Armeijan lomauttaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Säästöjä, säästöjä, säätöjä. Yksi turhimmista, SA voitaisiin laittaa 5-vuotiseen tiltiin. Missä uhkakuvat, joilla voidaan perustella intin olemassaolo? Tämä Suomen suurin suojatyöpaikka vie kansantuotteestamme osan, jonka voisi näinä haastavina aikoina käyttää paremminkin. Mahdotontako?

Isänmallista vastausta venaillessa.

Sivut

Kommentit (70)

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

Kai se mahdollista olisi.

Välillisesti vaikutus kansantuotteeseen on todennäköisimmin nostava. Yhteinen identiteetti, viimeinen mahdollisuus porukassa tekemiseen ennen vihoviimeistä työelämän stressiä ja paukutusta. Toimii.

Everything you know, is about to change.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mä voisin lähtee inttiin töihin ihan sillä samalla systeemillä kuin mitä on varusmiespalvelus. Ilmanen ruoka ja kämppä ja varustus ja oma pyssy. Ja nimellinen päiväraha päälle.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Yhteiskunta on kehittynyt 50-70 luvulta.
Silloin asiat tehtiin ja myös valitettiin rahanpuutetta.
Nyt tuntuu, että raha on kadonnut yhteiskunnasta? Minne?
Ehkä Suomen ulkopuolelle?
Viva Globalisaatio!
Ehkä olisi aika ottaa "kuokka käteen", vaan kuinka moni siihen enää pystyy?

Vierailija
Starman
Yhteiskunta on kehittynyt 50-70 luvulta.
Silloin asiat tehtiin ja myös valitettiin rahanpuutetta.
Nyt tuntuu, että raha on kadonnut yhteiskunnasta? Minne?
Ehkä Suomen ulkopuolelle?
Viva Globalisaatio!
Ehkä olisi aika ottaa "kuokka käteen", vaan kuinka moni siihen enää pystyy?

Mitään kadonnut ole. Herkut vaan menevät parempiin suihin. Enkä tarkoita edes ulkomaisia vaan omissakin on paljon ahneita.

Kyllä olisin itse valmis menemään ajassa HIEMAN taaksepäin ja pyrkimään enemmän paikalliseen pieneen tuotantoon. Voisi antaa ihmisille lisää mahdollisuuksia tehdä konkreettisesti asioita ja hyötyä siitä. Maanviljelystäkin tai pienimuotoista karjataloutta voisi hyvin harjoittaa ympäri Suomen kaupunkeja.

Vierailija

Ei tule uhkakuvia mieleen ei. Tosin palkka-armeijan tilanteessa tulisi mieleen yksi uhkakuva mitä armeijan lomauttamisesta seuraisi. Tätäkin voi käyttää perusteena NATO jäsenyyden vastustamiselle.

Vierailija

“In peace prepare for war, in war prepare for peace. The art of war is of vital importance to the state. It is a matter of life and death, a road either to safety or to ruin. Hence under no circumstances can it be neglected.” Sun Tzu.

Armeijan tulee olla iskukykyisenä aina. Maailmanpoliittinen tilanne voi muuttua nopeasti, kannattaa ottaa huomioon, että meillä on ainoana supervaltana sotilaallinen roistovaltio, jonka johtama sotilasliittouma on levittäytynyt kutistuneen, menneisyyden kaipuuseen vaipuneen rakkaan ex-vihollisemme äpärälapsen kylkeen. Tämä äpärälapsi rikastuu ja satsaa valtavia summia nyt ja tulevaisuudessa sotilaallisen pelotteen palauttamiseksi. Suomi on pieni maa ja joutuu helposti suurempien pelinappulaksi vaikka emme itse sitä toivoisi vaan haluaisimme pysyä kaikkien konfliktien ulkopuolella.

Vierailija
logo
Tuleeko kenellekään mieleen niitä uhkakuvia?

barbababa
Ei tule uhkakuvia mieleen ei.

Muistuttaisin strutsin aivoilla varustettuja tovereita, että ei ole kolmeakaan vuotta siitä, kun itäinen naapurimme aloitti hyökkäyssodan pientä länsimielistä naapuriaan vastaan huterilla verukkeilla.

Vierailija
logo
Isänmallista vastausta venaillessa.

Isän mallisesti voisin sanoa, että toivon poikanikin aikanaan varusmiespalveluksensa Puolustusvoimissa suorittavan.

1930-luvulla vasemmistoutopistit eivät nähneet uhkia missään, armeijan määrärahoja supistettiin - ja kuinkas sitten kävikään.

Vierailija

No säästömielessä en ainakaan ensimmäisenä PV:tä lomauttaisi. Pitää ottaa huomioon, että puolustusvoimat palkkaa erittäin ison henkilöstön, lisäksi epäsuorasti tuo erittäin paljon työpaikkoja kotimaahan kalusto-ostosten yms. kautta.

.. ja kaikista parasta, kaikki tämä raha pyörii kotimaassa, ei valu ulkomaille.

Vierailija
Fëanor
Muistuttaisin strutsin aivoilla varustettuja tovereita, että ei ole kolmeakaan vuotta siitä, kun itäinen naapurimme aloitti hyökkäyssodan pientä länsimielistä naapuriaan vastaan huterilla verukkeilla.

Vierailija
Fëanor

Hupaisaa ,että jotkut elävät yhä 30-lukua Kannattaisi ehkä miettiä asioita hieman laajemmin ja tutustua historiaan? Palataan asiaan kun nämä perusasiat ovat hallussasi.

Hyvää päivänjatkoa!

Ns.oikeistossa on kovasti halua leikata valtion menoja ,mutta kun esille ottaa vaikkapa armeijasta säästämisen tai työnantajan KELA-maksun palauttamisen niin sitten ne säästöt ei enää olekaan hyvä asia.

Itse aiheesta: Jos kerran lääkäreitä,opettajia ja jopa poliiseja voidaan lomauttaa niin mikseipä armeijaakin.Vähemmän siitä on haittaa normikansalaiselle.

Vierailija

Olen itse miettinyt samaa. Mikä identiteetti kapitalistit ajaa aina sotahulluuteen? Liikaa amerikkalaista roskaviihdettä?

En pidä Georgian konfliktiä todennäköisenä skenaariona suomen oloihin. Venäjän joukot myös todella alisuoriutuivat kyseisestä operaatiosta. Georgia on kuitenkin puolustukseltaan hivenen eriluokkaa kuin esim. Suomi vielä tänäkin päivänä. Totaalinen sota ei koskaan kuitenkaan ala yllättäen.

Vierailija
barbababa
Olen itse miettinyt samaa. Mikä identiteetti kapitalistit ajaa aina sotahulluuteen?

Sotahulluutta esiintyy paljon ihan joka ismissä, eniten sitä tuntuuu kuitenkin historian valossa esiintyvän totalitarismissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat