteja on riittävästi.

Vaikka olen mainostanut oikeistolaista elämänkatsomusta, se ei ole ihan koko totuus. Ennemminkin sanoisin että haluan aidon demokratian. Nykysuomessa ongelma on se että oikeistolaisen näkemykset ovat lähempänä aitoa demokratiaa kuin "kielletään kaikki" puolueen. Tällä puolueella tarkoitan SDP:tä.

Ja ruotsista kopioimalla ei tosiaan oikein historian kirjoille taida päästä. Mutta ei kysymys ole siitä mitä teen, vaan enemminkin miten ja miksi, ja siitä että teen sen valtaapitävien suunnitelmien vastaisesti.

Niin ja kyllä, mulla on päämäärä, ja teen töitä kunnes pystyn toteuttamaan aikeeni. Tästä eteenpäin tavoitteeni on hallita tietokone jokaisena päivänä hieman paremmin kuin edellisenä päivänä. Tulen julkaisemaan netissä laajan aineiston, muutamiakymmeniä vertailuja aineistoon liittyen ja tekoni motiivit. Se julkaisenko nimeni on vielä harkinnassa. Se tosin on historian kirjoihin pääsemisen edellytys, mutta toisaalta koko paskan tekeminen jäämättä siitä kiinni ei olisi hassumpaa sekään.

Vierailija

Niin joo. Oikeisto on ihan perkeleen vapautunut ympäristö. Tuska-festareilla jos ei juo kiljua, on homo, jos polttaa vihreää, on homo - Ellei ole niin äijä, että vetää kaikkia turpaan menttoli huulessa.

Joka tapauksessa poliittinen analyysisi on aivan naurettava, mutta niin kovin ..tavallinen.

Joka tapauksessa sanoilla itsemurhaisku, tapan, terrorismi, viholliset ja pommi taidat jäädä hieman kauemmaksi tavotteestasi. Sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuska-festareista mulla ei ole kokemusta. Nähtävästi musiikkimakumme on yhtä erilainen kuin näkemyksemme joistakin asioista.

Mitä luulet että Oslon tapahtumien suhteen jatkossa tulee käymään ?

Itse veikkaan että kohu laantuu, nousee hetkeksi taas otsikoihin aina kun oikeudessa tapahtuu jotakin ja tippuu nopeasti sen jälkeen ikäväksi muistoksi. Iltiksen toimittaja tekee siitä kerran vuodessa muistojutun kun ei juuri silloin ole mitään muuta verellä mässäilyä tarjolla.

BTW, tän maan lehdistö ottaa mua myös päähän, tulipa puheeksi. Ihan oikeasti demokraattisissa maissa journalismi on kohtuullisen monipuolista ja toimittajat joskus jopa yrittävät kaapia hieman pintaa syvemmältä. Suomalaisilla lehdillä ei ole mitään lähdekritiikkiä, ei varsinkaan jos "uutinen" tulee vaikkapa eduskunnan lehdistösihteeriltä. Missä on ns. toinen näkökulma ?

Mä sen sijaan aion julkaista netissä, ulkomaisen palvelimen kautta. Siinä sitä on valtion salaus- ja sensurointivirastolle työsarkaa, tuoda esiin päättävässä asemassa olevien henkilöiden likapyykkiä liittyen aiheeseen X ja jakaa suoraa linkkiä niin maan perkeleen paljon. Se pakottaa ns. vakavasti otettavat lehdet ottamaan kantaa ja usko pois, mua tulee olemaan saatanan vaikeaa tuomita edes moraalisesti, saati oikeudessa. Se sivu on ja pysyy siellä netissä ja henkilöt jotka jakavat ajatukseni ( kokonaisuudessaan ei kovin moni, mutta tämän asian suhteen luultavasti n. miljoona suomalaista) tulevat kyllä pitämään huolen että aihe pysyy julkisuudessa. Onnea vain herroille.

Clonsilla
Ihmeellistä tympeää itsekorostusta tietyillä tyypeillä täällä, onneksi minun ei tarvitse elää heidän elämäänsä

Kun et voi etkä pysty niin missä se (vitun) ongelma on?

Ei tarvitse kauheasti korostaa kun on jo universumin keskipiste (niin kuin kaikki muutkin mutta eivät sitä ideaa ole vielä oikein näköjään oivaltaneet kunnolla niin kuin et sinäkään)

Turha vaatimattomuus on pahasta:

MINÄ OLEN JUMALA!!!!!

ps. tämä oli herja....

Hirveä hinku olisi tietää, mitä AvunTarpeessa suunnitelmissa on. Toivon että onnistut, luultavasti mielipuolisen nerokkaassa suunnitelmassasi. Jonkun olisikin aika pistää vähän sormia suuhun tässä yhteiskunnassa.
Tietenkin on mahdollista, etten pidä suunnitelmasta yhtään, mutta yleensä on kiva katsoa maailman palavan.

Minä, sinä ja Hentun Liisa.

Uupunut olen, ah, sydänjuurihin saakka. (Leino)

Tietoisuus pitää "minää" sinuna, ulkopuolisena.

Täytyy kysyä Liisalta.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
AxY
Hirveä hinku olisi tietää, mitä AvunTarpeessa suunnitelmissa on. Toivon että onnistut, luultavasti mielipuolisen nerokkaassa suunnitelmassasi. Jonkun olisikin aika pistää vähän sormia suuhun tässä yhteiskunnassa.
Tietenkin on mahdollista, etten pidä suunnitelmasta yhtään, mutta yleensä on kiva katsoa maailman palavan.

Miksi oman egon esilletuominen edellyttää muiden egojen eli ihmisten tuhoa? On se jännä ettei miessukupuolen edustajat yhä vieläkään vuosituhansienkaan päästä ole keksineet mitään muuta oman itsensä pönkitystä kuin murha, nirha, tappo ja tuho. Kumma kun tällainen ääliölaji ylipäätään on enää edes hengissä.

Ai niin sehän johtuu siitä että naiset eivät anna piparia kiltille pojille, vaan pahoille. Lopulta piparia saamattomasta miehestä tulee paha, mutta sitten niin paha että hän tuhoaa useimmiten itsensäkin, jolloin jäi pipari saamatta. Paljonkohan kaikki henkiinjääneet joukkomurhaajat ovat saaneet revaa niinä lukemattomina vuosina jonka ovat vankiloissa mädänneet? Varmaan niin vitusti, hah!

Vetäkää tumppuun, älkää tappako. Uusi käsky.

Jos "olemattoman itsen" ja "sinun" etsiminen on jäänyt päälle, kannattaa lukea Hannu Raittilan essee "Perspektiivi ja projektio" teoksesta "Liikkumaton liikuttaja". Hän väittää, että vasta renessanssi loi erillisen "minän", joka ilmenee ensin maalaustaiteessa uutena keksintönä, keskeisperspektiivinä. Hän pitää selvänä, että siitä on johdettu "kokonainen positivistinen filosofia, empiirinen tiede, objektiivinen joukkotiedotus, yhtenäiskoulu, formatoitu kulttuuri sekä kasarmin idea ja sen sovellutukset: kerrostalo, koulu ja tehdas". Pysyvä ero havaitsijan, yksilön ja maailman välillä on syntynyt.

"Kun minä siirryn, siirtyy näköpiste mukanani, mutta pakopiste pysyy paikallaan. Minä voin nähdä maailman vain omasta asemastani. Se on minun kuvani, jota kukaan muu ei voi nähdä. Tasopinnalle voidaan kuitenkin perspektiivisääntöjen mukaan vangita kaikille yhteinen kuva."
- - -
"Keskeisperspektiivi teki maailman kokemisesta yksilöllisen ja eristetyn tapahtuman. Ihmisestä tuli subjekti ja maailma irtautui objektiksi. Toiset ihmiset muuttuivat vieraiksi sieluiksi, joiden tapaa nähdä, kuulla, haistaa ja maistaa minä en voi koskaan kokea, enkä varsinkaan sitä, millä ihmeen lailla ne ajattelevat. Perspektiivisääntöjen mukaan maailmaa voidaan kuitenkin kuvata yhteisesti hyväksytyllä tavalla. Todellisuuden kuvaamisen säännöt ulkoistivat sen(lih. K). Ihminen menetti välittömän yhteytensä maailmaan. Se muuttui rakennuspiirustuksiksi, karttaprojektioiksi ja vuokaavioiksi."

Raittila saa vedettyä tästä "perspektiivistä" ja sen "ainoasta pakopisteestä" suoran linjan myös politiikan insinöörimäiseen yhden ainoan oikean ratkaisun malliin. Se liittyy kaikkeen mihin teollinen "edistys" koskee. "Minä" ja "sinä" ovat siis relevantteja käsitteitä vain silloin, kun ne palvelevat jotain ulkoa määrättyä pakopistettä projekti(o)ssa, josta kellään ei ole hajuakaan. Sen nimi on elämä.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Jos "minä" on niin kauhean olematon, niin minkä takia ihmiset sitten rääkkäävät toisiaan ja tappavat toisiaan päivät pääksytysten? Jos suuri osa ihmisistä kokisi olevansa sama asia kuin joku toinen ihminen, niin miksi he kävisivät sen toisen oman itsensä kimppuun? Juuri siksikö että se on oma itse ja sille saa tehdä mitä huvittaa (jonkinlainen omistamisteoria joka on käytäntöä esim. kumppaniaan ja lapsiaan pahoinpitelevien kohdalla)?

Entäpä jos minän olemattomuus on abstrakti asia jonka ovat keksineet ihmiset joilla ei ole muutakaan tekemistä kuin pyöritellä sanoja päässään ja kuvitella että kielikuvin saadaan ihan oikea ote elämästä? Ja kaikki mitä sanoo on maagisesti totta? Eli jos sanoo että ei ole minua, niin hokkuspokkus minua ei sitten ole?

Onko teistä kukaan nähnyt ikinä unta jossa ei ole itse ollut millään tavalla olemassa missään muodossa? Olen itse aika usein nähnyt unia joihin en osallistu ollenkaan, mutta tiedostan kuitenkin olemassaoloni siten että havainnoin unen tapahtumia aivan kuten katselisin elokuvaa. En näe kehoani siten kuin päivällä näen, en näe kehoani mitenkään, mutta silti olen olemassa noissa tuonlaatuisissa unissani, pelkkänä tietoisuutena joka havainnoi.

Te joille on tärkeää ajatella minuus olemattomaksi, inhoatteko te minänä olemista jollain tavalla että tällainen olemattomuuden tarve syntyy? Onko tämä seuraava askel siitä että "Jumal kuolee", eli ensin on päästy jumalan ideasta eroon, ja seuraavaksi pitää päästä minuuden ideasta eroon - täysin huolimatta siitä että oma minä voi tuntua mitä todellisimmalta omalla kohdalla.

Mitä jää jäljelle? Materian kemiaa? Reaktioita ja sen sellaista jossa millään ei ole mitään merkitystä ja on aivan sama mitä toinen ihminen tekee toiselle, kun kaikki on yhtä ja samaa ja mikään ei oikeastaan ole yhtään mitään? Kumppanin voi vaihtaa koska tahansa koska yksi minä on sama minä kuin toinen minä ja ihan samantekevää mikä minä siinä vierellä on kun ei ole mitään minää?

Itse näkisin että minä on kyllä olemassa huolimatta siitä mitä ihmiset löpisevät ja miten heidän kulttuurinsa opettaa heidät toisiinsa suhtautumaan. Jos minää ei olisi, naiset esim. eivät loukkaantuisi siitä että joku vastenmielinen mies käyttää naista seksuaalisesti hyväkseen. Mutta juuri minuus aiheuttaa sen että joku miellyttää ja joku toinen taas ei. Vai pelkkä hajuaistiko siitä muka päättäisi kenen kanssa on sillai?

Siitä minän olemassaolo ei mielestäni ole riippuvainen onko minä kuolematon vai ei. Onhan sadekin olemassa vaikkei aina sada.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19024
Kauko
Tietoisuus pitää "minää" sinuna, ulkopuolisena.

Tuo on ehkä ihmisenä olemisen sietämättömin hankaluus - itselleen armollisuus ja anteeksiantaminen on perin vaivalloista puuhastelua.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat