Miten kannattaa hakee töitä?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Onko vinkkejä kun ei oo töitä, niin miten kannattaa hakee?. Pitäis sijoittaa rahaakin ja ei ole.

sossusta en saa mitään kun on noita säästöjäkin. Veljen tilille en voi niitä siirtää kun menee korkotulot.

Kuntoutusrahaakaan ei saa kesällä, kun pitäis jotain työtä tehdä.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija
tiäremiäs
Ei oo niin paljon kuitenkaan, että niitä kannattaa tuhlata.

Tuhlaa pois vaan, et sää niitä hautaas mukaan saa kuitenkaan.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
tiäremiäs
Onko vinkkejä kun ei oo töitä, niin miten kannattaa hakee?. Pitäis sijoittaa rahaakin ja ei ole.

sossusta en saa mitään kun on noita säästöjäkin. Veljen tilille en voi niitä siirtää kun menee korkotulot.

Kuntoutusrahaakaan ei saa kesällä, kun pitäis jotain työtä tehdä.

Sijota ne säästöt osakkeisiin. Vai lasketaanko nekin säästöiksi tukia haettaessa?
Huh, onneksi itse saan vielä joulukuuhun asti sairaustukea, niin voi rauhassa sijoitella ja säästellä niitä. Sitten mulla taitaakin olla se yli kymmenen tuhatta euroa.

Osta fyysistä kultaa, niin sit voit hehkuttaa, että tili on tyhjä. Kait..
Tai sitten ostat ford taunuksia pihat täyteen, ja myyt ne sitten kun on töitä ja ostat niitä takasin kun loppuu työt, että saat tukia taas.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Lippa Luke
Seuraa 
Viestejä484
Liittynyt18.12.2005

Koeta tuolta:

http://www.totaljobs.com/CompanySearch/ ... irectory=2

Jos ossaat vahankaan enemman engleskaa kuin: Jees, No, Malboro niin pitais tarpata. Tehtavakuvauksen vahan mukailee niin...
www.totaljobs.com ja anna menna, mitapa suotta matanemaan soomessa..

Ihminen kuolee muutenkin… Miksi siis tapamme toisiamme? Me kuolemme ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Maa jää, mutta me poistumme. Miksi siis sotia maan vuoksi,..

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

http://www.tavex.fi/index.php?main=22

Kulta on anonyymi sijoitus, koska kullan omistajista ei tehdä minkäänlaisia listoja tai taulukoita. Ainoastaan kultaan sijoittaja itse tietää, kuinka paljon kultaa hänellä on ja mihin se on piilotettu.

http://www.kultainfo.com/index.php?opti ... &Itemid=34

Sijoituskulta vapautettiin arvonlisäverosta EU:ssa vasta vuonna 2000, mistä johtuen markkinat ovat vielä pienet mutta kasvavat. Suomessa kultaa voi ostaa noin 5% preemiolla (tuotteesta riippuen). Kannattaa olla yhteydessä myyjiin ja kysellä enemmän. Esim. Tavex takaa tehokkaan takaisinoston kaikille itse myymilleen tuotteille.

Hopeaan sijoittaminen oli pitkään ongelma piensijoittajalle Suomessa. Hopeaan sovelletaan valitettavasti arvonlisäveroa, joka Suomessa on 23 %, joten yksityissijoittajalle ostaminen tulee kalliiksi. Suomessa on vuonna 2007 lanseerattu Hopea.fi-palvelu, joka periaatteessa takaa jälkimarkkinat hopeasijoittajille. Hopea.fi on puolestaan perustanut Silverbank-palvelun, jonka kautta voit ostaa hopeaa Virosta, missä se on arvonlisäverotonta. Tallinnassa voi olla muitakin sijoitushopeaa tarjoavia myyjiä.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Eikö ole oikeita vinkkejä?

Kyllä se kliseinen paska, jota joka paikka toitottaa, toimii jos on toimiakseen. Hanki koulutus ja hae aktiivisesti töitä: tyrkytä itseäsi ja osoita oma-aloitteisuutta. Teeskentele sosiaalista yltiöoptimistia. Ja niin edelleen. Varmasti olet kuullut ne jutut miljoona kertaa.

Parempia tapoja, joihin voisi itse vaikuttaa, ei ole.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1339
Liittynyt13.3.2008
Neutroni
tiäremiäs
Eikö ole oikeita vinkkejä?

Kyllä se kliseinen paska, jota joka paikka toitottaa, toimii jos on toimiakseen. Hanki koulutus ja hae aktiivisesti töitä: tyrkytä itseäsi ja osoita oma-aloitteisuutta. Teeskentele sosiaalista yltiöoptimistia. Ja niin edelleen. Varmasti olet kuullut ne jutut miljoona kertaa.

Parempia tapoja, joihin voisi itse vaikuttaa, ei ole.

Suhteet. Niihinkin voi vaikuttaa.

Vierailija

Useamman sata ihmistä rekrytoineena (hyvinkin erilaisiin töihin aina puhelinmyyjistä kemianalan huippuosaajiin) voin muutaman näkökulman heittää. Toivotaan, että Hr. Mr. Tiäremies on tosissaan.

The First Contact:

- Sähköpostin lähettäminen on hyvä.
- Soittaminen on parempi.
- Paikanpäälle raahautuminen on paras (siis ilman, että on edes mitään sopinut).

Tämän ensikontaktin jälkeen olisi hyvä osata kertoa:

- Miksi sinä olisit hyvä kyseisen firman kannalta
- Miksi sinut kannattaisi rekrytoida heti, eikä jäädä katselemaan tulevaisuuteen
- Mitä oikeasti osaat tehdä

Nyt olet ehkä herättänyt mielenkiinnon:

- Ensikontakti päättyy, sen jälkeen on hyvä muistaa itse olla aktiivinen
- Liiallinen häiritseminen on vuorostaan negatiivista, tasapainotila riippuu täysin firmasta jonne hakee

Parempia neuvoja jos osaat kertoa, mitä haluat tehdä. Jos osaat myydä, niin työpaikka löytyy varmasti TODELLA nopeasti.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
iMuke
Suhteet. Niihinkin voi vaikuttaa.

Jos nyt on työttömänä ja tarvitsisi jotain töitä mielellään nopeasti, eipä sellaisia suhteita juuri voi mielekkäällä aikataululla luoda, paitsi juuri työnhakuprosessilla. Ainakin se vaatii sellaisen sosiaalisen osaamisen tason, jonka omaavien ei tarvitse kysellä netistä, miten töitä haetaan. Työnantajat hakevat heitä.

Jos taas on vaikkapa lähdössä opiskelemaan, sitten tilanne on täysin toinen. Silloin tutustuminen muihin opiskelijoihin ja erilaisiin firmoihin (ja niiden henkilökuntaan) ekskursioilla ja kesätöillä on mahdollista ja erittäin suotavaa. Edes jollakin tavalla tuttu kuitenkin on useimmiten aivan tuntemattoman edellä, vaikka sille ei olisi edes perusteita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat