Nokian laatu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen ollut erittäin tyytyväinen nokian n900 puhelimeen joka jo ollut about 1.5 vuotta kovassa käytössä. Nyt kuitenkin ostin jokin aika sitten nokian bh-505 kuulokkeet lenkille, salille ja fillarilenkeille.
No, pari kertaa käytin ja laite jumittui. Jäätyi.
Kolmannen kerran se teki saman mutta ei lähtenyt enää mitenkään toimimaan.
Vein takuuseen huoltoon eikä mennyt kauaa kun sain uuden laitteen.
Latasin kuulokkeet ja lähdin salille, ensimmäisellä käyttökerralla tekivät saman paitsi että hajosivat laakista.
Ei muuta kuin takasin huoltoon ja taas uusi laite lapaseen seuraavalla viikolla.

Tongin nettiä ja löysin että on kauheasti kirjoittelua että nämä hajoavat jo pisarasta hikeä kaiuttimeen.. ei elämä..

Ja sitten huomasin että olin kyllä tehnyt aivan oikean valinnan kun etsiskelin kuulokkeita tarpeisiini.
http://www.nokiausa.com/find-products/a ... set-bh-505
Huom: "... ideal for all your outdoor activities...this wireless headset is sweat and splash resistant..."
http://www.nokia.fi/tuotteet/lisalaitte ... eet-bh-505
"...aktiiviseen elämään.. roiskeenkestävät..."¨

Kuhan vain ketuttaa tuollaiset mokat muka laatutuotteissa jotka ainakin olivat minulle kalliit. Varsinkin kun ovat muuten aivan loistovehkeet.

Muita tuotteita joita kannattaa välttää esim vaikka vastaavista törkeistä puutteista, nokialla tai muilla?

Sivut

Kommentit (33)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Kysymyksen asettelu pitäis vissiin olla, että tietääkö joku oikeesti kestäviä kuulokkeita, tai älypuhelinta. Kestävää älypuhelinta ei ole. Enkä mä oo löytänyt järkevästä kokoluokasta kestäviä kuulokkeitakaan. Niitä kuluu. Enkä jaksa kauheesti panostaa, kuhan jotkut on mitä laitteen mukana tulee.

Ainakaan kestävät tuotteet -listauksessa kestäviä kuulokkeita ei ole: tekniikka-ja-energia-f1/kesta-va-t-tuotteet-lista-t50083.html

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Tarkoitin enemmänkin muita ns. laadukkaita tuotteita joita mainostetaan esim kestämään roiskeveden mutta hajoaakin yhdestä pisarasta. Kun jotenkin niin törkeää toimintaa.
Älypuhelimethan kestää mitä kestävät. Jos kohtelet hyvin niin eihän ne miksikään mene. Eihän ne tietenkään kestä samoja kuin vanhat luurit. Ainakaan minulla ole kuin yksi puhelin koskaan hajonnut "itsestään" ja muut ihan omista mokista esim jokeen putoamisesta

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Nokia saavutti suuruutensa tuottamalla tuutin täydeltä halpaa roskaa jolla hintakilpailtiin laadukkaampien valmistus nurin. Ainut metodi oli halpa hinta ja ennennäkemätön tuotanto- ja markkinointivolyymi. Luokattoman surkeasta Nokia-laadusta tuli näin standardi puhelinmaailmassa. Ehkäpä Nokia kaivoi näin oman hautansa.

Hirvein hyppy mitä olen koskaan nähnyt puhelimien laadussa oli, kun Ericsson muuttui Sony-Ericssoniksi. Voe kiasus.

- Ubi bene, ibi patria -

Vierailija

Oma sonyericsson k800i oli kyllä aivan loistava luuri. Ajallensa laadukas näyttö, xenon salama, tavallista parempi kamera ja erinomainen akunkesto. Muutenki käyttis oli todella mukava käyttää ja nopea.

Vierailija

Nokioista ei omakohtaisia kokemuksia ole ollut sen jälkeen, kun ensimmäisen eeriksonin ostin 2000-jotain. Sony-Ericssoneja on taskuissa sen jälkeen pyörinyt, ja ainoa murheenkryyni oli käytettynä hankittu K800, jonka sammuilua ei kuriin saatu.
Velipoika jätti W715:n hellään huomaani kun osti Xperia mini pron, walkkari on hyvin kestänyt eikä veljen androidikonekaan ole kuulemma huolia aiheuttanut.

Tuttavapiirissä noita Nokialaisia tuntuu hajoilevan jatkuvasti, sama onko halpamalli vai älykännykkä niin jatkuvasti häikkää..
Se on kyllä kieltämättä ovelaa, ettei kunnollisia, hyvälaatuisia headsettejä kukaan (varauksella toki, kun en aivan kaikkia ole kokeillut=)) ole pystynyt tekemään. Joko eivät kestä tai ergonomia on sieltä syvältä..

Äemänkäki
Seuraa 
Viestejä1161
Liittynyt20.11.2006

Käyttämissäni Nokioissa on ollut laatu kohillaan. Kahessa ollut vikaa, 7110:ssa uutena jotain ohjelmistobugeja ja joku nokia hajos kö tipahti vessanpönttöön. Eräskin luuri meni saunan kautta uimaan, hyvin toimi huolellisen kuivauksen jälkeen. Muuten olen aina Nokioita käyttänyt. Varmaan noin 3 - 4 vuoden välein tulee vaihettua, käytettyjäkin ollut monia ja ei mitään vikaa. Toisaalta jätän älytietokonemega23gee-puhelimet hyllyyn ja aivan halvimmat romut. Kerran erehdyin yhden Siemens(yöksy)n ostamaan. Siitä meni akku vuodessa ja joku bugi oli viestityshommeleissa. Paras Nokia on ehottomasti 8110i (meniköhän koodi oikein, vanha banaani siis). Mikä käyttis siinä on? Nykyisistä puhelimista käsittääkseni 6000-sarja perustuu vieläkin tuohon banaaniin käyttiksen osalta.

E: 8110:han se on ja i-malli oli "nettipuhelin". En muista miksi sitä kutsuttiin aikanaan, mutta wappia edeltävä systeemi.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Isällä on Nokia 3720.

http://www.puhelinvertailu.com/uutiset. ... inaisuudet

Sen väitetään olevan kestävä, ja kyllä se myös on kestänytkin.

Vierailija

Ostin Nokian N8 puhelimen, joka on kyllä varmaan hieno laite, paitsi puhelimena.
Kosketusnäyyttö toimii - jos toimii - välillä ei pääse alkuvalikkoon takaisin.
Puhelut katkeavat, jos telefuunin vie kiinni korvaan, vaikka olen pudistanut korvani, eivätkä ne ole märät.
Usein on vaikea vastata puheluihin, kun mitään ei tapahdu.
Paketissa ei ollut edes käyttöojetta.
En voi suositella.
Työkaverini hankki samaan aikaan iPhonen ja on kohtuullisen tyytyväinen.
Kosketusnäyttö on selvä ongelma Nokialaisessa.
Ikävä Ringoa ( ei sitä Beatles rumpalia ).

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Kaverin iPhonella kun menee valikossa siihen kohtaan, mistä pitäis valita kelle soittaa... lakkaa systeemi ottamasta vastaan sormeilua. Ei paljon soitella.

Toinen kaveri raportoi, että jos iPhonen panee yöksi äänettömäksi - herätyskellokin on äänetön. Ei paljon heräillä.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008

Ajautui käsiini hylätty Nokia E71. Ennen käyttelin melkein tyydyväisenä halpiskännyä/Nokia.

Huvikseni aloin tuttua mokomaan, kun tuon oman älyn kanssa on aina ollut vaikeuksia. Alkoi selvitä mikä Nokiassa mättää. Kärjistäen myyvät luurin ja sitten saa asiakas haistaa kukkasen.

Tuen nettisivuilta paistaa välinpitämättömyys ja hälläväliä asenne. Päivittelin E7:aa ja päivitän vieläkin. Tosin hieman arveluttaa koska homma on niin epävarmalta vaikuttavaa. Saattaa luuri sipata kokonaan.

Luurin päivitys (ei miltään osin) itse kehumallaan Ovi-Suite:lla ei onnistu Mac:lla, Linux:lla tai Win7-Starterilla. Pc-suite näkyi toimivan win7-starteriissa jotenkuten.

Jukopliut, kyse pitäisi olla maailmanlaajuisesta yrityksestä, joka on myynyt useita miljoonia päivitettäviä puhelimia. Silti meikän pitäisi päivittää pikkukoneensa win7-starter win7-homo:ksi tai asennella Mac:n tai Linux:n windows ja silti olisi hiukan niin ja näin.

Ei tule kesää näillä eväillä, ei.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Saw

Toinen kaveri raportoi, että jos iPhonen panee yöksi äänettömäksi - herätyskellokin on äänetön. Ei paljon heräillä.

Minulla on Nokian joku peruspuhelin, jossa värinähälytys vaikenee poies, kun on laturissa kiinni. Hankala ominaisuus töissä ollessa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Omani (halpis) menee täysin juntturaan, jos on puhelin taskussa ja vähänkin hikoilee siinä sivussa.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008
syytinki
Ajautui käsiini hylätty Nokia E71. Ennen käyttelin melkein tyydyväisenä halpiskännyä/Nokia.

Huvikseni aloin tuttua mokomaan, kun tuon oman älyn kanssa on aina ollut vaikeuksia. Alkoi selvitä mikä Nokiassa mättää. Kärjistäen myyvät luurin ja sitten saa asiakas haistaa kukkasen.

Tuen nettisivuilta paistaa välinpitämättömyys ja hälläväliä asenne. Päivittelin E7:aa ja päivitän vieläkin. Tosin hieman arveluttaa koska homma on niin epävarmalta vaikuttavaa. Saattaa luuri sipata kokonaan.

Luurin päivitys (ei miltään osin) itse kehumallaan Ovi-Suite:lla ei onnistu Mac:lla, Linux:lla tai Win7-Starterilla. Pc-suite näkyi toimivan win7-starteriissa jotenkuten.

Jukopliut, kyse pitäisi olla maailmanlaajuisesta yrityksestä, joka on myynyt useita miljoonia päivitettäviä puhelimia. Silti meikän pitäisi päivittää pikkukoneensa win7-starter win7-homo:ksi tai asennella Mac:n tai Linux:n windows ja silti olisi hiukan niin ja näin.

Ei tule kesää näillä eväillä, ei.

Täytyy pikkaisen korjata moitteitaan.

Mainitsen ensin, että ei ole ollut vaikeuksia noiden perus- eli älyttömyyspuhelimien kanssa - tavanomaista enempää - ja niitä on ollut aika monta. Nämä älypuhelimet on vissiin tarkoitettu vain neroille.

Sikäli korjaan tuota aikaisempaa, että löysin ohjelmat Mac:lle - siunatkoon kun olen nyt leuhka - osoitteesta: "http://europe.nokia.com/support/product-support/maps-support/compatibili..." tiedostot, joilla sain imaistua Suomen (Finland) kartan luuriin ja näkyy toimivan tai ainakin kartta näkyy. Löytö oli silkka onnenkantamoinen ja sivut tietenkin (vain?) englanniksi. Sai sieltä luuriin uuden Ovi maps -ohjelmankin?, mutta en ole vielä uskaltanut asentaa kun tartten just tuota luuria.

Ensin yritin PC-Suitella/win7 starter - ei onnannut. Vaati vain Ovi -suitea koneeseen ja sen ei pitäisi siinä pyörimän (haistakoon?). Siellä kuitenkin vilahti jossain vihje, jonka avulla löysin Mac:n tiedostot.

Tiedostoja piti asentaa Mac:iin kolme ja käytös on hiukan huonon oloista. Koneesta meinasi hiirikin välillä hyytyä. Yläpalkissa on pysyvä ikoni (multimedia trasfer), jonka ilmeisesti joutuu poistamaan aina erikseen tehoja syömästä ja kopiointia tyrkyttämästä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nokiat on hyviä puhelimia. Mulla on toiminut moitteetta. Ehkä luotettavimpia puhelimia mitä markkinoilla on.

Mun nokia 3310 oli käytössä yläaste ajoista lähtien kutakuinkin 10 vuotta ja erinomaisesti toimi, kunnes akkujen hinnat alko olemaan neljäsosa uusista puhelimista, niin ei ollu järkee ostaa uutta eheää akkua. Mut vieläkin on toimintakykyinen jos vaan simkortin pistää ja akun latinkiin.

Ja sanottakoon tuon puhelimen kunniaksi myöskin se, että se on tippunut lattialle, laatotuksille lukuisia kertoja ja koulussa pariinkin kertaan kivirappusista alas 6 metriä ja silti puhelin toimii täysin moitteetta. Siihen päälle vielä lukuisat muut onnettomuudet.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat