Työ

Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

[size=150:1b5fxbm6]Työ[/size:1b5fxbm6]

psykologia-aivot-ja-aistit-f12/persoonallisuus-on-vieras-installaatio-t51113.html

fractalmind
Kaikki yhteiskunnan instituutiot pitää lakkauttaa välittömästi ja perinteinen työnteko lopettaa:

http://megafoni.kulma.net/index.php?art=126

Onhan tätä tullut ajateltua: http://ajatusmylly.net/index.php?topic=415.0

Työ on tosiaan pyhä lehmä, jolla ei ole sitä arvoa, joka sille on asetettu. Ei työ ole mikään itseisarvo.

Työn avulla saavutetaan paljon hyvää, mutta saavutukset ovat paljolti myös negatiivisia. Monet ongelmat taitavat johtua siitä, että teemme turhaa työtä.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Sivut

Kommentit (122)

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
KBolt
And the point was..?

Että ei kannata tehdä turhaa työtä?

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Carloz
Onkohan ihmisillä joku "hyvä" tekosyy olla elämäntapatyöttöminä, kun "työ on kummiski turhaa nyyh"?

Joillakin varmaan on jokin tekosyy ja jotkut on ihan vaan rehellisesti lusmuja.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

elämme kaikki samalla planeetalla ja meitä on yli 6mrd. yksi amerikkalainen taisi kuluttaa 30 kertaa enemmän luonnonvaroja kuin yksi suomalainen, jos tekee työtä joka raiskaa omaa elinympäristöämme voidaan oikeutetusti kysyä onko sellainen toiminta älykästä? niin ja Carlozille, kyllä Kiina ja muut idän maat, jossa tuotamme roinaa halvalla itsellemme kuuluu meidän elinympäristöömme. mitä sitten, kun idässä ei ole enää raiskattavaa elinympäristöä, mitä ne ihmiset tekevät? alammeko raiskaamaan sen jälkeen lännen elinympäristöä? jossain vaiheessa stoppi tulee älyttömyyksille, joko ihmisen sukupuuton muodossa, tai ihmisten valaistumisen muodossa.

me emme elä jätteillä, emmekä voi juoda saastutettua ja tuhottua vettä. sota ruuasta ja puhtaasta vedestä lienee lähellä.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija
Mouho
KBolt
And the point was..?

Tarkoittanee keksimällä keksittyä työtä. Jos näin niin kyllähän se tietysti turhaa on jokaisen kannalta. Eniten tekijän kannalta.
Se onkin sitten eri asia että onko työ tosiaan turhaa vai tuntuuko se ainoastaan tekijän mielestä turhalta.
Jos työnantaja antaa tehtävän niin yleensä tehtävän tekemisellä pyritään saavuttamaan joku päämäärä joka ei välttämättä työntekijälle "aukea". Kyseessä ei siis ole "turha työ".

Tämä pätee erityisesti ns. "kuntoutettavien" työllistämisessä. Kuntoutettava on monesti sitä mieltä että "eihän tää oo oikeeta työtä kun eihän tästä saa kunnon palkkaakaan..". BAD mistake.

taucalm
elämme kaikki samalla planeetalla ja meitä on yli 6mrd. yksi amerikkalainen taisi kuluttaa 30 kertaa enemmän luonnonvaroja kuin yksi suomalainen, jos tekee työtä joka raiskaa omaa elinympäristöämme voidaan oikeutetusti kysyä onko sellainen toiminta älykästä? niin ja Carlozille, kyllä Kiina ja muut idän maat, jossa tuotamme roinaa halvalla itsellemme kuuluu meidän elinympäristöömme. mitä sitten, kun idässä ei ole enää raiskattavaa elinympäristöä, mitä ne ihmiset tekevät? alammeko raiskaamaan sen jälkeen lännen elinympäristöä? jossain vaiheessa stoppi tulee älyttömyyksille, joko ihmisen sukupuuton muodossa, tai ihmisten valaistumisen muodossa.

Näin hurskastelevaa paskatekstiä en olekaan vuosiin lukenut...

Carloz
Onkohan ihmisillä joku "hyvä" tekosyy olla elämäntapatyöttöminä, kun "työ on kummiski turhaa nyyh"?
Samaa miettinyt ääneenkin moneen kertaan

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
KBolt

elätte älyllisesti epärehellisessä mielenne kehittelemässä valheessa, jos ette näe ongelmaa siinä, että kulutamme vuosittain enemmän biosfääriämme kuin se ehtii uusiutua.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija
taucalm
KBolt

elätte älyllisesti epärehellisessä mielenne kehittelemässä valheessa, jos ette näe ongelmaa siinä, että kulutamme vuosittain enemmän biosfääriämme kuin se ehtii uusiutua.

