Tilkeilmaisun tahaton autuus

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Olemattoman pohdinnan jälkeen aloitan niinsanotusti uuden ketjun tilkesanoista. 

Se on niinku jonkinlainen oodi tarkotuksettomalle viestinnälle, tai silleen. Te rakastatte kaikki sellasta tahattomasti. 

Tajuamatta tylsistymisen määrää, mitä ne niinsanotusti kantaa. 

Mua ne jyrsii. Pahonpitelee. Estää elämästä. Kiristän narun kaulaan. Jopa enemmän kun yhdys sana virheet. 

Mitä tilkettä käytät ite niinsanotusti eniten? 

Paa tähän paras. Voittaja on se joka, sanotaan vaikka näin, voittaa. 

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Kommentit (13)

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Vaari
Mitä tilkettä käytät ite niinsanotusti eniten?

No, turhakejatkoksia ja lukematon määrä muuta tuubaa.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Älä.

No, Vaarilla on yleensäkin ihan mukavia avauksia. Jos ei muuten niin saapi hymytä

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Kyllä niillä minun mielestä on alunperin ihan oikea merkitys.

elikkä = toisinsanoen
niinku = ihan kuin = "tämä on samanlainen kuin" tai joskus vain "kuin", mutta koska tuollaista "kuin" sanaa on vain kirjoissa ja telkkarissa, niin sanotaan niinku.

Itse ainakin käytän niitä tuossa merkityksessä puhekielessä. Liika on tietysti liikaa ja joillakin muilla ihmisillä noiden sanojen merkitys on muuttunut niin, että niitä vain hoetaan ilman sen kummempiä ajatuksia. Vaikka antaahan ne vähän aikaa ajatella, mitä on sanomassa. Tietenkään en ajattele ensin, mitä aion sanoa, vaan ehkä ja vain ehkä joskus ajattelen mitä juuri äsken möläytin. Täytesanoilla saa vähän armonaikaa ehkä.

edit. se on vähän niinku apropoo. Mikä ihmeen apropoo? Ei sellaista sanaa ole olemassakaan kuin (tai niinku) apropoo. Ei kukaan muista sellaista sanaa kuin (tai niinku) apropoo.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

Olen kuullut käytettävän tällaista ilmaisua: "komsii komsaa". Mitä helkkaria se tarkoittaa? Mistä tuollainen on väännetty?

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Carum carvi
Olen kuullut käytettävän tällaista ilmaisua: "komsii komsaa". Mitä helkkaria se tarkoittaa? Mistä tuollainen on väännetty?

Comme Ci, Comme Ça

Lähinnä tarkoittaa: "vähän niin ja näin".

Vastaava toinen samaa tarkoittava lainailmaisu on sii o soo (si och så).

Vierailija
DedMoroz
Carum carvi

Comme Ci, Comme Ça

Lähinnä tarkoittaa: "vähän niin ja näin".

Kiitos.
Suomalainen versio raiskasi tuonkin.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Haa! Mutta nytpä voi tuntea ylemmyyttä niihin, jotka luulee tuntevansa ylemmyyttä meihin, ettei muka ymmärretää siisoota ja komsiita. Hähä. Nytpä tiietään, että ne on vain noita samoja asioita eri kielellä. Voidaan tuntea ylemmyyttä siitä, että eipä onnistunu hämäys.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Tämä niinsanotusti-hokema. 

Pahinta tekotärkeyttä sillon kun haastattelija yllättää. Ymmärrän ilmasun, kun se tuo lisäarvoa muuten tavanomaiseen parteen. Kettu, esimerkiksi, voisi olla niinsanotusti ovela, tai paremminkin repolainen, mutta talo ei koskaan ole niinsanotusti rakennus. Ei jumakauta ole, vaan talo. 

Jos vielä käytät niinsanotusti -idiotismia, tapan marsuni. Kässäät että olen tosissani, tuohduksissa, mitä jotakuinkin vakavanaolemiseen tulee. 

Tai tämä: "jos jotain tulee, niin soitellaan." 

Saatana. 

Se sanotaan yleensä kun kaikki muu on sanottu, kynnyksen yli, niinsanotusti. "Jos jotain tulee, niin soitellaan" - sopii ummetuksesta kärvistelevien sopeutumisvalmennuskurssin päätössanoiksi. Aina muuten se puhkoo mun pernan. 

Tai. "Kerro terveisiä kaikille tutuille." On onni etten ole tunnollisempi kuin olen. Yksikin tuollainen pyyntö ihmiseltä, jolle en halua tuottaa pettymystä, aiheuttaisi vuosien selvitystyön ja lähes päättymättömän maailmanympärikiertueen. 

Ja kaikki vaiva vain että pääsen sanomaan jossain Jamaikalla: "terveisiä jaskalta. Ei sitten muuta. Tarttee jatkaa matkaa."

Kun tulen vuosien kuluttua kotiin, joku idiootti sanoo sen taas. Kerro terveisiä kaikille tutuille. En jumakauta kerro. Kohtuuton pyyntö.  

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

vähänkö eka olin silleen et ei vittu mut sit mä...

palataan astialle!

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Uusimmat

Suosituimmat