Moottoripyörän varoituksia

Seuraa 
Viestejä950
Liittynyt11.12.2010

No, vähän kaksipiippuinen kysymys, pitäisikö tämä olla huumorin puolella.

Mutta kun kysymyksessä on tekniset varoitukset, varmaan tältä osastolta saa parhaimmat ideat.

Tein viikonloppuna tuohon moottoripyörään viimeiset koneistukset ja viritykset. Nyt kun kone on taas kasassa, niin koeajon perusteella 650 kuutioinen alkaa olemaan paketissa. 280 km/h shortseissa ja ilman paitaa alkoi jo käymään lihaksille, ja tuuli kävi aika kovaa avokypärällä.

Annoin pyörälle nimeksi Massey Ferguson, joka nimi tuli koneistettua myös moottorin lohkoon.

(Btw. Minua ei oikein kiinnosta hienolta kalskahtavat nimet, kuten esim. 1300 GSX, tai RX 1100, tai Repsol GPR, jne.)

Systerini on logojen tekemisen ammattilainen, ja hän on suunnitellut toivomusteni mukaan kaikki tarralogot.

Tankissa ärsyttää vielä alkuperäinen Warning-lista, jossa käsketään tarkistamaan sitä ja tätä, ennen kuin lähtee baanalle.

Korvaan vielä tuon Warnig-listan viimeisellä logolla, mutta mitä siinä kannattaisi varoittaa?

Itse olen fundeerannut jotain seuraavanlaisia varoituksia.

* Moottori saattaa leikata kiinni yli 80 km/h nopeudessa.
* Jarrut voivat pettää, jos jarrukenkien lämpötila nousee yli 50 asteeseen.

Nuo voivat olla täysin perseestä, joten olisin kiitollinen paremmista varoituksista.

En ole vielä päättänyt, käyttäisikö varoituslistassa ihan suomen kieltä, vai pitäisikö ne olla englanniksi. Jos viitsit, laita ideaa suomenkielellä, ja sen vastaava (mahdollisesti slangi tyyppinen) englannin kielinen vastine.

Kiitos etukäteen niille, joilla koomisia varoitusilmoituksia syntyy. Niitä varoituksia voisi olla 3-4 kappaletta.

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Voit saada asfaltti-ihottumaa ilman paitaa 280 km/h
Joudut kaivamaan ötököitä hampaista jos hymyilet ajaessasi
Jos tunnet vielä hanurisi, et ole ajanut tarpeeksi

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Nuorempana ihmettelin kovasti kuka on tuo Helmet Holder. Nyttemmin se on selvinnyt, vaan muutama asia on jäänyt epäselväksi:

Miksi useat arvostavat huippunopeutta kun kiihtyvyys ja kaarreominaisuudet ovat tärkeämpiä?

Miksi ajaa hirmu kovaa kun vähäisemmässä vauhdissa näkee laajemmalle?

Miksi jotkut alkaa roikkumaan perässä vaikka ajaa 140 km/h?

Miksi niin monet ovat kuin kusipäitä liikenteessä, vaikka siviilissä useimmat ovat mukavia?

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950
Liittynyt11.12.2010
ROOSTER
Miksi useat arvostavat huippunopeutta kun kiihtyvyys ja kaarreominaisuudet ovat tärkeämpiä?

No kuule mun mopossa on yli kaksi metriä akseliväli, ja sivumaskit pukkaavat (ilmeisesti) down-forcea kovemmassa vauhdissa (pyörän vakaus ihmetyttää itseänikin kovemmassa kyydissä), ja kaarreajossa en paljon jarruttele, vaan kanttaan sen, mikä on tarvis (silloin, kun ajan lujaa).

Mitä kiihtyvyyteen tulee, niin vittuunnuin juuri tänään yhden (about 1500) bemarikuskin kiihdyttelyyn. Moottoritielle tultaessa se yritti kiihdyttää (luultavasti) täydet. Tulin suunnilleen puolella kaasulla perässä. Jossain 170 vedin sitten keula pystyssä ohi, että bay bay - pelkät shortsit ja avokypärä päässä.

Tiedä sitten, jäikö BMV-kuski ihmettelemään, ettei gustomilla, shortseilla ja avokypärällä noin voi tehdä. Häivyin hänen näkyvyysalueelta melko vauhdikkaasti.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Ainakin "tupakointi vaarantaa terveytesi".

Ja tankkiin sopii tietenkin ulkomaankielellä "Fuel only".

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Laite on arvoton
Säiliössä oleva neste on juomakelvotonta
Löydettäessä laite on kaivettava syvälle maahan

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Ei siihen tartte mitään kirjoitella. Kyllä poliisi korjaa vehkeen parempaan talteen alle viikossa

Tai no voishan siihen taakse pistää tekstin "Paskalakit on homoja".

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950
Liittynyt11.12.2010

* Massey Ferguson suosittelee polttoaineeksi Manoil T10 polttoöljyn ja tinnerin seosta.

* Tarkista ja säädä venttiilien välykset aina ennen ajoon lähtöä.

Denzil Dexter
Johan on 650-kuutioinen hyvässä vedossa, kun 280 km/h kulkee.

Vasta yli parin vuoden työn tuloksena! Ilman työtä ei saa mitään aikaan. Gustomoinnin lomassa moni asia meni päin persettäkin. Taaloja pyörään on kyllä uponnut melko paljon, mutta kysymys on periaatteista.

Niin kuin sanoin, vituttaa nuo kyykkyjen nimet, kun sinne pitää aina vääntää numeroa, ja jotain saatanan tyhjän puhuvaa kirjainmerkkiyhdistelmää, kuten esim. GR-, RXS-, etc.-sitä ja tätä. Jotkin kyykyt on myös laitettu täyteen kaikkia saatanan NKG-tulppa, yms. paskamainoksia.

Varmaan tuollaiset fillarit ovat nuorten kuskien mieleen hienoine nimineen ja mainoksineen, mutta ei tosiaankaan minunlaisille kohti 50 meneville partajeesuksille.

Eikä mun tartte elvistellä jollain huippunopeuksilla (kaasua olisi kyllä ollut vielä jäljellä). Alun perin meinasin ottaa 250 kuutioisen alustaksi, mutta se oli perinteisellä keulalla ja vain yhdellä etulevyjarrulla, ja lyhyen akselivälinsä vuoksi melko epävakaa - koeajossa.

Vierailija

Alkaa kuullostaa että väität ajaneesi 650 pinnapyöräisellä customilla jossa lukee massikka. Shortseissa 280 höllällä kaasulla? Eihän siihen pysty kuin muovikyykkypyörällä jossa on iso kone ja kuskilla uudet haalarit.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Varoitus:
Älä laita peruutusvaihdetta päälle pyörän liikkuessa.
Muista ottaa sytytystulppa aina yöksi sisään lämpimään.
Ajoneuvo voi kaatua kyljelleen pysähdyttäessä.
Muista aina käyttää turvavyötä.
Älä jää muiden jalkoihin liikenteessä.
Oluen juonti ajon aikana sallittu vain taajama-alueella.
Tupakointi sallittu vain pyörän liikkuessa.
Keskimääräinen ajonopeus oltava yli 100km/h
Käytä aina käsijarrua pysäköidessäsi.
Pyöräily voi helpottaa tuskaista oloasi.
Muista käyttää ilmastointia myös talvella.
Ajoneuvossasi on automaatti-ilmastointi.
Tyhjennä renkaat aina kun et ole ajamassa.
Penkki voi hiostaa persuksiasi. Aja aina ilman housuja.
Huomioi turvaväli takanasi ajavaan nähden.
Tankissa voi olla vielä hieman bensiiniä.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950
Liittynyt11.12.2010
tietää
Alkaa kuullostaa että väität ajaneesi 650 pinnapyöräisellä customilla jossa lukee massikka. Shortseissa 280 höllällä kaasulla?

En väittänyt, että olisi ollut enää niin höllä kaasu.

Toisekseen en tehnyt lisäholkeilla niin suurta kuutiotilavuutta, kuin vain mahdollista. Olisiko se nykyään jossain X-kuutiotilavuudessa. Kaverin harrikassa on suunnilleen saman kokoiset pytyt, ja niissä on yhteensä 1700 kuutiota.

Itse moottorin tehojen lisääminen on kuitenkin kokonaisvaltainen projekti, jossa kuutiot ovat vain yksi tekijä.

Kolmanneksi mun mopossa ei ole pinnapyöriä. Luulisin, että ne on tehty jostain valusta (ja koneistettu sitten mittoihin). Pyörän keskiö yhtyy vanteeseen kolmella pilarilla.

Neljänneksi en näe mitään syytä, miksi ei voisi olla pinnapyöriä? En tiedä, miten molemminpuoliset levyt rasittaisivat pinnoja. Sinä kai tiedät?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat