Vacuum Train, London - New York

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli nää meinaa ehkä rakentaa jonku tommosen junan Lontoon Ja New Yorkin väliin, veden alle. Mitenhän toi tulee onnistumaan?

http://www.popsci.com/scitech/article/2 ... tic-maglev

Vacuum Tube Train A 4,000-mph magnetically levitated train could allow you to have lunch in Manhattan and still get to London in time for the theater, despite the 5-hour time difference. It’s not impossible: Norway has studied neutrally buoyant tunnels (concluding that they’re feasible, though expensive), and Shanghai is running maglev trains to its airport. But supersonic speeds require another critical step: eliminating the air—and therefore air friction—from the train’s path. A vacuum would also save the tunnel from the destructive effects of a sonic boom, which, unchecked, could potentially rip the tunnel apart.

Kommentit (4)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
nuubi
Eli nää meinaa ehkä rakentaa jonku tommosen junan Lontoon Ja New Yorkin väliin, veden alle. Mitenhän toi tulee onnistumaan?



Eiköhän projekti unohdeta vähin äänin siinä vaiheessa, kun intoilijat saavat laskettua mitä se oikeasti maksaa. Luulenpa, että noihin yltiöpotimistisiin lukuihin saa laittaa nollan perään ja hyvälläkin tuurilla ykkösen eteen.

xork
Seuraa 
Viestejä383
Liittynyt6.11.2010

Mikä on ideaalisin kappaleen pinta ilmanvastuksen vähentämiseksi? Onko se äärimmäisen sileä, jolloin virtaus on laminaarinen vai onko se älykkäällä tavalla röpelöinen, jolloin syntyy mikroturbulenssi?

offmind
Seuraa 
Viestejä14588
Liittynyt19.8.2008
xork
Mikä on ideaalisin kappaleen pinta ilmanvastuksen vähentämiseksi? Onko se äärimmäisen sileä, jolloin virtaus on laminaarinen vai onko se älykkäällä tavalla röpelöinen, jolloin syntyy mikroturbulenssi?

Perinteisiä maglev -ratojahan on jo olemassa ja sellaisella ei taideta päästä juurikaan 400-600km/h suurempiin nopeuksiin.

Luulisi että maglevistä vagtrainiin ei olisi ihan mahdoton teknologinen loikka. Vaikkapa Euroopan suurkaupunkien välillä 1000-2000km/h kulkeva juna olisi jo aika ylivoimainen lentokoneisiin verrattuna. Ainakin ympäristöystävällisempi, hiljaisempi, energiatehokkaampi ja luultavasti turvallisempikin.

Ilmeisesti ainakin kiinalaiset ainakin suhtautuvat ideaan vakavissaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vactrain
Researchers at the Chinese Academy of Sciences and the Chinese Academy of Engineering are currently working on a vacuum tube train project which is set to reach speeds up to 1,000 km/h (620 mph) and "technology could be in daily use in the next 10 years."

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Uusimmat

Suosituimmat