Excelistä yks juttu

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Kattokaa kummää oon niin huono ja laiska että en osaa enkä viitti opetella niin olis yks kysymys. Että kun on esimerkiksi vaikka tämmönen.

Niin että millä kaavalla mä saan vaikkapa tohon soluun I3 niiden solujen määrän tuolta tummennetulta (paitsi I3 joka on kanssa tummennettu en tiedä miksi) alueelta joiden arvo on nolla? Taikka niiden joiden arvo on yli nollan? Taikka yli 15? Ja miten on tyhjien solujen kanssa? Ainakaan ne ei >0. Loysin semmoset kuin DCOUNT ja DCOUNTA -funktiot mutta en osaa soveltaa niitä.

Kysymys on rakkaudesta joten olen oikein kiitollinen kaikille jotka neuvovat...

Kommentit (8)

Vierailija

=laske.jos(alue;>0) pitäisi laskea solujen määrän joiden arvo on suurempi kuin 0,
esim =laske.jos(a1:a5;>0) . Näin kokeilematta. varmaankin count.if englanniksi..

simson
Seuraa 
Viestejä124
Liittynyt22.3.2008

Käytä funktionta COUNTIF(range;criteria).

Eli esimerkissäsi =countif(c3:h3;"=0") tai =countif(c3:h3;">15").
Sitten muistaakseni on vielä funktio =isblank(range) tyhjien läytämiseen.

Eli tuo englanninkielisellä versiolla

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
simson
Käytä funktionta COUNTIF(range;criteria).

Eli esimerkissäsi =countif(c3:h3;"=0") tai =countif(c3:h3;">15").
Sitten muistaakseni on vielä funktio =isblank(range) tyhjien läytämiseen.

Eli tuo englanninkielisellä versiolla

Jee. Kiitos simson. En tuota hoksannut.

Mutta tuossa ISBLANK-funktiossa kysytään suomenkielisessä arvoa(value?) ei aluetta. Mitähän siihen... Pitää ilmeisesti käyttää ohjelman nappia "ohje".

Vierailija
CE-hyväksytty
Mutta tuossa ISBLANK-funktiossa kysytään suomenkielisessä arvoa(value?) ei aluetta. Mitähän siihen... Pitää ilmeisesti käyttää ohjelman nappia "ohje".

Suomeksi isblank(range) on laske.tyhjät(alue)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Phony
CE-hyväksytty

Joo. mutta kun kysyy arvoa. IRBLANK(arvo). Jos länttään siihen alueen ei toimi.

Kaikessa täytyy ottaa huomioon se että mulla ei oo exceliä vaan openoffisen calc. Eli käännösvirheitä voi olla mutta semmoinenkaan ei selitä tuota.

Vierailija
CE-hyväksytty
Phony
CE-hyväksytty

Joo. mutta kun kysyy arvoa. IRBLANK(arvo). Jos länttään siihen alueen ei toimi.

Kaikessa täytyy ottaa huomioon se että mulla ei oo exceliä vaan openoffisen calc. Eli käännösvirheitä voi olla mutta semmoinenkaan ei selitä tuota.

Olisit heti sanonut.

Excellissä on kaksi samantyylistä funktiota, jo mainittu

laske.tyhjät(alue)

ja sitten

ontyhjä(arvo)

Löytyiskö calcistakin, ei ole juuri tällä koneella nyt calcia.

Edit. Ja oikeastaan kolmaskin vielä onpuuttuu(arvo), joka palauttaa on/ei (boolean).

Uusimmat

Suosituimmat