Tämä ei sinällään liity työn tekemiseen. Esimerkiksi itse olen luovassa työssä, jossa tuotetaan palvelua eikä aineellisia hyödykkeitä. Hiilijalanjälki lienee työssäni melkoisen pieni.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
KBolt
Mouho
KBolt
And the point was..?

Tarkoittanee keksimällä keksittyä työtä. Jos näin niin kyllähän se tietysti turhaa on jokaisen kannalta. Eniten tekijän kannalta.
Se onkin sitten eri asia että onko työ tosiaan turhaa vai tuntuuko se ainoastaan tekijän mielestä turhalta.
Jos työnantaja antaa tehtävän niin yleensä tehtävän tekemisellä pyritään saavuttamaan joku päämäärä joka ei välttämättä työntekijälle "aukea". Kyseessä ei siis ole "turha työ".

Tämä pätee erityisesti ns. "kuntoutettavien" työllistämisessä. Kuntoutettava on monesti sitä mieltä että "eihän tää oo oikeeta työtä kun eihän tästä saa kunnon palkkaakaan..". BAD mistake.

Olen täsmälleen samaa mieltä.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009
Carloz
Esimerkiksi itse olen luovassa työssä, jossa tuotetaan palvelua eikä aineellisia hyödykkeitä. Hiilijalanjälki lienee työssäni melkoisen pieni.

Tällaiset työt ovat ihan ok.

On vain tosiasia se, että työ korreloi tällä hetkellä kestämättömän kehityksen kanssa.

Itse käyn parhaillaan kyllä töissä, mutta en kokoaikaisissa (40h/viikko).

Minun on vaikea kuvitella sitä siunauksellisuutta, joka sisältyy siihen, että paahdetaan menemään silmälaput silmillä. Kai nyt järkeä tulisi käyttää?

Tarkoitan sanoa, että ei työtä työn vuoksi eikä edes solidaarisuuden takia. Huonosti perustellut työt maksavat. Tarkoitushan on juuri päinvastoin. Työn tulee olla tuottavaa.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Carloz
taucalm
KBolt

Tämä ei sinällään liity työn tekemiseen. Esimerkiksi itse olen luovassa työssä, jossa tuotetaan palvelua eikä aineellisia hyödykkeitä. Hiilijalanjälki lienee työssäni melkoisen pieni.

Lienee? Ootko laskenu paljonko ajatustyösi seuraukset aiheuttavat saastumista ja pahoinvointia ihmisille ja muille eläimille sekä kukkasille?

Vierailija
Itse käyn parhaillaan kyllä töissä, mutta en kokoaikaisissa (40h/viikko).
Tarkoitatko että käyt 40h/vko töissä vai että yleinen normaali työviikko on 40h.

"Normaali viikko" saa olla ENINTÄÄN 40h pituinen mutta eri alojen työehtosopimukset ovat laskeneet kokonaisajan alle tuon. Omalla alalla "normaali" viikkotuntien määrä on 37,5 tuntia. Tottahan töissä ollaan yleensä se 8 tuntia per päivä mutta pekkasvapaa laskee kokonaisajan tuohon 37,5 tuntiin.

Vierailija
Carloz
taucalm
KBolt

Jos kyse olisi mainosalasta olisi työsi seuraukset ympäristössä aika mittavat.

Vierailija
CE-hyväksytty
Ootko laskenu paljonko ajatustyösi seuraukset aiheuttavat saastumista ja pahoinvointia ihmisille ja muille eläimille sekä kukkasille?

Nykyisessä parissa projektissa, joissa tällä hetkellä työskentelen, vaikutus on nollan luokkaa. Työpäivän aikana saastutan varmasti vähemmän kuin sinä kotona piereskelemällä ja kattoon syljeskelemällä.

Vierailija
Arvuuttelija
Carloz
... itse olen luovassa työssä, jossa tuotetaan palvelua eikä aineellisia hyödykkeitä. Hiilijalanjälki lienee työssäni melkoisen pieni.

Jos kyse olisi mainosalasta olisi työsi seuraukset ympäristössä aika mittavat.

Riippuisi siitä, millaisten mainosten tekemiseen osallistuisi. Ei, en ole mainos- tai markkinointialalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat