Tuntemattomat etätavoittelee...

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Kuljetan kännykkääni äänettömänä mutta auki. Aika usein puhekapulaani ilmestyy tieto siitä, että minua on tavoiteltu tietystä numerosta. Toisinaan kyse on lanka-, toisinaan matkapuhelinliittymästä ja onpa kerran muutaman soitto tullut myös 020-alkuisin tunnuksin esiintyvästä liittymästä. Joskus soittoja tulee kahdesta neljään kerran ryppäinä, jotka toistuvat päivien tai kuukausienkin välein.
Oletan, ettei kukaan viesti näin mitään minulle tärkeää. En siis soita takaisin tai käytä niukkaa rahavarantoani selvittääkseni tavoittelijan henkilö- tai yritystiedot.

Mutta miten oikeassa olen arvellessani, että puhelinmyyjät ne näin minua tavoittelevat?

Kommentit (10)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Tää sanomaputiikki on siis jostain saanut mun privaattinumeron. Vähintään kahdesti kuussa soittavat. Vaikka EI kiinnosta Aku Ankka, Auto Bildi tms...

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005
syytinki
On muuten sivu "http://whocallsme.com/Phone-Calls.aspx/358/m".

Joskus sieltä löytyy soittaja. Sinne voi myös jättää tiedon soittajasta. Taisi voida kysyäkin.

Kokeilin tuota selvittääkseni viimeisimmän mysteerisoittelijan. Joku Oscar minua tavoittelee. En vain tunne ketään Oscar-nimistä henkilöä etenkään alueelta, josta puhelu suuntanumeron perusteella soitettiin...

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mulle tuli maanantaina puhelu entisen Jugoslavian alueelta. Oisin vastannut koska se olisi voinut olla Luka mutta mulla oli asiakas ni ei kyenny.

Hämmentää.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8919
Liittynyt18.8.2008
Vatkain
Mulle tuli maanantaina puhelu entisen Jugoslavian alueelta. Oisin vastannut koska se olisi voinut olla Luka mutta mulla oli asiakas ni ei kyenny.

Tuli muijan puhelimeen jo yli vuosi sitten soitto Vatikaanista (paavi?) tai Italiasta (Luigi?).

Soi lyhkäseen, että ei ehtinyt vastata. Vastaamista tuskin toivottiinkaan. Toivottiin saakelin kallista vastaussoittoa. Paavi tai Luigi halusi rahnaa.

Sitten tuli kerran puhelu Saksasta, johon ehdittiin vastata, kun siellä on tuttuja (Merkel:n, Kohl:n ja Hitler:n lisäksi). Kuului vain jonninmoista taustahäiriötä, että saattoi olla taskusoitto, joltain asemalta.

Vierailija
Piru Naiseksi
syytinki
Vatkain
.... taskusoitto... .

Taskusoitto ... mikäs se on puhelujaan? (Taas tuli törmätyksi termiin, jonka merkitystä en ymmärrä.)

Siinähän puhelin taskussasi soittaa itsekseen jollekin kun puhelimen pikavalinta tms painuu alas kun istut tai kyykistyt. Näppäinlukko on tuossa aika kätevä tapa estää se.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8919
Liittynyt18.8.2008
Piru Naiseksi
syytinki
Vatkain
.... taskusoitto... .

Taskusoitto ... mikäs se on puhelujaan? (Taas tuli törmätyksi termiin, jonka merkitystä en ymmärrä.)

Johan Taivaantallaaja tuon selitti mutta unohti (kuten minäkin), että naiset eivät ole yhtä kokeneita taskun käyttäjiä kuin me uroot (huom. miehinen laji: taskubiljardi).

Naisen puhelin siis taitaa soittaa veskusoittoja.

On muuten aika yleistä tai oli ennen automaattilukitusta. Kerran nostin luurin taskusta ja siinä oli valmiina n:o 112, ei puuttunut kuin luurinäpyn painallus. Olen esim. vastannut puheluun (taskupuhelu), joka selvästi oli lähtöisin bussipysäkiltä. Ei kuulunut kuin taustamelua ja 2 - 3:n känniläisen sivistynyttä keskustelua.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Olisipa minun pitänyt ´taskusoitto`-termi ymmärtää: lähettihän oma ammoiskapulani kauankauan sitten toistakymmentä tyhjää tekstiviestiä hammaslääkäriaseman numeroon. Ajanvarausta vaille toteutui hammaslääkärikammoisen kauhuskenaario - tahdonvastainen vastaanottoaika.

Uusimmat

Suosituimmat